PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Problem z opiniami w internecie

en
11-06-2018, 11:12
Problem z opiniami w internecie Krytyka umieszczona w internecie (fot. pixabay)
Amerykańskie przemyślenia na temat ocen online otrzymywanych od pacjentów przygotowano na podstawie sondażu przeprowadzonego w całym kraju wśród lekarzy i lekarzy dentystów. Wyniki podaje portal Dentistry Today.

Według szeroko zakrojonego sondażu PatientPop (w ciągu 2 miesięcy 200 pracowników medycznych odpowiadało na kwestionariusz zawierający 30 pytań), ponad 80 proc. amerykańskich lekarzy i lekarzy dentystów uważa, że dobra opinia o nich krążąca w internecie jest ważna lub bardzo ważna. Co nie oznacza, że wiedzą jak tę dobrą opinię wygenerować. Faktem jest że dwie trzecie z nich otrzymuje opinie od zaledwie 5 proc. pacjentów. Można więc śmiało zakładać, że niezbyt są skuteczni w namawianiu pacjentów do udzielenia referencji. 

- Dobrze zarządzanie reputacją online ma znaczący wpływ na wybór lekarza przez pacjentów.  Lekarz dentysta z pozytywnymi opiniami  jest dobrze widoczny w internecie, jego praktyka wyróżnia się, a to sprawia, że nie będzie narzekał na brak pacjentów, twierdzi Luke Kervin, zarządzający firmą PatientPop.

Blisko połowa uczestników sondażu stwierdziła, że poświęciła więcej zasobów w 2018 r. na zarządzanie reputacją online, jednak nadal stanowi to dla nich problem. Na przykład 88 proc. przyznaje, że ma pewne obawy związane z negatywnymi opiniami, zaś 62 proc. wręcz przyznało że taką negatywną opinię otrzymało. Mimo to zaledwie 18 proc. wdrożyła proces "obserwowania" pacjentów, którzy są autorami krytycznych uwag.

Jak wskazuje PatientPop, właściciele praktyk wybierają przestarzałe metody zarządzania reputacją online. Większość korzysta z rozwiązania, które odnosi się do zaledwie jednego aspektu opinii, albo do wszystkich na raz, co wymaga dodatkowego czasu, personelu i nakładów finansowych. W 44 proc. praktyk praca nad poprawianiem opinii spada na barki lekarzy i tak już obciążonych pracą, podczas gdy za reputację online powinni być w równym stopniu odpowiedzialni pracownicy z obsługi gabinetu stomatologicznego.

Więcej: dentistrytoday.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
internet   dentysta   zarządzanie gabinetem   pacjent  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.