• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Uważaj, pacjent nie telefonuje dwa razy

ms
28-05-2015, 11:38
Uważaj, pacjent nie telefonuje dwa razy Recepcjonistka, ważna osoba w praktyce stomatologicznej (foto: freedigitalphotos)
35 proc. potencjalnych pacjentów praktyki dentystyczne tracą bezpowrotnie zanim osoby te skierują swoje kroki do gabinetu stomatologicznego. W ten sposób dentystom umyka każdego miesiąca znacząca część możliwych do osiągnięcia wpływów.

Badania, przeprowadzone przez firmę analityczną Scheduling Institute na obszarach: USA, Australii, Wielkiej Brytanii i Kanady, wykazały, że recepcjonistki pracujące w praktykach dentystycznych, nie odbierają co trzeciego połączenia. Ankieterzy Scheduling Institute, w ramach testu, telefonowali do 12 617 gabinetów dentystycznych podając się za pacjentów, próbujących umówić pierwszą wizytę. Pod ten sam numer telefonu, podanego w internecie jako kontaktowy, anonimowi ankieterzy realizowali wiele prób połączeń. Okazuje się, że do rozmów z przedstawicielami praktyk stomatologicznych doszło w 65 proc. przypadków. Z drugiej strony co trzeci dzwoniący telefon nie został odebrany. To źle świadczy o pracy recepcjonistek. W efekcie takiego stanu, klient, którego telefon nie zostanie odebrany, zadzwoni po raz drugi, ale już do konkurencji - przekonuje Jay Geier, właściciel Scheduling Institute.

Oczywiście z tego typu uogólnień wyłączone są praktyki w rejonach, w których są jedynymi świadczeniodawcami, ale tam z kolei nowi pacjenci nie pojawiają się każdego dnia.

Na tym nie koniec problemów, gdyż nawet w przypadkach gdy dochodziło do telefonicznego kontaktu, to efekt takich rozmów nie zawsze był pożądany przez właścicieli gabinetów stomatologicznych. Często zdarzało się, że recepcjonistka nie była w stanie przekonać pacjenta do zaakceptowania przez niego zaproponowanych mu terminów wizyt. Okazywało się także, iż rozmówczyni, reprezentująca gabinet dentystyczny, zniechęcała dzwoniących, o ile ci próbowali dopytać się o szczegóły wyceny określonego rodzaju procedur. Niezależnie od tego czy takie informacje należy bezkrytycznie podawać telefonicznie, trzeba przekonywać potencjalnych pacjentów o gotowości przedstawienia korzystanych rozwiązań finansowych.

W jaki sposób odbywa się proces rekrutacji tak ważnej osoby, jak recepcjonistka w gabinecie stomatologicznym? Czy ktoś z zatrudniających sprawdza sposób komunikowania się z pacjentami kandydatek na pracownika? Nie! Chociaż jest to wręcz niewiarygodne, to w 97 proc. przypadków nikt nie próbuje nawet ocenić stopnia przygotowania kandydatki do wykonywanych zadań. Właściciele praktyk dentystycznych ograniczają się do przejrzenia dokumentów przedstawianych przez osobę starającą się o pracę.

Na pytanie, czy przykładanie dużej uwagi do zadań wykonywanych przez osoby odpowiedzialne za umawianie terminów wizyt, ma głębszy sens. Jednoznaczną odpowiedź w tym względzie dają rezultaty działań naprawczych. Okazuje się, że po 30 dniach treningu z recepcjonistkami z reguły dochodziło do 30 proc. wzrostu liczby nowych pacjentów. To wskaźnik trudny do pogardzenia, chociażby oznaczało to tylko kilku dodatkowych pacjentów w skali miesiąca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.