PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

W lecie pacjenci częściej odwołują wizyty

en
09-08-2017, 11:42
W lecie pacjenci częściej odwołują wizyty Analiza zachowań pacjentów pozwala zapobiegać przynajmniej części odwołań wizyt (fot. pixbay)
W lecie pacjenci są mniej obowiązkowi i częściej albo odwołują  wizyty stomatologiczne, albo po prostu nie pojawiają się w umówionym terminie. Według przeprowadzonego badania częściej odwoływane są wizyty, na które dentysta rezerwuje więcej czasu.

Problemem każdej praktyki są fotele dentystyczne, które świecą pustkami, choć teoretycznie powinny być zajęte przez pacjentów, bo grafik jest szczelnie wypełniony. Problemem kosztownym, bo generującym obciążenia finansowe, jak chociażby opłacanie personelu, który jest w gabinecie by leczyć nieobecnego, choć zapisanego na wizytę pacjenta. 

Według danych opublikowanych przez Hartford Business Journal, każda praktyka stomatologiczna działająca w warunkach amerykańskich mogłaby zaoszczędzić do 30 tys. dolarów rocznie, gdyby udało się poprawić przestrzeganie terminów wizyt przez pacjentów (jedna-dwie wizyty dziennie). 

W badaniu analizującym zachowania pacjentów przeanalizowane dane dotyczyły blisko 180 tys. wizyt około 46 tys. pacjentów. Wśród dostępnych informacji był wiek pacjenta, płeć, a także szczegóły samej wizyty - ile czasu było na nią zarezerwowane i w jakim miała się odbyć terminie.
Wizyty, na które pacjent się nie stawił podzielono na:
odwołane telefonicznie bądź mailowo 
oraz te, które się nie odbyły i nie zostały na czas odwołane.

Długość wizyty 
Wizyty mające trwać ponad godzinę były częściej odwoływane niż te o standardowej długości, przy czym blisko co trzecia dwugodzinna wizyta najczęściej była kasowana z wyprzedzeniem. W kategorii wizyt nieodbytych i nieodwołanych - dominują pacjenci zapisani na wizytę krótszą niż godzinną - 10 proc. wizyt. 

Pora roku
Największa liczba wizyt, które przepadają, ponieważ pacjent nie uprzedza, że nie może się na nią stawić, przypada na miesiące letnie (7 proc. wizyt). Tymczasem zimą pacjenci częściej niż w innej porze roku dzwonią, by poinformować, że z jakiegoś powodu nie będą mogli przyjechać. 

Pora dnia
Pacjenci najczęściej nie odwołują i nie pojawiają się na wizytach w porannych godzinach (8:00-10:00), te popołudniowe odwoływane zawczasu.

Wiek pacjenta
Im dojrzalszy wiek pacjent tym mniejsze ryzyko, że nie pojawi się na wizycie. Pacjenci po 65 roku życia rzadziej odwoływali i opuszczali wizyty niż pacjenci w wieku 26-64 lata. I co nie mniej ważne wizyty dzieci do 10 r. ż. częściej były odwoływane niż wizyty osób dorosłych. Nastolatki i młodzi dorośli pod względem rzetelności w powiadamianiu gabinetu o nie rezygnacji ze świadczenia plasowali się między tymi grupami. Osoby w wieku 18-25 lat częściej odwoływały i opuszczały wizyty niż nieco starsi pacjenci.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   odwołania   pacjent_w_gabinecie  
Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.