PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Trzy główne grzechy prowadzącego praktykę stomatologiczną

smn
24-05-2017, 09:31
Trzy główne grzechy prowadzącego praktykę stomatologiczną Jak wyregulować funkcjonowanie gabinetu (fot. pixabay)
Pewne przekonania dentystów co do ich praktyki zwyczajnie nie są prawdziwe. Te fałszywe założenia mogą spowodować wiele szkód w podstawach funkcjonowania praktyki. Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest dostrzeżenie problemu, pisze Roger Levin, założyciel i dyrektor Levin Group Inc., wiodącej na rynku amerykańskiej firmy konsultingowej w dziedzinie stomatologii.

Większość praktyk funkcjonuje na podstawie wielu założeń, które mogą ograniczać jej rozwój. Niektóre z nich mogły być prawdziwe parę lat temu, ale część nigdy nie sprawdzała się w działaniu. Niektórych łatwo się pozbyć, a niektóre gdy tylko "wrosną" w praktykę, mogą trwać uparcie jak grzyb na ścianie i ich usunięcie wymaga interwencji specjalisty. 

Oto najczęściej spotykani  "zabójcy praktyki stomatologicznej", czyli przekonania z gruntu błędne:

Pacjenci są lojalni i nie odejdą do konkurencji
Przekonanie, że pacjenci tak kochają swojego lekarza, że nigdy nie spróbują się leczyć u innego nigdy się nie sprawdza. Jeśli tylko pacjenci będą mieć złe doświadczenia albo usłyszą opinię o jakimś świetnym gabinecie z niższymi cenami, to bez namysłu zmienią dentystę.
Obecnie trudno o pacjenta, który by trwał wiernie przy jednym dentyście przez całe życie. Zwłaszcza młode pokolenie, w przeciwieństwie do ich rodziców, nie ma żadnego problemu z przenoszeniem się  z gabinetu do gabinetu. Ale nawet starsze osoby mogą szybko zacząć szukać innego stomatologa, gdy na przykład zmienią ubezpieczyciela.

Dlatego nie wolno zakładać, że pacjenci, którzy są obecnie związani z gabinetem, zawsze będą z nim związani. Stale należy o nich dbać i skoro spotkanie z pacjentem przytrafia się  najwyżej  kilka razy w roku, należy sprawić, by te chwile rzeczywiście liczyły się w jego ocenie.

Rada: Przy okazji każdego kontaktu z pacjentem dostarczaj usługi najwyższej jakości, buduj związek przy każdej wizycie. Spraw by pacjent wierzył, że w żadnej innej praktyce nie otrzyma takiej usługi i nikt nie poświęci mu tyle uwagi.

Konflikty między pracownikami same się rozwiążą
W większości problemy i konflikty same się nie rozwiązują. To oczywiste, że lekarz dentysta nie chce się angażować w drobne nieporozumienia, ale niestety one szybko będą narastały i zamienią w poważne spory, jeśli długo będzie unikał mediacji. Większość ludzi nie lubi konfrontacji, ale nicnierobienie nie jest dobrym wyjściem z sytuacji.  Przecież nikt nie chce być właścicielem praktyki, w której trwa wojna podjazdowa personelu.  Tylko pozornie problemy personelu nie wpływają na produktywność praktyki. Bo tak niestety się dzieje. Pacjent zawsze wyczuje, że coś nie jest w porządku, napięcie w relacjach między pracownikami wpłynie na wrażenia, jakie pacjent wyniesie z wizyty.

Dentysta kierujący praktyką nie może pozwolić, by pracownicy zniszczyli jakość obsługi pacjenta, z której gabinet jest znany.

Rada: należy interweniować zanim nastąpi eskalacja konfliktu. Rozmawiał z zaangażowanymi w problem pracownikami w cztery oczy. Zbierz dodatkowe informacje i podejmij decyzję najlepszą dla praktyki, zwołaj zebranie i ogłoś decyzję. Takie rozwiązanie zwykle kończy sprzeczki. Sytuację następnie należy obserwować.

Przestarzałe oprogramowanie komputerowe
Praktyka działa rutynowo i korzysta ze starych rozwiązań. Należy to zmienić i zastąpić stare oprogramowanie nowocześniejszym. To będzie wymagało czasu na wdrożenie się personelu, jednak warto włożyć dodatkowy wysiłek i nauczyć się nowości. Im dłużej w praktyce będzie funkcjonował stary system tym mniej wydajna i bardziej stresogenna staje się praktyka.

Rada: rozpocznij wprowadzanie nowego, jednolitego oprogramowania. Stwórz listę plusów i minusów nowej sytuacji.  Stwórz proces, według którego krok po kroku nowy system powinien działać. Przetestuj, czy sprawdza w rzeczywistości. Załóż, że wprowadzenie nowego systemu zajmie 6-8 tygodni.

Więcej: dentistryiq.com

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.