PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Polacy się wybielają, a biznes kwitnie

28-09-2012, 05:29
Polacy się wybielają, a biznes kwitnie  (źródło: Luxdentica)
Polacy się wybielają, a biznes kwitnie (źródło: Luxdentica)
Wybielanie zębów to prawdziwa żyła złota. W samych tylko Stanach Zjednoczonych rynek produktów wybielających i past do zębów wart jest już 1,6 miliarda dolarów. Do 2017 roku osiągnie on wartość 2 miliardów. Zdaniem analityków przede wszystkim dzięki popularności produktów do wybielania zębów - podaje iData Research, firma analizująca rynek stomatologiczny.

Biały rynek rośnie także w Polsce, głównie dzięki spadającym cenom drogich do tej pory zabiegów wybielania u dentysty i rosnącej sprzedaży past. - Od dwóch lat obserwujemy boom na produkty i zabiegi wybielające. Polacy kupują zarówno preparaty do domu, jak również korzystają z zabiegów u dentysty. Z tych drugich coraz chętniej, bo spadają ich ceny. W niektórych miastach nawet o 70 proc.   mówi lek. stom. Dariusz Wilisowski z Centrum Stomatologii Luxdentica w Krakowie.

Zabiegi wybielania zębów stanowią dziś od 20-30 proc. wszystkich zabiegów wykonywanych w polskich gabinetach. W ciągu ostatnich 2 lat zainteresowanie poprawą koloru zębów wzrosło niemal o połowę. Spadły natomiast ceny. Jeszcze 3 lata temu ekspresowe wybielanie kosztowało średnio 1500 złotych, dziś ceny zaczynają się od 450.

W ostatnich dwóch latach liczba zabiegów wybielania wzrosła w gabinecie o ponad 60 proc. Podobna sytuacja panuje w większości prywatnych placówek w Polsce, szczególnie w dużych miastach. Pacjenci przychodzą zarówno na zabiegi do gabinetu i korzystają z ofert ekspresowego wybielania np. Beyond, jak również decydują się na metody nakładkowe. W gabinetach jest coraz więcej pacjentów w wieku 20-30 lat, mocno zorientowanych na dobry wygląd mówi lek. stom. Dariusz Wilisowski.

Gabinety zarabiają także na preparatach podtrzymujących efekty wybielania, pastach do zębów i szczoteczkach. Do 2015 roku wartość światowego rynku past do zębów ma osiągnąć poziom 12,6 miliarda dolarów podaje Global Industry Analysts.

Tylko od stycznia do grudnia 2010 sprzedaż past do zębów w Polsce wyniosła ponad 664 miliona złotych. Polacy zakupili w sumie 10,3 miliona litrów pasty do zębów. Ponad 40,9 proc.  to pasty wybielające zęby. W stosunku do roku 2009 zanotowano 0,8 proc. wzrost wyliczają specjaliści.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.