PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Zasada palącej się świecy w praktyce stomatologicznej

06-03-2013, 00:51
Zasada palącej się świecy w praktyce stomatologicznej
Zasada palącej się świecy w praktyce stomatologicznej
Nie można siedzieć z założonymi rękami przyglądając się komercjalizacji ochrony zdrowia. Trzeba mieć czas na to, aby dokonać zmiany w zarządzaniu praktyką stomatologiczną. Wszystkim go jednak brakuje. Prostym, chociaż często niezaplanowanym rozwiązaniem jest brak światła spowodowany awarią w elektrowni. 

Przeżywamy modę na nowoczesność. Coraz szybsze tempo życia, oszałamiający postęp technologiczny, zmieniają diametralnie nasze funkcjonowanie zawodowe. Świat robotów zaczyna dominować nad rodzajem ludzkim i w niektórych opowiadaniach science-fiction całkowicie przejmuje kontrolę nad światem. Wizja przyszłości opisywana  w powieściach Lema zaczyna się sprawdzać i wielu z nas funkcjonuje jak nakręceni niewidzialną siłą rynku. Świat biznesu, dzięki dynamicznie rozwijającej się technologii informatycznej, zagościł w naszych głowach, a demokracja połączona z zyskiem jako nadrzędną wartością, w wielu przypadkach czyni spustoszenie w takich zawodach zaufania społecznego jak lekarz, nauczyciel, czy duchowny.

W takiej nowej rzeczywistości przyszło działać zarówno młodym adeptom sztuki stomatologicznej jak i tym lekarzom, którzy od lat wierni przysiędze Hipokratesa z przerażeniem odkrywają, że ich umiejętności medyczne są ograniczane przez coraz bardziej uściślane wymagania administracyjne i finansowe. Pieniądz zaczyna zawłaszczać ideą niesienia pomocy drugiemu człowiekowi i niejednokrotnie zmusza lekarzy do ostrej walki o byt.

Nowoczesne zarządzanie praktyką stomatologiczną to odpowiedź praktykującego lekarza dentysty na wyzwania nowych czasów i w takim sensie rozumiem przenoszenie zasad biznesu do działalności leczniczej. Oby tylko dobro pacjenta, które zgodnie z przysięgą Hipokratesa powinno być na pierwszym miejscu, nie zostało zdominowane przez biurokratyczną machinę towarzyszącą przedsiębiorczości.

Z całym zespołem przy świecy

Zdarza się, że sedno właściwych zachowań z zakresu zarządzania pojawia się przez przypadek na przykład brak prądu w gabinecie.

Dookoła jest ciemno a my gorączkowo szukamy świecy i zapałek. W skąpym świetle odchodzimy od stanowiska pracy i zaczynamy rozmawiać ze sobą. Nie widzimy dokładnie swojej twarzy więc jesteśmy bardziej otwarci na siebie, mówimy o sobie i słuchamy jak inni robią dokładnie to samo. W zespole stomatologicznym czujemy mocniejsze więzi i dowiadujemy się o wiele więcej o asystentce, która czasem ma podobne problemy jak my, pewne rzeczy widzi inaczej, bo ma niekiedy możliwość zdystansowania się od zabiegu lekarskiego. Utrzymuje dłuższy kontakt z pacjentem od momentu kiedy wejdzie do gabinetu, aż do chwili kiedy pożegna się z rejestratorką i opuści poczekalnię . Czasami zażegnuje konfliktowe sytuacje w poczekalni gabinetu, nie zawsze lekarz ma tego świadomość.

SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   Wojciech Krówczyński   Zarządzanie  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.