• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Wysoki poziom obsługi pacjenta stomatologicznego, pojęcie, które ewoluuje

ms
09-05-2017, 17:40
Wysoki poziom obsługi pacjenta stomatologicznego, pojęcie, które ewoluuje Zespół Oboda Group: Mariusz Oboda, Marta Krukowska, Justyna Pająk
- To czego w obszarze standardów obsługi pacjenta lekarz dentysta nauczył się kilkanaście lat temu, co w tamtym czasie pozwalało przekraczać oczekiwania pacjentów i uzyskać ich wysoki poziom satysfakcji z wizyty, dzisiaj jest standardem, który nikogo nie zaskoczy, a czasem może być nawet odebrany negatywnie - wskazuje Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group.

W materiałach, sprzęcie, technologii pracy łatwiej zauważyć postęp i zmiany. Pojawia się dużo artykułów naukowych, możliwy jest kontakt z przedstawicielami, doradcami medycznymi, odbywają się targi, lekarze wzajemnie wymieniają się doświadczeniami na konferencjach, podczas kuluarowych rozmów.

Inaczej sytuacja przedstawia się w obszarze pracy z pacjentem. Bardzo rzadko lekarz pyta lekarza: „Jak ty to robisz, że masz dwa razy więcej implantów?”. Jednak z dużym prawdopodobieństwem kolega zapytałby kolegę:
 - Słuchaj,  20 proc. licówek odpada mi po roku, jaką ty masz statystykę?
- Ja robię licówki od 8 lat i pamiętam tylko dwie takie sytuacje. – odpowiedziałby lekarz.
 - A jak to robisz? – padłoby kolejne pytanie.

Bądź inne:
  - Słuchaj, jak to robisz, że masz kolejkę na miesiąc, a ja mam tylko na kilka dni?

Rozmowy na temat strategii postępowania z pacjentem są zdecydowanie rzadziej przedmiotem rozmów i wymiany doświadczeń. Często zakłada się, że liczba pacjentów jest związana z lepszym leczeniem, albo że uzyskiwany efekt jest wynikiem jakiś zasobów, wrodzonych kompetencji. Nie myśli się o tych umiejętnościach jako o kompetencjach możliwych do rozwijania pod okiem fachowców mających doświadczenie w danej dziedzinie.

Zmieniająca się rzeczywistość (i wynikające z tego inne oczekiwania pacjentów) oraz zmiany pokoleniowe stymulują mnie i współpracujący ze mną zespół psychologów do ciągłej pracy. Z dużą uważnością i odpowiedzialnością wynikającą z największego na tym rynku doświadczenia, badamy zachodzące zmiany. Zwracamy uwagę nie tylko bezpośrednio na obszar usług stomatologicznych. W naszych obserwacjach zataczamy szersze koło, aby zobaczyć większy system, którego stomatologia jest częścią. Stale przeprowadzamy wywiady z pacjentami, analizujemy setki rozmów lekarzy z pacjentami na temat leczenia zachowawczego oraz protetycznego, analizujemy najnowsze badania psychologiczne. Zgromadzony materiał pozwala nam poznać zmieniające się oczekiwania pacjentów, zrozumieć ich potrzeby i wypracować nowe standardy, które ponownie pozwolą przekroczyć oczekiwania pacjentów i uzyskać wysoki poziom satysfakcji pacjenta z wizyty.

Na czym polega model 15-minutowej rozmowy lekarza z niezmotywowanym pacjentem na temat protetyki będzie można dowiedzieć się już 20 maja w Warszawie podczas Konferencji "15 minut".

konferencja15minut.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
rozmowa_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.