• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Pacjent czeka i narzeka

en
05-08-2016, 12:10
Pacjent czeka i narzeka Pacjent nie powinien czekać dłużej niż 20 min. (fot. pixabay)
Lekarz tylko traci, jeśli zmusza pacjenta, by czekał dłużej niż 20 minut, bo to powoduje jego irytację.

Amerykański portal Vitalis.com przeanalizował długość czasu spędzanego przez pacjentów w poczekalni w oczekiwaniu na wizytę. Co ważniejsze zbadał w jaki sposób ten czas przekłada się na satysfakcję z wykonanej usługi medycznej. Okazuje się, że dentysta może liczyć na wyrozumiałość pacjenta, jeśli sytuacja zmusza go do czekania nie dłużej niż 20 minut, potem zaczyna mieć pretensje.

- Liczą się nie tylko kompetencje dentysty, ważne jest także to, jak traktuje pacjenta – mówi Mitch Rothschild, założyciel portalu Vitalis. Według naszej analizy, czas jest bardzo ważnym czynnikiem, od którego zależy ocena pacjenta. Punktualność, dotrzymywanie terminów przez lekarza bardzo wpływa na relację dentysta-pacjent – uważa Rothschild

Z danych portalu wynika, że w 87 proc. amerykańskich gabinetów dentystycznych czeka się 20 minut lub krócej, 25 proc. dentystów przyjmuje pacjentów po 10-minutowym oczekiwaniu, a aż 45 proc. po pięciu minutach spędzonych w poczekalni. Na drugim końcu skali znajduje się niecałe 4 proc. stomatologów, którzy przetrzymują pacjentów w poczekalni przez godzinę lub dłużej.

Vitals przeanalizował ponad 6 mln opinii pozostawionych przez pacjentów na stronach gabinetów stomatologicznych. Negatywne nastawienie zaczynało się jeszcze przed wizytą, gdy pacjent nie mógł się dodzwonić do gabinetu lub przez długi czas jego połączenie telefoniczne  pozostawało w trybie oczekiwania. Pacjent reaguje źle jeśli wizyta jest wyznaczana za kilka tygodni lub jeszcze gorzej - miesięcy.

Długie terminy  zwykle skutkowały narzekaniami na opryskliwość i nieuprzejmość dentysty, złą diagnozę lub niewłaściwie przepisane leki.  Natomiast ci dentyści, do których czekać nie trzeba, byli oceniani jako przyjaźni, uprzejmi, troskliwi. 

Niekiedy jednak zdarzały się i takie opinie, w których pacjenci przyznawali, że warto było czekać, bo dentysta nie śpieszył się podczas wizyty i miał czas, aby porozmawiać o ich dolegliwościach.

Więcej: dentistrytoday.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   pacjenci   poczekalnia  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.