PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Plan rozwoju praktyki na 2017 r.

en
11-01-2017, 09:43
Plan rozwoju praktyki na 2017 r. Początek roku dobrym momentem na planowanie rozwoju praktyki (fot. pixabay)
Początek nowego roku to czas postanowień, które przy pewnym wysiłku można wdrożyć w życie i poprawić funkcjonowanie praktyki dentystycznej. Na czym warto się skupić, by to był rok pełen sukcesów – radzi Sally McKenzie właścicielka i założycielka amerykańskiej firmy doradczej dla stomatogów  McKenzie Management.

Niezależnie od tego jak przebiegał ubiegły rok z pewnością warto zadbać o kilka kluczowych dla każdej praktyki dentystycznej spraw. 

Pacjent "oczko w głowie" dentysty
Pacjenci to krwiobieg każdego gabinetu stomatologicznego. Bez nich ma sensu przychodzenie do pracy codziennie rano. Stąd tak ważne, by przyciągać pacjentów i dbać o ich dobre samopoczucie w poczekalni i na fotelu dentystycznym.

Jeśli w 2016 r. były kłopoty z zatrzymaniem pacjentów, to jest naprawdę dużo do zrobienia w 2017 r. Przede wszystkim należy poprawić obsługę. Każdy pacjent powinien być witany z uśmiechem i czuć się komfortowo od chwili, gdy przekroczy próg praktyki. Pracownicy gabinetu powinni być przyjaźnie nastawieni i gotowi do pomocy w każdej chwili. I to zarówno odpowiadając na pytania o usługi stomatologiczne, jak i dbając o podanie wody, gdy pacjent znajduje się w poczekalni.

Kluczową sprawą jest edukacja. Jeśli pacjent zrozumie znaczenie zdrowej jamy ustnej, chętniej i częściej  będzie ustalał wizyty i z mniejszym prawdopodobieństwem będzie je opuszczał. Jeśli dentysta i jego personel poświęci czas na wyjaśnienie możliwych konsekwencji braku leczenia stomatologicznego, nie tylko zabezpieczy stabilność grafika wizyt, ale także dowiedzie, że autentycznie troszczy się o zdrowie pacjenta. A to oczywiście sprawia, że pacjenta czuje się związany z praktyką.

Niezależnie od okoliczności, w żadnym przypadku nie wolno lekceważyć narzekania pacjentów. Każdą skargę trzeba traktować poważnie, jak okazję do poprawy funkcjonowania gabinetu. Nawet jeśli tylko jeden pacjent narzeka na brak możliwości umówienia się na wizytę w godzinach wieczornych, inni choć nie narzekają, myślą podobnie.

Tak więc poważne traktowanie  każdej skargi jest okazją do rozwiązania problemu, o którego istnieniu dentysta, w innym wypadku, by nie wiedział.  

Reorganizacja kontaktów z pacjentem
Skupienie się na kontaktach telefonicznych z pacjentem to najprostsza metoda przywiązania go do praktyki i zwiększenia produktywności gabinetu. Mimo to większość dentystów nie dostrzega tego aspektu. Skutecznie tę reorganizację można przeprowadzić zatrudniając osobę, która będzie koordynować kontakty z pacjentami. Do jej codziennych obowiązków powinno należeć dodzwonienie się do określonej grupy pacjentów i ustalenie z nimi terminu zaległej wizyty.  Należy się jednak upewnić, czy nowy pracownik ma dostęp do najnowszych danych i może informować pacjentów na temat usług świadczonych przez praktykę i  znaczenia przestrzegania terminów okresowych wizyt.

Niektórzy dentyści  wysyłają pocztą zawiadomienia o z góry ustalonej dacie wyzyty. Jednak to rozwiązanie prowadzi często do dużej liczby wizyt odwoływanych w ostatnim momencie, albo jeszcze gorzej - nieodwoływanych i nieodbytych. To oczywiście wywołuje chaos i paraliżuje działanie gabinetu. Jeśli produktywność praktyki ma rzeczywiście wzrosnąć w 2017 r. korzystniej będzie zacząć od wysyłania e-maili, sms-ów i dzwonienia do pacjentów.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.