PARTNER PORTALU
partner portalu

Pacjent opuszczający wizytę, pacjentem szczególnej troski

en
06-09-2017, 10:52
Pacjent opuszczający wizytę, pacjentem szczególnej troski Najlepsza strategia wobec pacjenta opuszczającego wizyty, to aktywna strategia (fot. pixabay)
Wiele praktyk traci pacjentów, ponieważ rejestratorka nie kontaktuje się z nimi po tym, jak opuścili wizytę. Nie należy czekać aż taki pacjent zadzwoni, ponieważ to może nigdy nie nastąpić.

Lepiej przyjąć zasadę,  że absolutnym priorytetem jest umówienie takiego pacjenta na kolejną wizytę. Im szybciej zostanie on umieszczony w grafiku, tym większa szansa, że nie trafi do innego gabinetu stomatologicznego.

Co robić?
Nawet najlepszy pacjent, najbardziej sumenny może czasami odwołać wizytę. W gestii rejestratorki jest zarezerwowanie dla niego jak najszybciej następnego terminu. Należy się z nimi skontaktować już następnego dnia i doprowadzić do wizyty w ciągu następnych trzech tygodni, najlepiej posługując się telefonem. 

Czego nie robić?
Nie należy pozwalać na zbyt długą zwłokę w terminach wizyt. Jeśli pacjent dzwoni by wizytę odwołać, należy spróbować skłonić go do utrzymania już umówionego terminu, a jeśli to działa to w trakcie tej rozmowy trzeba ustalić od razu kolejny termin. Jeśli daje się wyczuć wahanie, należy pytać o lepszą porę na takie ustalenia i zadzwonić kolejnego dnia. Podkreślając znaczenie wizyt higienizacyjnych sprawiamy, że pacjent nie rezygnuje z wizyty i nie zaniedbuje kolejnych wizyt biernie czekając na  rozwój wypadków, radzi Roger P. Levin, konsultant i właściciel firmy Levin Group specjalizującej się w doradztwie stomatologicznym.

 

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH