• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Pacjent z bólem – jak przekonać go, żeby wrócił?

ls
04-05-2015, 09:41
Pacjent z bólem – jak przekonać go, żeby wrócił? Pacjent z bólem - jak sprawić, żeby jego pierwsza wizyta nie była ostatnią? (fot. Fotolia/PTWP)
- Pacjent z bólem często postrzegany jest jako ten, który zakłóca pracę gabinetu. Błąd - jest szansą na rozwój – przekonuje Sally McKenzie, właścicielka McKenzie Management, która współpracuje z amerykańskimi gabinetami dentystycznymi.

Sally McKenzie zdaje sobie sprawę, że tzw. pacjent bólowy, w wielu przypadkach bardzo często dezorganizuje plan pracy. I choć dentysta, z całej siły stara się pomóc takiemu pacjentowi w cierpieniu, nie zdaje sobie sprawy, że najczęściej widzi go po raz pierwszy i jednocześnie - ostatni.
- Pacjenci „emergency" bardzo rzadko wracają do naszego gabinetu, pomimo, że skutecznie udzieliliśmy im pomocy. Dlaczego? Oto pięć głównych powodów - wylicza ekspertka.

Brak scenariusza

Pacjent z bólem często postrzegany jest przez personel gabinetu jako ktoś zakłócający mozolnie ustalony grafik pracy. Osoba odbierająca telefon na recepcji zazwyczaj wita takiego pacjenta informacją, że „lekarz jest bardzo zajęty", a następnie - po wielu westchnieniach - , iż „lekarz jakoś znajdzie chwilę".

- To niezbyt zachęcające przywitanie. Wielu pacjentów może poczuć, że nie są mile widziani w tym gabinecie. Szansa, że wrócą - pomimo udzielenia im pomocy - jest niewielka. Co można zrobić? Utworzyć skrypt na wypadek telefonu od pacjenta z bólem. Opracowany schemat rozmowy, troskliwy głos, brak zaskoczenia sytuacją - w ten sposób możemy zdobyć serce cierpiącego pacjenta - uważa Sally McKenzie

Brak edukacji

Większość lekarzy - często podświadomie - chce szybko poradzić sobie z bólem pacjenta i wrócić do wcześniej ustalonego harmonogramu pracy. To błąd. - Zachęcam do choć krótkiej rozmowy z pacjentem. Zapytajmy: dlaczego, tak długo czekał na wizytę w gabinecie, o jego nawyki higieniczne, obawy. Przekażmy mu minimum wiedzy z zakresu profilaktyki, zaproponujmy możliwość kompleksowego leczenia. Być może zdecyduje się zapisać na kolejną wizytę jeszcze przed opuszczeniem murów naszego gabinetu - zachęca ekspertka.

Brak planowania

McKenzie wie, że to trudne zdanie, ale uważa, że planując harmonogram pracy gabinetu, warto pomyśleć o pacjentach z bólem. Tacy zdarzają się przecież dość często. Jeżeli w grafiku przewidzimy czas na awaryjne wizyty, łatwiej będzie nam zaplanować nad całym dniem pracy.

Brak opieki

Pacjent z bólem przychodzi do gabinetu pełen obaw, zestresowany. Członkowie zespołu powinni zrobić wszystko, aby chwilę oczekiwania na wejście do gabinetu zabiegowego upłynęły mu możliwie spokojnie. Pacjent powinien otrzymać pełną pomoc przy wypełnianiu dokumentów rejestracyjnych oraz zostać poinformowany kiedy dokładnie zostanie przyjęty. Współczucie i troska pozwolą mu przetrwać trudne chwile.

Brak kontaktu

To czy pacjenta, który odwiedził nasz gabinet z bólem zęba, zobaczymy ponownie zależy w dużej mierze od nas samych. - Nie wahajmy się zadzwonić do niego kilka dni po wizycie, podziękować za zaufanie, sprawdzić jak się czuje, czy nie ma żadnych komplikacji. Rozmowa - choćby telefoniczna - to dobry moment na przypomnienie pacjentowi, że może skorzystać z naszych usług nie tylko w nagłym przypadku. Kontaktując się z pacjentem nie zapominajmy o zachęceniu go do odwiedzenia naszej strony internetowej - zachęca Sally McKenzie.

Źródło: DrBicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
pacjent z bólem   Sally McKenzie   grafik   pacjent_w_gabinecie  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.