PARTNER PORTALU
partner portalu

Poradnik dentysty: jak rozmawiać ze współpracownikami

kan
03-06-2016, 08:03
Poradnik dentysty: jak rozmawiać ze współpracownikami Dobre zarządzanie kluczem powodzenia (fot. pixabay)
Dentysta staje się właścicielem działającej placówki, a razem z lokalem „odziedzicza” istniejący już zespół pracowników. W takiej sytuacji otwarty i uczciwy dialog ze współpracownikami to konieczność – radzi Jan Keller, konsultantka specjalizująca się w zarządzaniu praktyką lekarską.

Należy zacząć od indywidualnych spotkań i zachęcać pracowników do swobodnego wyrażania opinii na temat: praktyki, sposobu działania poprzedniego właściciela i zmian jakie są potrzebne. To okazja do lepszego poznania tych osób.

Pytania, które można zadać podczas takiej rozmowy:
Czy potrzebna ci pomoc, a jeśli tak to jaka? Które z zadań są najłatwiejsze do wykonania? A które sprawiają najwięcej trudności? Co cię najbardziej frustruje w pracy. Co najbardziej przeszkadza? Czy możesz dać przykład takiej sytuacji? Z jakich aspektów stomatologii chciałbyś przejść szkolenia? Co mogę zrobić, aby Ci pomóc? Czego Ci potrzeba, aby się doskonalić w zawodzie? Jak oceniasz moją koncepcję prowadzenia gabinetu?

Na odpowiedzi na te pytania potrzebny jest czas, nie należy więc pospieszać rozmówców. To sytuacja, która przypomina rozmowę na temat wariantów leczenia i płatności. Milczenie oznacza, że pracownik zbiera myśli. Musi mieć czas, by zastanowić się nad pytaniem i odpowiedzią.

Kolejne kroki
Jak w każdym miejscu pracy powstają plotki i problemy z komunikacją, trzeba wypracować system rozwiązania tego problemu.

Przejrzyj zakresy obowiązków i zmodyfikuj je odpowiednio do swoich oczekiwań. Przeanalizuj stosowane w tej placówce zasady oceny pracy. Jeśli ich nie ma, stwórz je i zacznij stosować. Potrzebne będą regularne spotkania załogi, każde takie zebranie powinno się kończyć planem działania – kto co i kiedy zrobi.

Potrzebna jest ocena odpowiedzialności, zwłaszcza w kwestiach bezpieczeństwa sanitarnego. Rób zestawienia, by zrozumieć, jak zespół pracuje. To się przyda zwłaszcza, jak przyjdzie do przydzielania bonusów i podwyżek. Trudno jest nagradzać, jeśli nie wiadomo, co jest oceniane.Wyjaśnij jakie warunki muszą być spełnione, by pracownicy mogli się spodziewać podwyżek pensji.

Problemy z pacjentami
Przedyskutuj kwestie, jak radzić sobie z odwoływaniem wizyt i nie pojawianiem się w umówionych terminach. Ilu takich pacjentów zdarza się dziennie? Jak przebiegają rozmowy w takich wypadkach? Czy odwołania pociągają za sobą zmianę grafiku? Ilu pacjentów pojawia się w trybie „last-minute”, bez wcześniejszego umawiania wizyty? Stwórz plan, który pozwoli ci śledzić, ile zabiegów zostało rzeczywiście wykonanych w poprzednim miesiącu, a ile było przewidzianych.

Pamiętaj, że współpracownikom tak samo zależy na powodzeniu gabinetu, jak tobie. Ale to twoja rola, aby dać im narzędzia i zasady działania, których potrzebują do osiągnięcia celu.

Więcej: drbicuspid.com

Czytaj także:
Dlaczego jedne gabinety dentystyczne prosperują świetnie, a drugie niekoniecznie

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH