PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Plusy zapisywania pacjentów online

kan
09-11-2018, 13:13
Plusy zapisywania pacjentów online Umożliwienie zapisów online usprawnia działanie praktyki (fot. pixabay)
Twoi pacjenci to zajęci ludzie, często brakuje im czasu w ciągu dnia, by zadzwonić do gabinetu dentysty i umówić się na wizytę. A nawet jeśli już znajdą kilka minut, to zdarza się, że u stomatologa nikt nie odbiera telefonu. W takiej sytuacji chętnie szukają numeru do innego lekarza.

Zapisywanie się na wizytę powinno być łatwe i bezstresowe dla pacjentów, dlatego wprowadzenie możliwości zapisów online jest dobrym rozwiązaniem. Każdy może zrobić to w dowolnej, dogodnej dla niego chwili, niezależnie od tego gdzie się znajduje, ani od pory dnia.

Poza tym dowodzi, że:
- gabinet stomatologiczny nadąża za nowinkami technologicznymi, a obecnie pacjent chciałby wszystko załatwić przez internet,
- personel zatrudniony w gabinecie także będzie zadowolony z takiego rozwiązania, podobnie jak pacjenci, woli poświęcać czas na wypełnianie innych obowiązków zamiast na obsługę telefonu, co oczywiście nie oznacza, że nie powinien zostać przeszkolony w jaki sposób ma prowadzić rozmowę przez telefon. Jednak fakt, że telefonów będzie mniej, pozwoli skoncentrować się i lepiej obsłużyć pacjentów, którzy będą w gabinecie,
- zapisy online usprawniają pracę gabinetu i zwiększają jego wydajność, jeśli system zapisów jest zsynchronizowany z systemem zarządzającym - nowe wizyty pojawią się natychmiast, gdy pacjent ich dokona. Takie rozwiązanie pozwala spędzać mniej czasu na wprowadzaniu danych, to kolejna oszczędność czasu dla pracowników.

Jak korzystają z możliwości rezerwacji wizyt sami pacjenci?
Według wyników raportu "Profil, zachowania i zwyczaje Polaków rezerwujących wizyty lekarskie przez internet" przygotowanego  przez portal ZnanyLekarz, początek tygodnia to czas, kiedy polscy użytkownicy najczęściej szukają lekarza i ustalają  termin wizyty przez internet. Najczęściej robią to młode kobiety.

Co ciekawe jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem, do 29 proc. wzrosła liczba mężczyzn korzystających z tej formy umawiania wizyt lekarskich - wzrost o 5 proc. 25-34 lata - tyle lat najczęściej ma pacjent, osoba aktywna zawodowo, dysponująca środkami na opłacenie prywatnej wizyty u lekarza. W porównaniu do roku poprzedniego widać niewielki wzrost (kilka punktów procentowych) w grupach 18-24 i 35-44 lata. Niestety nadal najstarsze grupy wiekowe preferują tradycyjne formy rezerwacji. Przeważa nadal mieszkaniec największych aglomeracji, głównie z Warszawy.

Poniedziałek najbardziej pracowitym dniem dla dentysty?
Polscy pacjenci najczęściej zabierają się do poszukiwania specjalisty i umawiania wizyt od poniedziałku w godzinach popołudniowych. Najwięcej wyszukań przypada na godziny od 13.00 do 19.00. Zdecydowanie częściej (już 46 proc.) niż rok temu pacjenci posługują się smartfonami - wzrost o 10 proc.

Jeśli zaś chodzi o rezerwację wizyt, okazuje się, że pacjenci preferują wizyty w dni powszednie – ok. 80 proc. wszystkich rezerwacji. Najczęściej jest to poniedziałek (22 proc.), każdego kolejnego dnia tygodnia poziom rezerwacji nieznacznie spada. Co ciekawe, rezerwacji polscy pacjenci dokonują z 6-dniowym wyprzedzeniem.

Stomatolog jest drugą po ginekologu, najpopularniejszą specjalizacją pod względem wyszukań i liczby umówionych wizyt online, informuje portal Medespress.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   zarządzanie gabinetem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.