PARTNER PORTALU
partner portalu

Zbigniew Kowalski (Dental Business Institute): mnogość obowiązków dentysty to efekt szybkiej prywatyzacji rynku

informacja prasowa/ŁS
27-08-2014, 07:56
Zbigniew Kowalski (Dental Business Institute): mnogość obowiązków dentysty to efekt szybkiej prywatyzacji rynku Z dnia na dzień polscy stomatolodzy wzięli sprawy w swoje ręce, sprywatyzowali się i zaoferowali pacjentom nową jakość - przekonuje Zbigniew Kowalski
Z dnia na dzień polscy stomatolodzy wzięli sprawy w swoje ręce, sprywatyzowali się i zaoferowali pacjentom nową jakość. Jednocześnie zostali nie tylko lekarzami, ale także: menedżerami, księgowymi, audytorami czy sprzedawcami – uważa Zbigniew Kowalski, ekspert DBI - Dental Business Institute.

Zbigniew Kowalski podkreśla, że stomatologia, jak mało która gałąź ochrony zdrowia w Polsce w 1989 r. została poddana szybkiej zmianie. Nie było strajku stomatologów w celu uzyskania wyższych płac. Pielęgniarki i asystentki stomatologiczne nie prowadziły negocjacji z kierownictwami ZOZ-ów.

- Z dnia na dzień polscy stomatolodzy wzięli sprawy w swoje ręce, sprywatyzowali się i zaoferowali pacjentom nową jakość. Wbrew powszechnym nawet dziś obawom pacjenci szybko na to przystali. Większość Polaków akceptuje fakt, że za leczenie dentystyczne płaci się ze własnej kieszeni. Aż dziw, że wciąż nie istnieje u nas prawdziwy, silny i powszechny rynek ubezpieczeń stomatologicznych - zauważa ekspert DBI - Dental Business Institute.

Kowalski przekonuje jednocześnie, iż okres tak szybkich zmian spowodował, że osoba, która po pięciu latach wymagających studiów medycznych tworzy własne miejsce pracy, zostaje nie tylko lekarzem, ale także menedżerem, księgowym, audytorem, specjalistą ds. reklamy i marketingu, kupcem, sprzedawcą, administratorem budynku, ekspertem od przepisów sanitarnych.

- Można by tak długo wymieniać wszystkie funkcje pełnione przez właściciela prywatnej praktyki stomatologicznej. Ponieważ - z oczywistych względów - uczelnie medyczne tego nie uczą, przygotowaliśmy dedykowany cykl szkoleń, które mogą to przynajmniej znacznie ułatwić i uporządkować - mówi Zbigniew Kowalski, ekspert Dental Business Institute.

Nowe przedsięwzięcie edukacyjne jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania pacjentów. Zbigniew Kowalski dodaje: Na jakość usług medycznych składa się nie tylko samo leczenie, ale także sposób traktowania pacjentów, udogodnienia, które są mu oferowane, metody komunikowania się z nim i wiele innych czynników. Paradoksalnie właśnie te ostatnie są dla pacjenta bardziej widoczne, a przez to nie mniej ważne niż leczenie. Skonstruowaliśmy kompleksowy program szkoleń. Lekarz może się nauczyć jak być szefem i zarządzać zespołem. Uczy się troski o finanse swojego przedsięwzięcia, ale także o bezpieczeństwo prawne pacjentów, swoje i personelu. Rynek stomatologiczny jest rynkiem silnie konkurencyjnym. Istotna część zajęć jest więc poświęcona marketingowi usług medycznych i komunikacji z pacjentem.

Dental Business Institute postawił na dwie podstawowe wartości: interaktywne, praktyczne warsztaty oraz doświadczonych prowadzących, będących ekspertami w swoich dziedzinach.

Oprócz Zbigniewa Kowalskiego, który zajmuje się zagadnieniami związanymi z przywództwem i komunikacją zajęcia prowadzą też Dr Marek Koenner - ekspert prawa medycznego, Dr Ernest Podgórski - ekspert w zarządzaniu finansami i Mikołaj Budzyński - doświadczony marketingowiec i uznany konsultant biznesu. Więcej informacji na temat Dental Business Institute można uzyskać na stronie www.dbi-edu.com. Cykl szkoleń rozpoczyna się w październiku 2014.

*Zbigniew Kowalski - doświadczony mówca motywacyjny, konsultant, doradca i trener biznesu. Właściciel uznanej firmy szkoleniowej, dyrektor programowy spółki Komunikacja z Pacjentem.pl, członek rad nadzorczych kilku innych spółek. Z wykształcenia jest negocjatorem. Pracował na stanowiskach managerskich w działach sprzedaży i promocji międzynarodowych koncernów, był też managerem działu rozwoju jednej z największych firm farmaceutycznych świata. Jest autorem kilku istotnych badań opinii, w tym kilku badań „Tajemniczy pacjent" na rynku usług stomatologicznych i medycyny estetycznej. Od 2000 roku doradza, prowadzi treningi, wykłady motywacyjne, warsztaty i debaty. Pokazuje mechanizmy, zależności i narzędzia, np. komunikacyjne, które potrafią pozytywnie wpływać na efekty biznesowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH