• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Poradnik amerykańskiego dentysty: jak zdobywać nowych pacjentów

en
09-05-2016, 10:18
Poradnik amerykańskiego dentysty: jak zdobywać nowych pacjentów Marketing dźwignią w stomatologii (fot. pixabay)
Scheduling Institute to amerykańska firma, która pomaga zbudować dentystom dobrą pozycję na rynku usług medycznych. Miesięcznie szkoli ponad 800 lekarzy w zakresie miękkich i twardych kompetencji, które przydają się w prowadzeniu biznesu, jakim jest własny gabinet stomatologiczny.

Nie wszystkie rady, choć dobrze wpisują się w kulturę amerykańską, mogą się sprawdzić w Polsce, ale na pewno warto je przemyśleć. A oto strategie, które według Jay’a Geiera, założyciela Scheduling Institute, sprawią, że pacjenci będą polecać innym swojego dentystę.

Stwórz zwyczaj rekomendowania
Nic bardziej błędnego niż założenie, pacjent doskonale wie, że dentysta chce być polecany innym pacjentom. Lepiej w tej kwestii nie zdawać się na łut szczęścia. Warto stawiać te sprawy otwarcie, aby to, że rekomendacje są lekarzowi potrzebne, było całkowicie jasne.

Oceń personel
Duża część wrażenia, z jakim pacjent opuszcza gabinet, zależy od innych pracowników placówki stomatologicznej. Istnieje większa szansa, że będą one dobre, jeśli są oni otwarci, mili, pomocni, pełni inicjatywy w kontaktach z pacjentami. Dużo mniejsze - jeśli zachowują dystans, są sfrustrowani i gderliwi. O ile zauważasz negatywne zachowania, to lepiej przeanalizuj zaangażowanie zatrudnionych osób w pracę i podejmij działania, aby się zwiększyło. Nawet za cenę zwolnienia pracownika.

Trzymaj się strategii
Zabiegaj o rekomendacje, wypracuj celowe, strategiczne działania, które mają temu służyć i angażuj w nie czas, energię i…pieniądze. Pamiętaj, że dla pacjenta wizyta w gabinecie dentystycznym to w gruncie rzeczy inwestycja. Im bardziej będziesz się starał, by to doświadczenie zapadło mu w pamięci, jako dobre i wyjątkowe, tym szybciej twoje starania zamienią się w zyski.

Wydawaj biuletyn
Kontaktuj się ze swoimi pacjentami przez comiesięczny biuletyn. Opisuj w nim różne interesujące sprawy: przypadki swoich pacjentów, nowinki technologiczne w stomatologii, zamieszczaj ogłoszenia o zniżkach na zabiegi, które mogą zostać przekazane innym.
Pozostawaj w stałym kontakcie z pacjentami.
Wykorzystuj każdą okazję, by „porozmawiać” z pacjentami. Wysyłaj maile, sms-y, odręcznie pisane listy z okazji urodzin, rocznic i świąt. Informuj ich tą drogą także o lokalnych wydarzeniach i specjalnych ofertach.

Zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych
Internet daje nieograniczone możliwości do bycia w kontakcie – zachęcaj swoich pacjentów do „polubienia” twojej strony na Facebooku, śledzenia cię na Twitterze, Instagramie. Aktualizuj często swoją stronę internetową, na której powinieneś umieszczać informacje o specjalnych ofertach, które mogą być polecane.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.