PARTNER PORTALU
partner portalu

Siła marketingowa kartki pocztowej

smn
31-05-2017, 07:59
Siła marketingowa kartki pocztowej Tradycyjna przesyłka pocztowa to dobry sposób na pozyskanie nowych pacjentów (fot. pixabay)
Średnio każda praktyka traci rocznie 8-10 proc. stałych pacjentów. Jak co najmniej taką samą liczbę pacjentów pozyskać?

Część z 8-10 proc. pacjentów, którzy zmieniają dentystę wyprowadza się lub ma inne powody, by szukać nowego lekarza. To oznacza, że aby utrzymać bieżące dochody praktyka musi znaleźć co najmniej równą lub większą liczbę nowych pacjentów niż te 8-10 proc.

Najlepiej zastosować nieustający marketing, a jedną z jego form - szczególnie skuteczną w przypadku dentysty jest wysyłanie kartek pocztowych. Nie jest to gołosłowne twierdzenie, bowiem analizy efektywności dowodzą, że 40 proc. konsumentów robi zakupy zachęcona tą właśnie formą marketingu, zaś 56 proc. osób, twierdzi że jest to marketing budzący najwięcej zaufania.

Poniżej bilans akcji marketingowej prowadzonej przez  praktykę stomatologiczną w Stanach Zjednoczonych.

Miejscowość Apex w Północnej Karolinie 
50 nowych pacjentów co miesiąc
Zasięg akcji wysyłkowej: gospodarstwa domowe ze średnim rocznym dochodem  75 000 dolarów
Intensywność: 6 tys. kartek pocztowych wysyłanych miesięcznie
Wynik  kampanii:  50 nowych pacjentów miesięcznie

Wysyłanie kartek pocztowych trwało przez siedem miesięcy.  Nadawano je co miesiąc do tych samych 6 000 osób. Nie przypadkiem, bowiem jeśli odbiorcy widzą stale powtarzaną akcję , to dochodzą do wniosku że mają do czynienie z odpowiedzialnym, godnym zaufania dentystą.

 

Więcej: dentaleconomics.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
marketing stomatologiczny   pacjent   dentysta  

POLECAMY W SERWISACH