Pacjent czeka i narzeka

Amerykański portal Vitalis.com przeanalizował długość czasu spędzanego przez pacjentów w poczekalni w oczekiwaniu na wizytę. Co ważniejsze zbadał w jaki sposób ten czas przekłada się na satysfakcję z wykonanej usługi medycznej. Okazuje się, że dentysta może liczyć na wyrozumiałość pacjenta, jeśli sytuacja zmusza go do czekania nie dłużej niż 20 minut, potem zaczyna mieć pretensje.
- Liczą się nie tylko kompetencje dentysty, ważne jest także to, jak traktuje pacjenta – mówi Mitch Rothschild, założyciel portalu Vitalis. Według naszej analizy, czas jest bardzo ważnym czynnikiem, od którego zależy ocena pacjenta. Punktualność, dotrzymywanie terminów przez lekarza bardzo wpływa na relację dentysta-pacjent – uważa Rothschild
Z danych portalu wynika, że w 87 proc. amerykańskich gabinetów dentystycznych czeka się 20 minut lub krócej, 25 proc. dentystów przyjmuje pacjentów po 10-minutowym oczekiwaniu, a aż 45 proc. po pięciu minutach spędzonych w poczekalni. Na drugim końcu skali znajduje się niecałe 4 proc. stomatologów, którzy przetrzymują pacjentów w poczekalni przez godzinę lub dłużej.
Vitals przeanalizował ponad 6 mln opinii pozostawionych przez pacjentów na stronach gabinetów stomatologicznych. Negatywne nastawienie zaczynało się jeszcze przed wizytą, gdy pacjent nie mógł się dodzwonić do gabinetu lub przez długi czas jego połączenie telefoniczne pozostawało w trybie oczekiwania. Pacjent reaguje źle jeśli wizyta jest wyznaczana za kilka tygodni lub jeszcze gorzej - miesięcy.
Długie terminy zwykle skutkowały narzekaniami na opryskliwość i nieuprzejmość dentysty, złą diagnozę lub niewłaściwie przepisane leki. Natomiast ci dentyści, do których czekać nie trzeba, byli oceniani jako przyjaźni, uprzejmi, troskliwi.
Niekiedy jednak zdarzały się i takie opinie, w których pacjenci przyznawali, że warto było czekać, bo dentysta nie śpieszył się podczas wizyty i miał czas, aby porozmawiać o ich dolegliwościach.
Więcej: dentistrytoday.com

-
Chciała od dentysty 150 tys. zł za złe leczenie, ale sama zapłaciła mu 5,4 tys. zł
lexDENT -
Co trzeba wiedzieć o ekstrakcji ósemek
techDENT -
Chcą poznać jaka jest współpraca pomiędzy lekarzem a lekarzem dentystą
newsDENT -
Stomatologia w czubie stu najlepszych miejsc pracy 2019 r.
bizDENT -
FDI przyjmuje już zapisy na doroczny kongres
eduDENT -
Poszukiwanie w Szczecinie lekarzy i lekarzy dentystów - powstańców warszawskich
lifeDENT -
O ryzyku depresji świadczą zęby mleczne!
techDENT -
Toruń: dentysta gwałciciel skazany na 6 lat więzienia
lexDENT
-
Chciała od dentysty 150 tys. zł za złe leczenie, ale sama zapłaciła mu 5,4 tys. zł
lexDENT -
CEM unieważnił LDEK jednej osobie
eduDENT -
Kuriozalne oskarżenia pacjenta wobec dentystki
lexDENT -
Wiosna 2019: zaledwie 60 rezydentur, które mogą zainteresować dentystów
newsDENT -
Leczenie kanałowe zęba to droga do raka!?
techDENT -
Prawo atomowe: mniejsze wymogi przy wykonywaniu zdjęć rtg wewnątrzustnych
lexDENT -
Kiedy komórki macierzyste do leczenia kanałowego?
techDENT -
Toruń: dentysta gwałciciel skazany na 6 lat więzienia
lexDENT
PRACA: OSTATNIE OGŁOSZENIA
-
lekarz dentysta
Piaseczno, mazowieckie -
lekarz dentysta
Opole Lubelskie, lubelskie -
lekarz dentysta
Mińsk Mazowiecki, mazowieckie -
lekarz dentysta
Grudziądz, kujawsko-pomorskie