PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Praktyka stomatologiczna reaktywna czy proaktywna?

en
24-01-2018, 09:39
Praktyka stomatologiczna reaktywna czy proaktywna? Przewidywanie i wyprzedzanie problemów sprawdza się w gabinecie stomatologicznym (fot. pixabay)
Sposób funkcjonowania praktyki stomatologicznej - proaktywny lub reaktywny - to w gruncie rzeczy zupełne podstawy w zarządzaniu gabinetem.

Sposób funkcjonowania praktyki stomatologicznej - proaktywny lub reaktywny - to w gruncie rzeczy zupełne podstawy w zarządzaniu gabinetem. TO Z LEADU

Można albo rozwiązywać zaistniałe problemy w praktyce stomatologicznej, albo tak działać, by się te problemy nie pojawiały.

Te dwie skraje strategie w zarządzaniu - zupełnie podstawowe - określa się jako zarządzanie reaktywne lub proaktywne. Nie dotyczy to oczywiście poziomu opieki stomatologicznej, świadczonej przez pracowników, ale raczej sprawności w rozwiązywaniu codziennych trudności, jakie zawsze się pojawiają.

Praktyka reaktywna
Praktyka reaktywna to praktyka działająca w odpowiedzi na zaistniałąe sytuacje, twierdzi Laura Hatch, prowadząca agencję Front Office Rocks.

Od chwili, w której dentysta przekracza próg gabinetu zaczyna rozwiązywać problemy, "gasić pożary", zmieniać grafik przyjęć, a w międzyczasie, w środku tego chaosu stara się zapewniać leczenie na najwyższym poziomie.

Nic dziwnego że pod koniec dnia pracy jest sfrustrowany i wyczerpany. W niektórych gabinetach stomatologicznych taki porządek stał się normą. Niestety nie można całkowicie uniknąć pojawiania sie wszelkiego rodzaju problemów (do których najczęściej nie jest się przygotowanym). Pacjenci będą się spóźniali, dla pacjentów "bólowych" trzeba jakimś cudem wygospodarować okienko w gęstym od wizyt grafiku, procedury nie przebiegają tak jak zostały zaplanowane - to chleb powszedni każdego gabinetu dentystycznego.

Może więc pora reaktywne podjeście zmienić?

Praktyka proaktywna

Bycie proaktywnym oznacza tworzenie lub kontrolowanie zdarzeń zamiast odpowiadanie na nie. Co oznacza, że skoro wiemy, że prędzej czy później pewne zdarzenia będą miały miejsce, zamiast gorączkowych prób rozwiązania zaistniałych problemów lepiej może zaplanować je "na zapas".

Trzy zasady jak być proaktywnym
Stwórz i przestrzegaj zasad prowadzenia grafiku przyjęć. Grafik powinien być znany wszystkim pracownikom gabinetu, a gdy pojawia się problem, powinna istnieć pisemna instrukcja, jak na ten problem reagować. To pomoże szybciej i wydajniej rozwiązać trudności.  Wyznacz cele i zarządzaj tak, by mogły zostać osiągnięte. CZęsto lekarze sądzą, że mają wyznaczone cele, niemniej jednak zespół pomocniczy ich nie zna. Nie mówi się o tym, niewiele czasu poświęca na omawianiu planu osiągania celów.

POLECAMY W SERWISACH