PARTNER PORTALU
partner portalu

Sąsiad Twoim pacjentem. Warto się nad nim pochylić?

ms
03-12-2015, 08:10
Sąsiad Twoim pacjentem. Warto się nad nim pochylić? Sąsiad pacjentem dentysty (foto: freeimagesphotos)
Dentysta za rogiem. Okazuje się, że przekonanie sąsiadów do skorzystania z blisko położonego gabinetu stomatologicznego wcale nie jest prostym zadaniem. Sposobów jest wiele, na który postawić?

Mówi o tym Zbigniew Kowalski - dyrektor programowy spółki Komunikacja z pacjentem.pl, doświadczony polski trener lekarzy. Prowadzi m.in. „gabinetowe rewolucje”, których celem jest poprawa wizerunku, efektywności i zyskowności prywatnych klinik i gabinetów lekarskich.

Znam dość dobrze gabinet, który zlokalizowany jest na osiedlu domków jednorodzinnych, na przedmieściach miasta wojewódzkiego. Tuż po otwarciu właściciel próbował niemal wszystkiego, aby zachęcić pacjentów. Wcześniej praktykował w innej części kraju, nie miał więc żadnych pacjentów, którzy mogli i/lub chcieli kontynuować u niego leczenie. Trzeba było wszystko zaczynać od zera.

Były więc hostessy w pobliskiej galerii handlowej, było pozycjonowanie strony w internecie (to akurat zadziałało - mieszkańcy przedmieścia często korzystają z internetu), były artykuły sponsorowane w lokalnych pismach dla bogaczy, których nikt nie czyta oprócz wydawcy.

Aż wreszcie było coś, co zadziałało najlepiej. Korzystając z usług Poczty Polskiej, właściciel dostarczył do skrzynek pocztowych w całej dzielnicy kartkę (pocztówkę) z tekstem w stylu:

Szanowni Sąsiedzi,
Nazywam się Jan Kowalski, jestem doświadczonym dentystą, który niedawno zamieszkał w tej pięknej i przyjaznej okolicy. Otworzyłem swoją praktykę na ul. Polskiej 142, tuż nad apteką. Jeśli Wy lub Wasza Rodzina, czy znajomi potrzebujecie pomocy stomatologa — zapraszam do mnie. Przynieście ze sobą tę kartkę pocztową, a na dobry początek zaproponuję Wam 20 proc. zniżki.

Pamiętajcie, że jestem do Waszej dyspozycji. Wszak my — sąsiedzi — powinniśmy sobie pomagać. Pozdrawiam Was serdecznie lek. stom. Jan Kowalski — sąsiad

Prosty, przyjazny komunikat skierowany do w miarę jednorodnej grupy docelowej, gdzie głównym kryterium doboru jest miejsce zamieszkania. Koszt akcji promocyjnej — 2500 zł. W tym przypadku wiek, zarobki, styl życia także odgrywają rolę, ale sam fakt zamieszkania na tych przedmieściach już te kryteria uwzględnił.

   Jest to fragment książki Zbigniewa Kowalskiego "Jak stworzyć gabinet doskonały".
www.gabinetdoskonaly.pl
www.komunikacjazpacjentem.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH