PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Stare sposoby przyciągania nowych pacjentów

smn
08-12-2016, 11:16
Stare sposoby przyciągania nowych pacjentów Dobry marketing jest sztuką (fot. pixabay)
Marketing bezpośredni, działający według starych zasad, wydajnie pomaga zdobyć nowych pacjentów gabinetu stomatologicznego, dowodzi na portalu Dentistryiq.com Michael Arias, konsultant specjalizujący się w marketingu gabinetów stomatologicznych.

W erze marketingu online, marketing bezpośredni może być niedocenianym atutem. Warto połączyć go z promocją internetową. I czekać na efekty.

Większość dentystów zdaje sobie sprawę z siły oddziaływania internetowego marketingu. Wiedzą oni również, że trzeba poświęcić mu czas, pieniądze i wysiłek. Wart jest zachodu, gdyż pozwala zbudować bazę do konsekwentnego działania mającego stale przyciągać nowych klientów. A przecież każdy właściciel praktyki chce, by pacjenci z łatwością znajdowali gabinet, umawiali się na wizytę i stawali  stałymi pacjentami. Jednak wydaje się, że zbyt wielu dentystów, zachłystując się promocją online, nie rozważa innych możliwości, które w realnym czasie zawsze dają dobre rezultaty.

Moc marketingu bezpośredniego
Techniki stosowane w tej formie marketingu pozwalają nawiązać kontakt między biznesem, firmami, społecznością a praktyką stomatologiczną. Daje wyniki „na papierze” w postaci nazwisk, numerów telefonów i innych, ważnych z marketingowego punktu widzenia, informacji.

Powiedzmy, że dentysta patrzący na grafik kilku przyszłych tygodni nie widzi w nim nowych pacjentów. Dobry specjalista w marketingu bezpośrednim potrafi tę lukę wypełnić w ciągu kilku dni. Nie każdy może się nim stać, ta rola wymaga bowiem dobrego przeszkolenia, otwartości na innych, samodzielności w działaniu. Taka osoba jest odpowiedzialna za spotkania, na przykład z pracownikami działów HR, organizowanie wyjść na lunch, przygtowywanie różnych imprez, wypracowywanie taktyk budujących odpowiednią strategię.

Marketing bezpośredni jest pracą na pełen etat, polegającą się na bezpośrednich kontaktach z ludźmi. Przykładem działania takiego marketingowca jest obecność na spotkaniach i imprezach, podczas których inicjuje rozmowy, mające dostarczyć konkretnych informacji o pacjentach, jak chociażby:
- dlaczego nie lubią swojego dentysty,
- dlaczego nie dotrzymują terminów wizyt,
- dlaczego nie czują się zobowiązani do reakcji na przypomnienia o zbliżającej się wizycie.

Mając tak kluczowe informacje, można tworzyć strategie, taktykę, technikę i pomysły, jak przyciągnąć takich pacjentów. Tak więc podstawową różnicą między marketingiem bezpośrednim a wirtualnym jest zrozumienie punktu widzenia potencjalnego pacjenta. A to daje tylko bezpośrednia rozmowa.

W emocjach siła
Często dentyści, inni pracownicy placówki stomatologicznej i spece od marketingu wirtualnego nie doceniają emocjonalnej strony tego co ludzie widzą, słyszą i czują na temat stomatologii i swojego dentysty. Zrozumienie tej emocjonalnej strony jest kluczowe – gdyż właśnie emocje, a nie racjonalne argumenty, mają na nas największy wpływ i w wielu przypadkach rządzą decyzjami.

Marketingowiec reprezentuje gabinet stomatologiczny, zaczyna się z nim kojarzyć i reklamuje go każdej osobie i w każdym miejscu w lokalnej społeczności. Jako że rozumie sposób myślenia potencjalnego pacjenta, porusza emocje i nakłania do zapisania się na wizytę. połączenie obu typów marketingu bezpośredniego i internetowego zapełni skutecznie grafik wizyt w gabinecie – podsumowuje Michael Arias.

Wiecej: dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   marketing stomatologiczny  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.