PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Rozmowa z pacjentem w formule finezyjnego tańca

ms
13-04-2017, 11:31
Rozmowa z pacjentem w formule finezyjnego tańca Rozmowa z pacjentem jak finezyjny taniec
Psychologiczna analiza wzorcowych rozmów pokazuje wpływ różnych wypowiedzi lekarza na reakcje pacjenta. Uświadamia, że ten wpływ jest znacznie większy, niż zwykło się sądzić. Temat przybliża Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group.

Dobór odpowiednich słów, pytań, staje się sztuką, która decyduje o tym, jakie procesy myślowe zostaną uruchomione w umyśle pacjenta. Znajomość tych procesów i możliwości z tym związanych sprawia, że lekarz może świadomie prowadzić rozmowę z pacjentem.

Staranność i podstawy wiedzy psychologicznej, związanej ze zrozumieniem procesu motywacji ludzi, skutkuje tym, że lekarz podczas rozmowy dopasowuje się do każdej wypowiedzi pacjenta i w elegancki, finezyjny sposób kieruje rozmowę w określoną stronę. Robi to, angażując pacjenta do szczerej rozmowy.

Pacjent otwiera się na swoje kompleksy, jednocześnie powracają dawno zapomniane marzenia o pięknym uśmiechu. Wzorcowa rozmowa jest jak elegancki taniec w wykonaniu mistrzów. Nikt nie widzi niuansów, które są dla nich kluczowe. Jako widzów zachwyca nas lekkość, synchronizacja, gracja. Mamy wrażenie, że para płynie po parkiecie we wspólnym rytmie. Tylko oni sami wiedzą, ile uważności i wysiłku ich to kosztuje. 

Nasza wzorcowa rozmowa, mimo lekkości formy, świadomie buduje autorytet, zaufanie oraz wysoki poziom motywacji pacjenta do leczenia. Możemy dokładnie wskazać, w których momentach rozmowy pojawiają się te procesy i wytłumaczyć ich psychologiczne podstawy.

Zawodowa rozmowa z pacjentem jest narzędziem pracy lekarza i należy ją wykonać maksymalnie efektywnie. Wymaga pewnego poziomu wiedzy psychologicznej, wyćwiczenia umiejętności, czyli po prostu profesjonalnego przygotowania. Zapewniam, że każdy może się tego nauczyć.

Celem działań OBODA Group jest pomoc w realizacji tego, co wydaje się trudne, czy wręcz niemożliwe. Dajemy gotowe wzorce i rozwijamy wszystkie niezbędne umiejętności. Kluczowe, by dać sobie szansę, pokonać własne ograniczenia, skorzystać z eksperckiej wiedzy, doświadczenia. Te elementy, wespół z pogłębioną pracą nad sobą, przyniosą efekty, o których nawet nie marzyłeś.

Kolejną trudnością, która pojawia się często w dialogach pacjent - lekarz na temat zmiany estetyki uśmiechu, jest sposób i liczba prezentowania opcji  planów leczenia oraz rozmawianie o cenach.

Bardzo powszechna jest zasada przedstawiania pacjentowi trzech planów leczenia. Czas zmienić krępujące przekonania i wzorce, niestety utrwalane przez wiele lat, obnażyć je, by niepotrzebnie nie ograniczały działań. W umyśle nie ma klawisza „delete”, więc powinno się cierpliwie zastępować restrykcje znacznie bardziej efektywnymi założeniami i scenariuszami.

Czytaj także:
Jak w kwadrans zmotywować pacjenta do leczenia
Jak może wyglądać twoja praktyka pod wpływem zmian w komunikacji z pacjentem?

Na czym polega model 15-minutowej rozmowy lekarza z niezmotywowanym pacjentem na temat protetyki będzie można dowiedzieć się już 20 maja w Warszawie podczas Konferencji "15 minut".

konferencja15minut.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
psychologia   Mariusz Oboda   rozmowa_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.