PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Zweryfikuj standardy obsługi pacjenta

ms
18-05-2017, 09:48
Zweryfikuj standardy obsługi pacjenta Cykl MEMS - szkolenia najczęściej wybierane przez lekarzy dentystów
Dzisiaj obsługa pacjenta powinna być tak prowadzona, aby po krótkich, ale odpowiednio profesjonalnie prowadzonych rozmowach z lekarzem, pacjent był wysoko zmotywowany do leczenia - zapewnia Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group.

Znaczenie zasady obsługi pacjenta, które opisałem w artykule „Poziom obsługi pacjenta sprzed 10 lat – czas na rewizję” znacznie zmalało, duża ich część stała się normą, są stosowane w większości dobrych gabinetów. Po uaktualnieniu i zmianach wspomniane przykłady zachowań powinny być dzisiaj podstawową kindersztubą. Mimo, iż kiedyś robiły wrażenie, dzisiaj nie będą wyróżnikiem, który wpływałby na dynamiczny rozwój praktyki i wyraźne zwiększenie rekomendacji oraz liczby kompleksowych leczeń.

Ci, którzy nie zweryfikowali swoich standardów, powinni im się szybko przyjrzeć, ponieważ dzisiaj niektóre z nich - bez zmian i uaktualnienia - wyglądają momentami sztucznie. Zdarza mi się to czasem oglądać podczas audytów i analizy nagranych wizyt. Większość ze wzorców behawioralnych wpasowuje się w postawę bycia „miłym, uprzejmym”. Wiązało się to z założeniem, że „jeżeli pacjent mnie polubi, to będzie się u mnie leczył”.

Kiedyś to wystarczało. Dzisiaj wiemy dużo więcej na temat psychologii motywacji i procesu decyzyjnego. Wiemy, ze lubienie lekarza nie jest kluczowym kryterium motywującym pacjenta do podjęcia leczenia. Dysponuję nagraniami audio i wideo z dziesiątek rozmów z pacjentami, którzy mówią, że mają „fajnego” dentystę. Niestety mówią również, ze mają próchnicę (nie wiedzą ile i nie wiedzą, w których zębach), nie mają umówionej wizyty i - jak wynika z ich postawy - nie mają niestety wystarczająco dużej motywacji do umówienia wizyty i wyleczenia wszystkich zębów. Niewykluczone, że ich lekarz przedstawił się, podał rękę, posmarował kącik ust, założył okulary.

Dzisiaj pracujemy nad tym, aby po krótkich, ale odpowiednio profesjonalnie prowadzonych rozmowach z lekarzem pacjent był wysoko zmotywowany do leczenia. Celem szczegółowym jest, aby w ciągu najwyżej kilku miesięcy 80-90 proc. pacjentów doprowadzić do całkowitego zakończenia leczenia zachowawczego, a następnie (lub równolegle) podjąć rozmowy na temat leczenia protetycznego - oczekując podobnego wyniku. Doprowadzenie pacjenta do tego miejsca jest dzisiaj największym wyzwaniem.

Na czym polega model 15-minutowej rozmowy lekarza z niezmotywowanym pacjentem na temat protetyki będzie można dowiedzieć się już 20 maja w Warszawie podczas Konferencji "15 minut".

konferencja15minut.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Mariusz Oboda   rozmowa_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.