PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Pacjent czeka i narzeka

en
05-08-2016, 12:10
Pacjent czeka i narzeka Pacjent nie powinien czekać dłużej niż 20 min. (fot. pixabay)
Lekarz tylko traci, jeśli zmusza pacjenta, by czekał dłużej niż 20 minut, bo to powoduje jego irytację.

Amerykański portal Vitalis.com przeanalizował długość czasu spędzanego przez pacjentów w poczekalni w oczekiwaniu na wizytę. Co ważniejsze zbadał w jaki sposób ten czas przekłada się na satysfakcję z wykonanej usługi medycznej. Okazuje się, że dentysta może liczyć na wyrozumiałość pacjenta, jeśli sytuacja zmusza go do czekania nie dłużej niż 20 minut, potem zaczyna mieć pretensje.

- Liczą się nie tylko kompetencje dentysty, ważne jest także to, jak traktuje pacjenta – mówi Mitch Rothschild, założyciel portalu Vitalis. Według naszej analizy, czas jest bardzo ważnym czynnikiem, od którego zależy ocena pacjenta. Punktualność, dotrzymywanie terminów przez lekarza bardzo wpływa na relację dentysta-pacjent – uważa Rothschild

Z danych portalu wynika, że w 87 proc. amerykańskich gabinetów dentystycznych czeka się 20 minut lub krócej, 25 proc. dentystów przyjmuje pacjentów po 10-minutowym oczekiwaniu, a aż 45 proc. po pięciu minutach spędzonych w poczekalni. Na drugim końcu skali znajduje się niecałe 4 proc. stomatologów, którzy przetrzymują pacjentów w poczekalni przez godzinę lub dłużej.

Vitals przeanalizował ponad 6 mln opinii pozostawionych przez pacjentów na stronach gabinetów stomatologicznych. Negatywne nastawienie zaczynało się jeszcze przed wizytą, gdy pacjent nie mógł się dodzwonić do gabinetu lub przez długi czas jego połączenie telefoniczne  pozostawało w trybie oczekiwania. Pacjent reaguje źle jeśli wizyta jest wyznaczana za kilka tygodni lub jeszcze gorzej - miesięcy.

Długie terminy  zwykle skutkowały narzekaniami na opryskliwość i nieuprzejmość dentysty, złą diagnozę lub niewłaściwie przepisane leki.  Natomiast ci dentyści, do których czekać nie trzeba, byli oceniani jako przyjaźni, uprzejmi, troskliwi. 

Niekiedy jednak zdarzały się i takie opinie, w których pacjenci przyznawali, że warto było czekać, bo dentysta nie śpieszył się podczas wizyty i miał czas, aby porozmawiać o ich dolegliwościach.

Więcej: dentistrytoday.com

SŁOWA KLUCZOWE
poczekalnia   dentysta   pacjenci  

POLECAMY W SERWISACH