• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Strona „stomatologiczna” a koszt uzyskania przychodu

ms
27-04-2017, 09:45
Strona „stomatologiczna” a koszt uzyskania przychodu Strona internetowa, a koszt uzyskania przychodu (foto: pixabay)
Wiele, jak nie większość firm funkcjonujących w branży stomatologicznej prowadzi strony internetowe. Problem powstaje, gdy na takich stronach zarabiają. Okazuje się, że wydawałoby się oczywiste koszty uzyskania przychodu wcale tak oczywiste nie są.

W tej konkretnej sprawie podatnik uruchamia bloga o tematyce stomatologicznej. Blog ma dotyczyć: zabiegów dentystycznych, gadżetów stomatologicznych, zdrowego stylu życia. 

Przychody
Podatnik chce z tego tytułu uzyskiwać przychody w wyniku:

- zamieszczania reklam na stronie internetowej,
- udziału w kampaniach reklamowych,
- udziału w programach partnerskich (np.: pisanie artykułów sponsorowanych).

Przychody związane z prowadzeniem bloga będą miały związek z takimi czynnościami jak:
- dzierżawa powierzchni reklamowej – podatnik zamierza udostępniać ściśle określone miejsce na swojej stronie internetowej reklamodawcom (systemowi reklamowemu),
- zamieszczenie artykułu sponsorowanego, czy też przeprowadzenie akcji reklamowej.

Na blogu zamieszczane będą:
- recenzje z zabiegów stomatologicznych oraz zabiegów z zakresu medycyny estetycznej,
- recenzje gabinetów stomatologicznych i estetycznych,
- relacje z wyjazdów na eventy związane ze zdrowiem i urodą,
- testy produktów (np.: past i szczoteczek do zębów, kosmetyków pielęgnacyjnych).

Koszty uzyskania przychodów
Podatnik chce zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej wydatki związane z prowadzeniem bloga i tworzeniem artykułów w nim publikowanych.

Chce on zaliczyć do takich kosztów następujące wydatki: opłatę za rejestrację domeny, opłatę za serwer, oprogramowanie, opłaty za zabiegi wykonywane w gabinecie dentystycznym, czy gabinecie medycyny estetycznej, zakup produktów dentystycznych wykorzystywanych do testów, takie jak: szczoteczki do zębów, wynagrodzenie oraz koszty wyjazdu fotografa, który przygotuje relację fotograficzną.

Przesłanki uznania wydatku za koszt uzyskania przychodu

W celu uznania wydatku za koszt uzyskania przychodów, muszą być spełnione łącznie następujące warunki: 
- wydatek został poniesiony przez podatnika - w ostatecznym rozrachunku musi on zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika;
- wydatek poniesiony został w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów;
- wydatek pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą;
- wydatek jest definitywny (rzeczywisty);
- wartość poniesionego wydatku nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona;
- wydatek został właściwie udokumentowany;
- wydatek nie może znajdować się w katalogu kosztów określonych w art. 22 ust. 1 ustawy.

Niewymienienie określonego wydatku w art. 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zawierającym katalog wydatków nieuznawanych za koszty uzyskania przychodów, nie może przesądzać automatycznie o możliwości uwzględnienia tego wydatku przy ustalaniu podstawy opodatkowania. Konieczne jest wykazanie związku ponoszonych kosztów z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą oraz uzyskiwanym z tej działalności przychodem. 

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.