• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PwC: postaw na turystykę medyczną

ws
11-02-2016, 12:53
PwC: postaw na turystykę medyczną Turystyka medyczna. Od czego zależy (foto: pixabay)
Turystyka medyczna rozwija się w Europie Środkowo-Wschodniej w tempie ok. 12-15 proc. rocznie. Do Polski przyjeżdża rocznie niemal 400 tys. pacjentów zagranicznych (zarówno z krajów zachodnich jak i wschodnich) – wynika z raportu PricewaterhouseCoopers.

Zagraniczni pacjenci głównie korzystają z usług gabinetów dentystycznych, ale także uzdrowisk, SPA, ośrodków opieki długoterminowej.

Wartość rynku szpitalnego pacjentów zagranicznych w Europie Środkowo-Wschodniej szacuje się na ok. 400 mln zł, a to daje ok 26,5 tys. pacjentów szpitalnych rocznie, z czego ok. 6 - 8 tys. przypada na Polskę. Wzorem do naśladowania może być Turcja, która przy wsparciu rządu bardzo mocno rozwinęła tą działalność branży medycznej – ocenia PwC.

Badania PwC wskazują, że pacjenci są coraz bardziej wymagający i następuje zmiana ich mentalności z podejścia „udało mi się dostać do lekarza” na myślenie „chcę się dostać do bardzo dobrego lekarza i kliniki, która zapewnia dobrą jakość”. Ewolucja pacjenta będzie postępowała. Pacjenci oczekują poprawy jakości usług, co będzie zwiększało konkurencyjność świadczeniodawców. Najlepsze podmioty już się do tego przygotowują i te mają szansę uzyskać największą przewagę konkurencyjną, zarówno jeśli chodzi o pacjentów opłacanych przez NFZ, ale także tych którzy płacą za leczenie z własnej kieszeni lub z wykupionego ubezpieczenia. W tej sytuacji postawienie na "turystów medycznych" jest podejściem naturalnym, bowiem coraz wyższy standard usług, nie tylko w aspekcie medycznym, staje się codziennością. 

Polska zamyka drugą dziesiątkę państw uszeregowanych pod względem atrakcyjności oferty dla zagranicznych turystów, poszukujących usług medycznych. Autor rankingu, International Healthcare Research Center z siedzibą w USA przy jego tworzeniu posiłkował się m.in. wiedzą 394 członków Medical Tourism Association. MTA podaje, że wartość globalnego rynku turystyki medycznej wynosi 100 mld USD w skali roku. Są państwa, które przygotowały i realizują rozbudowane programy rozwoju turystyki medycznej. Na liście tej przodują: Kanada, Wielka Brytania, Izrael, Singapur, Kostaryka, Włochy.

Z analizy przeprowadzonej przez dr. Adriana P. Lubowieckiego – Vikuk z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy  oraz dr. Jolantę Rab-Przybyłowicz z Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Medycznej wynika, że cena ma istotne znaczenie przy wyborze miejsca realizowania usługi medycznej przez zagranicznych pacjentów, ale nie tylko.

Cena przede wszystkim
Efektem alokacyjnym funkcji rynku turystyki medycznej jest cena świadczonych produktów i usług, która niemal całkowicie determinuje uczestnictwo w podróżach medycznych. Polityka cenowa odgrywa znaczącą rolę w procesie budowania przewagi konkurencyjnej, dlatego powinna być elastyczna i dostosowywana do cech popytu.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.