PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Zalety marketingu mailowego

en
06-09-2018, 12:27
Zalety marketingu mailowego Bezpośrednie maile wysyłane do pacjentów świetnie się sprawdzają w marketingu (fot. pixabay)
Jeśli nie stosujesz marketingu wykorzystującego mail, to przedstawiamy kilka powodów, dla których warto to robić.

W marketingu wysyłanie bezpośrednich listów za pośrednictwem poczty internetowej wydaje się co najmniej starą szkołą. Obecnie preferowane są innego typu strategie i możliwości, jakie dają media cyfrowe. Tyle że niesłusznie zapominane są zalety właśnie tej bezpośrednio do pacjentów kierowanej korespondencji.

Prawdą jest, że marketing cyfrowy to łatwy sposób docierania do konkretnej grupy pacjentów. Tyle że nie zawsze najbardziej skuteczny. Zalew informacji w zdygitalizowanym świecie sprawia, że niezmiernie trudno ustalić, na ile wydajne jest działanie reklamowe. Nie oznacza to, że nie należy z nich korzystać, bo są bezużyteczne, zastrzega się Sally McKenzie, właścicielka firmy doradczej w branży stomatologicznej McKenzie Management, w felietonie dla portalu DrBicuspid.com.

Warto  rozważyć, czy nie sięgnąć po starą metodę, ponieważ:

- Wysyłanie bezpośrednich maili wyróżni twoją praktykę, a to świetna okazja do skupienia na sobie uwagi pacjentów. Jednak trzeba będzie włożyć pracę w przygotowanie materiałów, które rzetelnie zaprezentują gabinet, by pacjent rzeczywiście chciał się tu, a nie gdzie indziej umówić na wizytę.

- Ludzie lubią otrzymywać listy, i chociaż nikt nie przepada za spamem jednak każdy lubi dostawać wiadomości, które mu przynoszą oczywiste korzyści. Fachowe materiały edukacyjne, które możesz wysyłać świetnie spełnią ten cel.

- Połączenie wysyłania informacji mailem i akcji w mediach społecznościowych z pewnością przyniesie lepsze marketingowe wyniki. Najlepiej zaplanować kampanię reklamową łączącą oba kanały przekazu, na przykład do maila można dołączyć link przekierowujący do specjalnej oferty, znajdującej się tylko na internetowej stronie gabinetu. Według danych Direct Marketing Association zaledwie 0,12 proc. osób reaguje na spam znajdowany w skrzynce mailowej, tymczasem na te bezpośrednio do nich wysyłane maile aż 4.4 proc. 

- Prawdą jest że media społecznościowe jak Facebook ułatwiają dotarcie do dużej grupy potencjalnych pacjentów, jednak umieszczona na nich informacja bardzo krótko pozostaje  na pierwszym miejscu. Pacjent żeby ją przeczytać musi przewinąć inne posty. Tymczasem wiadomość otrzymana bezpośrednio mailem, rzeczywiście wywołuje reakcję. Informacja może zostać zachowana na przyszłość, gdy powstanie potrzeba znalezienia dentysty. Zostanie zapamiętana i może nawet rozpowszechniona wśród rodziny i znajomych. 

Więcej: DrBicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
internet   dentysta   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.