PARTNER PORTALU
partner portalu

Schemat rozmowy: proces chorobowy --> konsekwencje --> korzyści z leczenia - zmotywuje Twojego pacjenta do kontynuacji leczenia

ms
02-11-2015, 08:31
Schemat rozmowy: proces chorobowy --> konsekwencje --> korzyści z leczenia - zmotywuje Twojego pacjenta do kontynuacji leczenia Pacjent sfrustrowany (foto: pixabay)
Schemat rozmowy: Proces chorobowy --> Konsekwencje --> Korzyści z leczenia
Jeśli Twój pacjent, mając problemy z uzębieniem, nie rozumie konsekwencji zwlekania z leczeniem, nie zna korzyści wynikających ze zdrowej jamy ustnej - to prawdopodobnie nigdy nie podejmie się leczenia lub jego kontynuacji. Być może w końcu trafi kiedyś do Ciebie z bólem zajmując się tylko tym, co "pilne".

Twoją rolą, wręcz obowiązkiem jest wywoływać w pacjentach dążenie do dobrej zmiany.

W rozmowach musisz być merytoryczny i przekonywujący, będziesz wówczas skuteczny.

Pomoże Ci w tym schemat: Proces chorobowy - Konsekwencje - Korzyści z leczenia.

Korzystaj z tych zależności w rozmowach na temat zagadnień stomatologicznych, a zobaczysz jak wielu pacjentów skorzysta z proponowanych przez Ciebie rozwiązań:

1.      Proces chorobowy
Zawsze zaczynaj rozmowę od krótkiego wytłumaczenia procesu chorobowego. Mów prosto i konkretnie. Wystrzegaj się używania języka medycznego. Twój przekaz powinien być zrozumiały nawet dla siedmiolatka. Pamiętaj, że im krócej, tym lepiej. Dwa, trzy celne zdania w zupełności powinny wystarczyć. Skup się na najważniejszych kwestiach. Korzystaj z zasady Sokratesa, czyli mów od ogółów do szczegółów.

2.      Konsekwencje
Najbardziej pacjent boi się konsekwencji – szczególnie tych nagłych i bliskich w czasie. Ludzie potrafią wiele zapłacić, żeby tego uniknąć. Mów o zagrożeniach. Przemawiaj obrazami. Pokazuj pacjentom, co stanie się, jeśli będą zwlekać. Używaj zdjęć przypadków klinicznych, animacji. Rysuj pacjentom proces chorobowy na kartkach.

Pamiętaj, jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Jeśli Twój pacjent będzie znał konsekwencje, to zdecydowanie szybciej podejmie się leczenia.

3.       Korzyści z leczenia
Jeśli nie ma korzyści, to nie będzie motywacji. Każdy dąży do poprawy jakości swojego życia! Im więcej korzyści z leczenia, tym lepiej. Znajdź najsilniejsze argumenty i największe korzyści. Niech dotyczą bezpośrednio leczenia: krótszy czas, niższe koszty, lepsza estetyka, większy komfort, bardziej przewidywalne efekty, łatwiejsza procedura.

Poszukaj też korzyści bezpośrednio wpływających na poprawę różnych aspektów życia np.: rozwój kariery, lepsze zdrowie, poprawę relacji z otoczeniem, a nawet większych pieniędzy. Pamiętaj, że każdy człowiek szuka zawsze szybkich sposobów, które natychmiast rozwiążą jego problemy i dadzą największe korzyści – wykorzystaj tę zależność.

Tylko od Ciebie zależy, jakie efekty osiągniesz w życiu. Twoja skuteczność jest mierzalna, można ją porównywać z innymi.

Masz wiele możliwości, aby pomóc pacjentom przejść na zupełnie nowy poziom świadomości, którego do tej pory nie znali. Decyzja należy do Ciebie! Ćwicz konsekwentnie, a rezultaty Cię zaskoczą!

Kamil Kuczewski, właściciel „DentalWay”, trener rozwoju placówek stomatologicznych w BE ACTIVE DENTIST.
tel.: 733 203 682
biuro@dentalway.pl
http://dentalvisit.evenea.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH