Trzy główne grzechy prowadzącego praktykę stomatologiczną

Większość praktyk funkcjonuje na podstawie wielu założeń, które mogą ograniczać jej rozwój. Niektóre z nich mogły być prawdziwe parę lat temu, ale część nigdy nie sprawdzała się w działaniu. Niektórych łatwo się pozbyć, a niektóre gdy tylko "wrosną" w praktykę, mogą trwać uparcie jak grzyb na ścianie i ich usunięcie wymaga interwencji specjalisty.
Oto najczęściej spotykani "zabójcy praktyki stomatologicznej", czyli przekonania z gruntu błędne:
Pacjenci są lojalni i nie odejdą do konkurencji
Przekonanie, że pacjenci tak kochają swojego lekarza, że nigdy nie spróbują się leczyć u innego nigdy się nie sprawdza. Jeśli tylko pacjenci będą mieć złe doświadczenia albo usłyszą opinię o jakimś świetnym gabinecie z niższymi cenami, to bez namysłu zmienią dentystę.
Obecnie trudno o pacjenta, który by trwał wiernie przy jednym dentyście przez całe życie. Zwłaszcza młode pokolenie, w przeciwieństwie do ich rodziców, nie ma żadnego problemu z przenoszeniem się z gabinetu do gabinetu. Ale nawet starsze osoby mogą szybko zacząć szukać innego stomatologa, gdy na przykład zmienią ubezpieczyciela.
Dlatego nie wolno zakładać, że pacjenci, którzy są obecnie związani z gabinetem, zawsze będą z nim związani. Stale należy o nich dbać i skoro spotkanie z pacjentem przytrafia się najwyżej kilka razy w roku, należy sprawić, by te chwile rzeczywiście liczyły się w jego ocenie.
Rada: Przy okazji każdego kontaktu z pacjentem dostarczaj usługi najwyższej jakości, buduj związek przy każdej wizycie. Spraw by pacjent wierzył, że w żadnej innej praktyce nie otrzyma takiej usługi i nikt nie poświęci mu tyle uwagi.
Konflikty między pracownikami same się rozwiążą
W większości problemy i konflikty same się nie rozwiązują. To oczywiste, że lekarz dentysta nie chce się angażować w drobne nieporozumienia, ale niestety one szybko będą narastały i zamienią w poważne spory, jeśli długo będzie unikał mediacji. Większość ludzi nie lubi konfrontacji, ale nicnierobienie nie jest dobrym wyjściem z sytuacji. Przecież nikt nie chce być właścicielem praktyki, w której trwa wojna podjazdowa personelu. Tylko pozornie problemy personelu nie wpływają na produktywność praktyki. Bo tak niestety się dzieje. Pacjent zawsze wyczuje, że coś nie jest w porządku, napięcie w relacjach między pracownikami wpłynie na wrażenia, jakie pacjent wyniesie z wizyty.
Dentysta kierujący praktyką nie może pozwolić, by pracownicy zniszczyli jakość obsługi pacjenta, z której gabinet jest znany.
Rada: należy interweniować zanim nastąpi eskalacja konfliktu. Rozmawiał z zaangażowanymi w problem pracownikami w cztery oczy. Zbierz dodatkowe informacje i podejmij decyzję najlepszą dla praktyki, zwołaj zebranie i ogłoś decyzję. Takie rozwiązanie zwykle kończy sprzeczki. Sytuację następnie należy obserwować.
Przestarzałe oprogramowanie komputerowe
Praktyka działa rutynowo i korzysta ze starych rozwiązań. Należy to zmienić i zastąpić stare oprogramowanie nowocześniejszym. To będzie wymagało czasu na wdrożenie się personelu, jednak warto włożyć dodatkowy wysiłek i nauczyć się nowości. Im dłużej w praktyce będzie funkcjonował stary system tym mniej wydajna i bardziej stresogenna staje się praktyka.
Rada: rozpocznij wprowadzanie nowego, jednolitego oprogramowania. Stwórz listę plusów i minusów nowej sytuacji. Stwórz proces, według którego krok po kroku nowy system powinien działać. Przetestuj, czy sprawdza w rzeczywistości. Załóż, że wprowadzenie nowego systemu zajmie 6-8 tygodni.
Więcej: dentistryiq.com

CZYTAJ TAKŻE:
-
Lubelskie: dentobus "znalazł" obsadę
newsDENT -
NRL: za duży limit miejsc na stomatologię
eduDENT -
Urazy stomatologiczne częste nawet w "bezpiecznych sportach"
techDENT -
Minister rodziny za przesunięciem terminu wejścia w życie e-zwolnień
lexDENT -
Sejm: pytania o szkolne gabinety stomatologiczne
lexDENT -
Implanty składnikiem majątkowym posła
lifeDENT -
Polski wątek w pastach z węglem aktywnym
bizDENT -
PTS „nie odpuszcza”
newsDENT
-
Dentysto, zważaj na skalę zamówień leków
lexDENT -
PTS: wymóg stosowania separatorów amalgamatu jest uzasadniony
lexDENT -
Ortodonta z kolejką na lat dziewięć
newsDENT -
Świętokrzyskie: kuriozalne koszty obsługi dentobusu
newsDENT -
Ustawowy wymóg kształcenia się - w końcu bez obciążeń podatkowych!
bizDENT -
Medicover znowu silniejszy w stomatologii
bizDENT -
e-dokumentacja: NRL bierze w obronę dentystów
lexDENT -
NFZ zmienia warunki świadczeń w dentobusach
newsDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Krasnystaw, lubelskie -
lekarz dentysta
Wyry (koło Tychów), śląskie -
lekarz dentysta
Wyszków, mazowieckie -
asystent/ka stomatologiczna
GDYNIA, pomorskie
KURSY LAST MINUTE
-
Sinus Lift z zabiegiem na żywo
Bolesławiec, dolnośląskie -
Diagnostyka RTG w gabinecie...
Białystok, podlaskie -
Techniki odbudowy zębów u dzieci – od...
Warszawa, mazowieckie -
Zastosowanie i praktyczne zabiegi...
Warszawa, mazowieckie