PARTNER PORTALU
partner portalu

Patrycja Rabińska (CMC Group): skuteczna rekrutacja – mniejsza rotacja

Patrycja Rabińska
09-06-2014, 09:46
Patrycja Rabińska (CMC Group): skuteczna rekrutacja – mniejsza rotacja Patrycja Rabińska (CMC Group): skuteczna rekrutacja – mniejsza rotacja (źródło: archiwum prywatne)
Zjawisko nadmiernej rotacji pracowników jest nie tylko uciążliwe dla właścicieli gabinetów stomatologicznych, czy pozostałych członków zespołu, ale znajduje także bezpośrednie przełożenie na wynik finansowy. Dodatkowo wpływa na reputację gabinetu. Walka z tym zjawiskiem powinna zaczynać się już na etapie rekrutacji. Właściwa osoba na właściwym miejscu to oszczędność czasu i pieniędzy, a także lepszy wizerunek w oczach pacjentów – pisze Patrycja Rabińska*, coach, doradca biznesowy CMC Group.

Częste zmiany personelu to jeden z najpoważniejszych problemów w przedsiębiorstwach, zwłaszcza tych niewielkich, gdzie odejście jednej osoby może szczególnie negatywnie wpłynąć na organizację pracy pozostałych członków zespołu. Rozstanie z daną osobą rodzi przeważnie potrzebę zastąpienia jej kimś innym, a więc uruchomienia kolejnego procesu rekrutacyjnego, pochłaniającego czas właściciela, czy managera gabinetu. Im mniejsza rotacja tym mniejsze nakłady finansowe i czasowe - na zamieszczane ogłoszenia, rozmowy telefoniczne i spotkania z kandydatami, a także na wdrożenie nowej osoby na jej stanowisko pracy.
Jest jeszcze jeden ważny aspekt - wizerunek gabinetu w oczach pacjentów. W sektorze medycznym więź, jaka powstaje pomiędzy personelem a pacjentem jest czynnikiem kluczowym, zwłaszcza w przypadku leczenia stomatologicznego, którego wiele osób się obawia. Zadowolony i związany ze swoim stomatologiem pacjent jest w stanie regularnie pokonywać spory dystans, aby skorzystać właśnie z jego usług, mimo, że nowoczesny i piękny gabinet został właśnie otwarty pod jego domem.

Jak więc stworzyć dobrze funkcjonujący, zgrany i rzadko rotujący zespół? Składa się na to wiele czynników, których fundamentem są kompetencje miękkie kadry zarządzającej - umiejętność motywowania, stworzenia odpowiedniej atmosfery, czy systemu wynagrodzeń. Wszystko zaczyna się jednak od rekrutacji - znalezienia odpowiedniej osoby, która zarówno pod względem kompetencji, kwalifikacji, jak i wartości, okaże się brakującym elementem zespołu, do którego ma dołączyć.

Od czego zacząć

Jednym z najczęściej powielanych błędów to nieodpowiednio skomponowane ogłoszenie o pracę, czasem nawet kopiowane od konkurencji i lekko tylko modyfikowane. To niewskazane, jeśli zależy nam na odzewie ze strony właściwych kandydatów. Ogłoszenie powinno zawierać realne i przemyślane wymagania. Warto pomyśleć, czy pisząc, że kandydatka na asystentkę stomatologiczną powinna posiadać trzyletnie doświadczenie w zawodzie nie wyeliminujemy tym samym świetnej osoby, która jest w zawodzie np. od roku, czy dwóch lat. Albo czy wymagając dyplomu asystentki nie pominiemy doskonalej kandydatki, która jest tuż przed uzyskaniem dyplomu. To oczywiście zależy od indywidualnej sytuacji pracodawcy - czy ma tak wielu pacjentów, że samodzielna i doświadczona osoba niezbędna jest od zaraz, czy jest też w stanie zatrudnić kogoś z mniejszym doświadczeniem, ale z wielkim zaangażowaniem, oddaniem i tym samym bardziej podatnego na przejęcie stylu pracy swojego mentora.

SŁOWA KLUCZOWE
rekrutacja   CMC Group   Patrycja Rabińska  

POLECAMY W SERWISACH