PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Poradnik dentysty: jak rozmawiać ze współpracownikami

kan
03-06-2016, 08:03
Poradnik dentysty: jak rozmawiać ze współpracownikami Dobre zarządzanie kluczem powodzenia (fot. pixabay)
Dentysta staje się właścicielem działającej placówki, a razem z lokalem „odziedzicza” istniejący już zespół pracowników. W takiej sytuacji otwarty i uczciwy dialog ze współpracownikami to konieczność – radzi Jan Keller, konsultantka specjalizująca się w zarządzaniu praktyką lekarską.

Należy zacząć od indywidualnych spotkań i zachęcać pracowników do swobodnego wyrażania opinii na temat: praktyki, sposobu działania poprzedniego właściciela i zmian jakie są potrzebne. To okazja do lepszego poznania tych osób.

Pytania, które można zadać podczas takiej rozmowy:
Czy potrzebna ci pomoc, a jeśli tak to jaka? Które z zadań są najłatwiejsze do wykonania? A które sprawiają najwięcej trudności? Co cię najbardziej frustruje w pracy. Co najbardziej przeszkadza? Czy możesz dać przykład takiej sytuacji? Z jakich aspektów stomatologii chciałbyś przejść szkolenia? Co mogę zrobić, aby Ci pomóc? Czego Ci potrzeba, aby się doskonalić w zawodzie? Jak oceniasz moją koncepcję prowadzenia gabinetu?

Na odpowiedzi na te pytania potrzebny jest czas, nie należy więc pospieszać rozmówców. To sytuacja, która przypomina rozmowę na temat wariantów leczenia i płatności. Milczenie oznacza, że pracownik zbiera myśli. Musi mieć czas, by zastanowić się nad pytaniem i odpowiedzią.

Kolejne kroki
Jak w każdym miejscu pracy powstają plotki i problemy z komunikacją, trzeba wypracować system rozwiązania tego problemu.

Przejrzyj zakresy obowiązków i zmodyfikuj je odpowiednio do swoich oczekiwań. Przeanalizuj stosowane w tej placówce zasady oceny pracy. Jeśli ich nie ma, stwórz je i zacznij stosować. Potrzebne będą regularne spotkania załogi, każde takie zebranie powinno się kończyć planem działania – kto co i kiedy zrobi.

Potrzebna jest ocena odpowiedzialności, zwłaszcza w kwestiach bezpieczeństwa sanitarnego. Rób zestawienia, by zrozumieć, jak zespół pracuje. To się przyda zwłaszcza, jak przyjdzie do przydzielania bonusów i podwyżek. Trudno jest nagradzać, jeśli nie wiadomo, co jest oceniane.Wyjaśnij jakie warunki muszą być spełnione, by pracownicy mogli się spodziewać podwyżek pensji.

Problemy z pacjentami
Przedyskutuj kwestie, jak radzić sobie z odwoływaniem wizyt i nie pojawianiem się w umówionych terminach. Ilu takich pacjentów zdarza się dziennie? Jak przebiegają rozmowy w takich wypadkach? Czy odwołania pociągają za sobą zmianę grafiku? Ilu pacjentów pojawia się w trybie „last-minute”, bez wcześniejszego umawiania wizyty? Stwórz plan, który pozwoli ci śledzić, ile zabiegów zostało rzeczywiście wykonanych w poprzednim miesiącu, a ile było przewidzianych.

Pamiętaj, że współpracownikom tak samo zależy na powodzeniu gabinetu, jak tobie. Ale to twoja rola, aby dać im narzędzia i zasady działania, których potrzebują do osiągnięcia celu.

Więcej: drbicuspid.com

Czytaj także:
Dlaczego jedne gabinety dentystyczne prosperują świetnie, a drugie niekoniecznie

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.