PARTNER PORTALU
partner portalu

Promocja gabinetu na Facebooku - właściwie na kogo możemy liczyć?

wirtualnemedia.pl/ŁS
26-02-2014, 07:59
Promocja gabinetu na Facebooku - właściwie na kogo możemy liczyć? Promocja gabinetu na Facebooku - właściwie na kogo możemy liczyć?
Właściciele polskich gabinetów dentystycznych zauważyli potencjał promocyjny mediów społecznościowych, czego dowodem jest zwiększona aktywność m.in. na Facebooku. Kto właściwie kryje się po drugiej stronie ekranu komputera? Kim są potencjalni pacjenci?

Właściciele dentystycznych fan page'y powinni pamiętać przede wszystkim o tym, że prowadząc kampanie reklamowe mogą dokładnie sprofilować grupę docelową swojej promocji. Ustalenie wieku odbiorcy, jego wykształcenia, miejsca zamieszkania czy zainteresowań, nie stanowi problemu. O zasadach promocji na FB przekonywali na łamach infoDENT24.pl m.in. Rafał Jujka (Facegroup) i Marcin Żukowski (Mint Media). Co stałoby się gdyby takiej możliwości nie było? Kim są wszyscy potencjalni klienci gabinetów dentystycznych korzystający z FB? 

Raport o użytkownikach najpopularniejszego medium społecznościowego przedstawił portal wirtualnemedia.pl, bazując na danych Megapanelu PBI/Gemius.

Według Megapanelu PBI/Gemius w listopadzie ub.r. Facebooka odwiedziło 15,73 mln polskich internautów.  W ciągu trzech lat zasięg portalu wzrósł o 42 proc. 

Wśród wszystkich polskich internautów, którzy w listopadzie ub.r. odwiedzili Facebooka, zdecydowanie największe grupy wiekowe tworzą osoby w wieku 15-24 i 25-34 lat. Tych pierwszych było 3,89 mln, a drugich - 4,06 mln. 2,88 mln odwiedzających serwis miało 35-44 lat, stanowiąc 18,3 proc. wszystkich.

Internauci z pozostałych grup wiekowych stanowili łącznie 30,1 proc. użytkowników Facebooka. 1,65 mln to osoby w wieku 7-14 lat (10,5 proc. wszystkich), 1,69 mln w wieku 45-54 lat (10,8 proc.), a 1,55 mln w wieku 55 lat i więcej (9,9 proc.). 

W ostatnich trzech latach Facebook zyskiwał użytkowników w każdej grupie wiekowej. Co ciekawe, najbardziej zwiększyła się popularność portalu wśród osób w wieku 35-44 oraz 55 i więcej lat. 

Grono polskich użytkowników Facebooka nieznacznie się zestarzało. Osoby w wieku 7-14 lat w listopadzie ub.r. stanowiły w nim 10,5 proc., o 1 pkt proc. mniej niż trzy lata wcześniej, a osoby w wieku 15-24 lat - 24,7 proc., o 3,6 pkt proc. mniej. Za to udział użytkowników w wieku 35-44 lat wzrósł o 3,3 pkt proc., do 18,3 proc., a tych w wieku 55 lat i więcej - o 2 pkt proc., do 9,9 proc.

Tym samym największą grupę użytkowników portalu nie stanowiły osoby w wieku 15-24 lat, tylko 25-34 lat.

4,86 mln polskich internautów, którzy odwiedzili Facebooka w listopadzie ub.r., ma wykształcenie średnie, a 4,4 mln - wyższe (to odpowiednio 30,9 i 27,9 mln wszystkich odwiedzających serwis). 3,69 mln użytkowników (23,5 proc. wszystkich) to osoby bez średniego wykształcenia, a 2,78 mln (17,7 proc. wszystkich) - z wykształceniem zawodowym. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH