PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Twój typowy pacjent...to

kan
31-10-2018, 13:04
Twój typowy pacjent...to Typowy pacjent chce minimalnego planu leczenia po równie niewielkich kosztach (fot. pixabay)
Największa część pacjentów każdego gabinetu dentystycznego (blisko 70 proc.) to pacjenci poszukujący opieki stomatologicznej w minimalnym zakresie, po jak najniższych cenach.

Jak zapewnić sobie nieprzerwany strumień pacjentów, którzy będą skłonni hojnie zapłacić na świadczone usługi stomatologiczne?

Największa część pacjentów każdego gabinetu dentystycznego (blisko 70 proc.) to pacjenci poszukujący opieki stomatologicznej w minimalnym zakresie, po jak najniższych cenach. I ze zrozumiałych względów dentysta lecząc prędzej dorobi się choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa niż wielkiej fortuny.

Pozostałe 30 proc. osób przewijających się przez fotel dentystyczny gotowa jest właściwemu lekarzowi zapłacić więcej. Jak do nich trafić? Z pewnością nie rujnując się na reklamy w radiu, czy gazetach, bo obecnie poszukuje się świadczeniodawców w internecie.

A to jest  zła i dobra wiadomość. Dobrze prowadzony marketing internetowy daje pożądany efekt, czyli najlepszych pacjentów w gabinecie, przy niewielkich kosztach z nim związanych. Niestety w tym medium bardzo trudno się przebić, gdyż konkurencja w internecie jest bardzo silna, i będzie coraz silniejsza - to ta ciemna strona marketingu internetowego.

Jeśli jednak dentysta chce się reklamować potencjalnym pacjentom gotowym płacić dużo za jego usługi, oto jakie środki mogą mu zapewnić sukces w tym działaniu.

Właściwe treści na stronie  internetowej
Wielu dentystów popełnia ten sam błąd, koncentrując się na opisywaniu swojej kariery, przebytych szkoleń i zdobytych certyfikatów, przynależności do prestiżowych organizacji stomatologicznych. Tymczasem pacjenta to właściwie nie interesuje. Nie widzi różnicy między różnego rodzaju szkoleniami, ani nie orientuje się ile lat trzeba zdobywać doświadczenie, by leczyć na najwyższym poziomie. Pacjent szuka lekarza, któremu będzie mógł zaufać i uwierzyć, że rzeczywiście rozwiąże jego problemy stomatologiczne.
Stąd wniosek: w tworzeniu strony internetowej gabinetu należy skoncentrować się na potrzebach pacjentów i metodach, które mogą sprawić, że dolegliwości znikną, a życie stanie się lepsze. Ideałem byłyby krótkie filmiki, w których pacjenci opowiedzą o swoich doświadczeniach w twoim gabinecie.
Bez wątpienia strona powinna być stale optymalizowana na potrzeby lokalnych wyszukiwarek, bo jeśli pacjent nie będzie szybko trafiał na stronę gabinetu, nie trafi do niego także w rzeczywistości.

Mocna pozycja w mediach
W dobie wszędobylskich mediów społecznościowych dentysta powinien wykorzystać do reklamy „wielką trójkę” czyli Facebook, Google+ oraz Twittera. Trzeba stworzyć grafik regularnego umieszczania treści na tych platformach i oczywiście konsekwentnie stosować się do niego. Właśnie media społecznościowe dają możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnymi pacjentami i zaprezentowania jakości opieki, jaką mogą uzyskać w gabinecie.

Marketing treści
Do upowszechniania treści będących długofalową akcją edukacyjną świetnie służy blog i YouTube, na których można umieszczać podcasty stworzone przez dentystę. Oba te kanały wymagają regularnego dostarczania świeżych materiałów.

Płatne kampanie reklamowe
Google to potężne narzędzie reklamowe i nie można tego faktu ignorować. Wykupienie reklamy może się okazać świetnym sposobem na przebicie się do świadomości potencjalnych pacjentów, radzi w swoim felietonie dla portalu dentistryiq.com Colin Receveur, autor kilku książek na temat marketingu internetowego.

Więcej: Dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.