PARTNER PORTALU
partner portalu

Trudna sztuka zapisywania pacjentów do dentysty

kan
07-06-2019, 10:00
Trudna sztuka zapisywania pacjentów do dentysty Mądre prowadzenie grafiku zapisów nie jest proste (fot. pixabay)
Zasady zapisywania pacjentów na higienizację jamy ustnej - omawia Sally McKenzie, amerykańska konsultantka stomatologiczna, właścicielka firmy konsultingowej McKenzie Management.

Liczba zabiegów higienizacji zmniejsza się, a na inne świadczenia pacjenci rezerwują terminy z wielotygodniowym wyprzedzeniem? Jak zmienić tę frustrującą sytuację?

Usprawnić system przypominania pacjentom o wizycie
Pacjenci często ignorują zbliżający się termin wizyty, zwłaszcza jeśli jest to "tylko" termin zabiegu higienizacji jamy ustnej. Przyda się zatem większe zaangażowanie osoby odpowiedzialnej za koordynację - do niej powinno należeć edukowanie pacjentów na temat znaczenia zabiegu profesjonalnego czyszczenia zębów oraz przypominanie im o wizycie. Może warto zatrudnić dodatkową osobę, która przejmie te obowiązki od rejestratorki?

Pułapka zapisów z dużym wyprzedzeniem
Wielu dentystów prowadzi zapisy nawet na kilka miesięcy do przodu, niemniej jednak może to być powód braku wolnych terminów, grafik wydaje się trzeszczeć w szwach, podczas gdy w rzeczywistości tak nie jest. Pacjent, który na higienizację zapisuje się pół roku wcześniej nie wie czy będzie w stanie przyjść do gabinetu w tym terminie. Obowiązki rodzinne, czy obowiązki zawodowe dynamicznie się pojawiają i wizyta, zwłaszcza jeśli dotyczyć ma czyszczenia zębów, spada na sam koniec listy spraw do załatwienia. Pacjent odwołuje wizytę w ostatniej chwili, albo nawet bez takiego uprzedzenia, po prostu się nie pojawia.

Jest jeszcze jeden minus takiej sytuacji, jeśli grafik jest wypełniony, pacjenci którzy chcieliby się umówić "z dnia na dzień" muszą czekać tygodniami na wizytę. Kończy się to tak, że szukają innego gabinetu, w którym znajdą dogodny dla siebie termin, a jeśli im się to uda, to raczej na 100 proc. już nie wrócą.

Rozwiązaniem może być połączenie dwóch systemów zapisów, radzi Sally McKenzie. Należy umawiać z dużym wyprzedzeniem dobrze znanych pacjentów, którzy dotrzymują terminów. Ci którzy w opinii dentysty z dużym prawdopodobieństwem opuszczą wizytę, powinni być zapisywani z niewielkim wyprzedzeniem, gdy będą lepiej orientowali się czy uda im się przyjść na zabieg danego dnia. Taka strategia pozwoli zmniejszyć liczbę niedotrzymanych terminów wizyt.

 Wdrożenie programu "perio"
Nowy pacjent tuż przed wizytą, poza tym że otrzymuje broszurę edukacyjną na temat paradontozy, proszony jest o wypełnienie formularza na temat zdrowia jamy ustnej i ewentualnej choroby przyzębia. Jasno z niej będzie wynikać, o czym z tą osobą dentysta może rozmawiać gdy będzie już siedziała w fotelu stomatologicznym, na jakie aspekty higieny jamy ustnej kłaść szczególny nacisk. Taka elastyczność pozwoli pacjentowi lepiej zrozumieć z jakim problemem musi się uporać, lub będzie musiał się uporać wkrótce i sprawi, że poważnie potraktuje potrzebne zabiegi.

 Więcej: DrBicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.