PARTNER PORTALU
partner portalu

Poradnik amerykańskiego dentysty: jak zdobywać nowych pacjentów

en
09-05-2016, 10:18
Poradnik amerykańskiego dentysty: jak zdobywać nowych pacjentów Marketing dźwignią w stomatologii (fot. pixabay)
Scheduling Institute to amerykańska firma, która pomaga zbudować dentystom dobrą pozycję na rynku usług medycznych. Miesięcznie szkoli ponad 800 lekarzy w zakresie miękkich i twardych kompetencji, które przydają się w prowadzeniu biznesu, jakim jest własny gabinet stomatologiczny.

Nie wszystkie rady, choć dobrze wpisują się w kulturę amerykańską, mogą się sprawdzić w Polsce, ale na pewno warto je przemyśleć. A oto strategie, które według Jay’a Geiera, założyciela Scheduling Institute, sprawią, że pacjenci będą polecać innym swojego dentystę.

Stwórz zwyczaj rekomendowania
Nic bardziej błędnego niż założenie, pacjent doskonale wie, że dentysta chce być polecany innym pacjentom. Lepiej w tej kwestii nie zdawać się na łut szczęścia. Warto stawiać te sprawy otwarcie, aby to, że rekomendacje są lekarzowi potrzebne, było całkowicie jasne.

Oceń personel
Duża część wrażenia, z jakim pacjent opuszcza gabinet, zależy od innych pracowników placówki stomatologicznej. Istnieje większa szansa, że będą one dobre, jeśli są oni otwarci, mili, pomocni, pełni inicjatywy w kontaktach z pacjentami. Dużo mniejsze - jeśli zachowują dystans, są sfrustrowani i gderliwi. O ile zauważasz negatywne zachowania, to lepiej przeanalizuj zaangażowanie zatrudnionych osób w pracę i podejmij działania, aby się zwiększyło. Nawet za cenę zwolnienia pracownika.

Trzymaj się strategii
Zabiegaj o rekomendacje, wypracuj celowe, strategiczne działania, które mają temu służyć i angażuj w nie czas, energię i…pieniądze. Pamiętaj, że dla pacjenta wizyta w gabinecie dentystycznym to w gruncie rzeczy inwestycja. Im bardziej będziesz się starał, by to doświadczenie zapadło mu w pamięci, jako dobre i wyjątkowe, tym szybciej twoje starania zamienią się w zyski.

Wydawaj biuletyn
Kontaktuj się ze swoimi pacjentami przez comiesięczny biuletyn. Opisuj w nim różne interesujące sprawy: przypadki swoich pacjentów, nowinki technologiczne w stomatologii, zamieszczaj ogłoszenia o zniżkach na zabiegi, które mogą zostać przekazane innym.
Pozostawaj w stałym kontakcie z pacjentami.
Wykorzystuj każdą okazję, by „porozmawiać” z pacjentami. Wysyłaj maile, sms-y, odręcznie pisane listy z okazji urodzin, rocznic i świąt. Informuj ich tą drogą także o lokalnych wydarzeniach i specjalnych ofertach.

Zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych
Internet daje nieograniczone możliwości do bycia w kontakcie – zachęcaj swoich pacjentów do „polubienia” twojej strony na Facebooku, śledzenia cię na Twitterze, Instagramie. Aktualizuj często swoją stronę internetową, na której powinieneś umieszczać informacje o specjalnych ofertach, które mogą być polecane.

POLECAMY W SERWISACH