PARTNER PORTALU
partner portalu

Polacy się wybielają, a biznes kwitnie

28-09-2012, 05:29
Polacy się wybielają, a biznes kwitnie  (źródło: Luxdentica)
Polacy się wybielają, a biznes kwitnie (źródło: Luxdentica)
Wybielanie zębów to prawdziwa żyła złota. W samych tylko Stanach Zjednoczonych rynek produktów wybielających i past do zębów wart jest już 1,6 miliarda dolarów. Do 2017 roku osiągnie on wartość 2 miliardów. Zdaniem analityków przede wszystkim dzięki popularności produktów do wybielania zębów - podaje iData Research, firma analizująca rynek stomatologiczny.

Biały rynek rośnie także w Polsce, głównie dzięki spadającym cenom drogich do tej pory zabiegów wybielania u dentysty i rosnącej sprzedaży past. - Od dwóch lat obserwujemy boom na produkty i zabiegi wybielające. Polacy kupują zarówno preparaty do domu, jak również korzystają z zabiegów u dentysty. Z tych drugich coraz chętniej, bo spadają ich ceny. W niektórych miastach nawet o 70 proc.   mówi lek. stom. Dariusz Wilisowski z Centrum Stomatologii Luxdentica w Krakowie.

Zabiegi wybielania zębów stanowią dziś od 20-30 proc. wszystkich zabiegów wykonywanych w polskich gabinetach. W ciągu ostatnich 2 lat zainteresowanie poprawą koloru zębów wzrosło niemal o połowę. Spadły natomiast ceny. Jeszcze 3 lata temu ekspresowe wybielanie kosztowało średnio 1500 złotych, dziś ceny zaczynają się od 450.

W ostatnich dwóch latach liczba zabiegów wybielania wzrosła w gabinecie o ponad 60 proc. Podobna sytuacja panuje w większości prywatnych placówek w Polsce, szczególnie w dużych miastach. Pacjenci przychodzą zarówno na zabiegi do gabinetu i korzystają z ofert ekspresowego wybielania np. Beyond, jak również decydują się na metody nakładkowe. W gabinetach jest coraz więcej pacjentów w wieku 20-30 lat, mocno zorientowanych na dobry wygląd mówi lek. stom. Dariusz Wilisowski.

Gabinety zarabiają także na preparatach podtrzymujących efekty wybielania, pastach do zębów i szczoteczkach. Do 2015 roku wartość światowego rynku past do zębów ma osiągnąć poziom 12,6 miliarda dolarów podaje Global Industry Analysts.

Tylko od stycznia do grudnia 2010 sprzedaż past do zębów w Polsce wyniosła ponad 664 miliona złotych. Polacy zakupili w sumie 10,3 miliona litrów pasty do zębów. Ponad 40,9 proc.  to pasty wybielające zęby. W stosunku do roku 2009 zanotowano 0,8 proc. wzrost wyliczają specjaliści.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH