• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Schemat rozmowy: proces chorobowy --> konsekwencje --> korzyści z leczenia - zmotywuje Twojego pacjenta do kontynuacji leczenia

ms
02-11-2015, 08:31
Schemat rozmowy: proces chorobowy --> konsekwencje --> korzyści z leczenia - zmotywuje Twojego pacjenta do kontynuacji leczenia Pacjent sfrustrowany (foto: pixabay)
Schemat rozmowy: Proces chorobowy --> Konsekwencje --> Korzyści z leczenia
Jeśli Twój pacjent, mając problemy z uzębieniem, nie rozumie konsekwencji zwlekania z leczeniem, nie zna korzyści wynikających ze zdrowej jamy ustnej - to prawdopodobnie nigdy nie podejmie się leczenia lub jego kontynuacji. Być może w końcu trafi kiedyś do Ciebie z bólem zajmując się tylko tym, co "pilne".

Twoją rolą, wręcz obowiązkiem jest wywoływać w pacjentach dążenie do dobrej zmiany.

W rozmowach musisz być merytoryczny i przekonywujący, będziesz wówczas skuteczny.

Pomoże Ci w tym schemat: Proces chorobowy - Konsekwencje - Korzyści z leczenia.

Korzystaj z tych zależności w rozmowach na temat zagadnień stomatologicznych, a zobaczysz jak wielu pacjentów skorzysta z proponowanych przez Ciebie rozwiązań:

1.      Proces chorobowy
Zawsze zaczynaj rozmowę od krótkiego wytłumaczenia procesu chorobowego. Mów prosto i konkretnie. Wystrzegaj się używania języka medycznego. Twój przekaz powinien być zrozumiały nawet dla siedmiolatka. Pamiętaj, że im krócej, tym lepiej. Dwa, trzy celne zdania w zupełności powinny wystarczyć. Skup się na najważniejszych kwestiach. Korzystaj z zasady Sokratesa, czyli mów od ogółów do szczegółów.

2.      Konsekwencje
Najbardziej pacjent boi się konsekwencji – szczególnie tych nagłych i bliskich w czasie. Ludzie potrafią wiele zapłacić, żeby tego uniknąć. Mów o zagrożeniach. Przemawiaj obrazami. Pokazuj pacjentom, co stanie się, jeśli będą zwlekać. Używaj zdjęć przypadków klinicznych, animacji. Rysuj pacjentom proces chorobowy na kartkach.

Pamiętaj, jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Jeśli Twój pacjent będzie znał konsekwencje, to zdecydowanie szybciej podejmie się leczenia.

3.       Korzyści z leczenia
Jeśli nie ma korzyści, to nie będzie motywacji. Każdy dąży do poprawy jakości swojego życia! Im więcej korzyści z leczenia, tym lepiej. Znajdź najsilniejsze argumenty i największe korzyści. Niech dotyczą bezpośrednio leczenia: krótszy czas, niższe koszty, lepsza estetyka, większy komfort, bardziej przewidywalne efekty, łatwiejsza procedura.

Poszukaj też korzyści bezpośrednio wpływających na poprawę różnych aspektów życia np.: rozwój kariery, lepsze zdrowie, poprawę relacji z otoczeniem, a nawet większych pieniędzy. Pamiętaj, że każdy człowiek szuka zawsze szybkich sposobów, które natychmiast rozwiążą jego problemy i dadzą największe korzyści – wykorzystaj tę zależność.

Tylko od Ciebie zależy, jakie efekty osiągniesz w życiu. Twoja skuteczność jest mierzalna, można ją porównywać z innymi.

Masz wiele możliwości, aby pomóc pacjentom przejść na zupełnie nowy poziom świadomości, którego do tej pory nie znali. Decyzja należy do Ciebie! Ćwicz konsekwentnie, a rezultaty Cię zaskoczą!

Kamil Kuczewski, właściciel „DentalWay”, trener rozwoju placówek stomatologicznych w BE ACTIVE DENTIST.
tel.: 733 203 682
biuro@dentalway.pl
http://dentalvisit.evenea.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.