PARTNER PORTALU
partner portalu

Stwórz idealny gabinet do komunikacji z pacjentem

ms
06-10-2015, 13:32
Stwórz idealny gabinet do komunikacji z pacjentem Komunikacja z pacjentem na drodze do sukcesu
Skuteczna komunikacja z pacjentem jest absolutnym fundamentem rozwoju praktyki stomatologicznej. W czasach ogromnej konkurencji, błędy kosztują bardzo dużo. Wystarczy jedna niewielka pomyłka, aby pacjent zaczął korzystać z usług konkurencji – przypomina Kamil Kuczewski, trener rozwoju placówek stomatologicznych Be Active Dentist.

Ty jednak chcesz korzystać z najlepszych standardów. Nie cenisz kiepskich jakościowo rozwiązań, ani tanich kompromisów. Chcesz, aby pacjent wracał do Ciebie i czuł się świetnie podczas każdej wizyty.

- Zadbaj więc, aby Twój gabinet był profesjonalnie przygotowany do rozmów. Im lepiej to zrobisz, tym szybciej pozyskasz nowych pacjentów i zwiększysz liczbę kompleksowych planów leczenia – przekonuje Kamil Kuczewski.

 1.       Zaplanuj przestrzeń do rozmów
W gabinecie warto wyraźnie oddzielić przestrzeń do rozmowy od strefy medycznej. W dogodnym miejscu niech stoi fotel stomatologiczny, a w drugiej części gabinetu zaaranżuj miejsce do rozmowy z pacjentem. Postaw tam biurko z dwoma wygodnymi krzesłami. Staraj się nie rozmawiać na temat leczenia na fotelu stomatologicznym. Pacjent nie czuje się tam komfortowo.

2.       Prezentuj możliwości na dużym monitorze
Jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. To, co pokażesz pacjentowi na ekranie monitora może mieć większe znaczenie niż wszystko, co powiesz. Zadbaj więc o duży monitor. Na komputerze możesz mieć przygotowane przypadki kliniczne, zdjęcia „przed i po”, różne wideo, rysunki i oprogramowanie do analizy pantomogramów i tomografii. Używanie ich w odpowiedni sposób znacznie zwiększy liczbę akceptowanych planów leczenia.

  3.      Zadbaj o wygodny fotel dla pacjenta
Pacjent i lekarz powinni mieć pozycje równorzędne (pacjent jest partnerem w rozmowie). Nie pozwól, aby siedział przy narożniku biurka na twardym, niewygodnym krześle. Zadbaj o wygodny fotel dla pacjenta.

4.      Materiały do rysowania: flamastry, kredki, i zakreślacze
Rysowanie jest bardzo skuteczną metoda przemawiania do pacjentów. Za pomocą prostych rysunków, możesz w bardzo łatwy sposób zaprezentować procesy leczenia. W trakcie rysowania mów do pacjenta językiem korzyści, podkreślaj najważniejsze priorytety leczenia i proponuj najlepsze rozwiązania.

 5.       Tablet i aplikacje stomatologiczne
Tablet łatwo połączyć za pomocą wi-fi do oprogramowania połączonego z komputerem. Korzystając z wirtualnych dysków typu dropbox, możesz przeglądać dowolne pliki (jeśli jesteś połączony z wi-fi). Zainstaluj też aplikacje stomatologiczne pomagające w komunikacji. Tablet może też zawierać bazę z komputera – rysunki, kartoteki pacjentów, filmy itp.

POLECAMY W SERWISACH