PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Olident gra z dentystami w jednej drużynie

ms
11-06-2019, 10:13
Olident gra z dentystami w jednej drużynie Raimund Kuspiel (foto: archiwum)
Chyba nie ma gabinetu dentystycznego, którego właściciel mówiłby, że oferuje zadowalającą jakość usług za rozsądną cenę. Dla wszystkich najwyższy poziom leczenia jest „misją”, „bezwzględnym priorytetem” i „jedynym celem zawodowej kariery”. To powinni być idealni partnerzy dla Olidentu, który jakość oferowanych narzędzi i materiałów stomatologicznych niejako wpisał w logo firmy.

Adwokat diabła: Dobra jakość za rozsądną cenę, najbardziej ekonomiczne rozwiązanie na rynku - takie zapewnienia ślą na prawo i na lewo dostawcy narzędzi i materiałów stomatologicznych, najczęściej wówczas gdy nie można w wiarygodny sposób zweryfikować producenta. Jak w takich okolicznościach przekonać tych, którzy tylko widzieli produkty Olident lub o nich zaledwie słyszeli – aby sięgnęli po nie, w przekonaniu, że mają w użytkowaniu wyrób najwyższej próby, o który - w zbliżonej cenie - trudno na polskim rynku?

Raimund Kuspiel: Przekonywanie przy akompaniamencie bicia się w piersi nie ma racji bytu. Liczą się twarde fakty, a w naszym przypadku są to Certyfikaty Zarządzania Jakością zgodne z normami ISO. Dbamy o to, aby jakość, o której tak dużo mówimy, była zweryfikowana przez niezależne instytucje. Współpracujemy tylko z uznanymi na świecie audytorami, których certyfikaty dają stuprocentową gwarancję produktu najwyższej jakości. Taka weryfikacja odbywa się na podstawie skrupulatnej analizy zarówno stosowanej technologii, jak i zasad zarządzania firmą, w tym oceny procedur dotyczących ewentualnych braków. Oczywiście takiemu reżimowi audytorskiemu podlega nie tylko Olident, ale każdy z naszych dostawców, z którymi współpracujemy. Jesteśmy polską firmą, ale kooperujmy wyłącznie z producentami niemieckimi, którzy - tak jak my – realizują politykę „zero tolerancji dla bylejakości”.

Nie jest to oczywiście rozwiązanie ani łatwe do spełnienia, ani tanie do zastosowania. Polskich producentów wyrobów medycznych, którzy legitymowaliby się podobnymi certyfikatami, można policzyć na palcach jednej ręki. Trudno się dziwić, bo unijne regulacje są coraz bardziej restrykcyjne pod tym względem. Cel jest jasny, chodzi o to, aby wiarygodnymi certyfikatami legitymowały się tylko firmy dające gwarancję dostaw rzeczywiście wspomnianej najwyższej próby. Szczęśliwie do tej nielicznej grupy należy Olident. Jakość, niezawodność jest częścią naszej rzeczywistości, funkcjonujemy tak, jakby cały czas trwał u nas audyt – to najlepsza metoda, aby sprostać formalnym wymogom wiążącym się z procesem certyfikacji.

Wszystkie wyprodukowane w Niemczech materiały i narzędzia stomatologiczne trafiają do naszej siedziby pod Krakowem. Tutaj następuje ich konfekcjonowanie i wysyłka w świat.

Adwokat diabła: Nie oszukujmy się, spełnienie wymagań niezależnych audytorów to tylko część zagadnienia. Taka procedura wiąże się z niebagatelnym wydatkiem, trudnym do udźwignięcia przez większość firm funkcjonujących w branży stomatologicznej. Należy wątpić czy na polskim rynku są podmioty, które ponosząc tak znaczące koszty - potrafiłyby jeszcze walczyć o klienta atrakcyjną ceną oferowanych produktów. Jedno wyklucza drugie. Być może na taki krok mogliby porwać się najwięksi uczestnicy rynku, dla których dodatkowe koszty będą mniej obciążające - ze względu na skalę sprzedaży. Olident – póki co – do gigantów w branży stomatologicznej nie należy.

Raimund Kuspiel: Koszty faktycznie są olbrzymie, ale jak wspomniałem przed chwilą, cała procedura służy optymalizacji procesów realizowanych wewnątrz firmy, ważna jest ich walidacja i przede wszystkim stałe utrzymywanie wysokiej jakości działania. Certyfikat – jak sama nazwa wskazuje – jest uwierzytelnieniem, poświadczeniem codziennej pracy, mającej na celu ciągłe doskonalenie każdego kroku w organizacji i działaniu firmy.

Natomiast, co do samego pytania, to wytłumaczenie jest proste, ale wymaga kilku słów wyjaśnienia. Olident od szeregu lat funkcjonuje w dużo większej skali poza granicami Polski niż nad Wisłą. Mamy swoich przedstawicieli handlowych w ponad dwudziestu krajach na całym świecie. Warunkiem sine qua non funkcjonowania na bardzo wymagających rynkach Europy Zachodniej, ale także w krajach Dalekiego i Bliskiego Wschodu jest legitymowanie się najbardziej wiarygodnymi certyfikatami ISO. Bez tego większość rozmów biznesowych rozpoczyna i kończy się bez rezultatu jeszcze tego samego dnia.

Nasza pozycja w Polsce jest poniekąd pochodną wymogów, które musimy bezwzględnie spełniać promując markę Olident na świecie. Można by rzec, iż polscy odbiorcy naszych produktów korzystają niejako z premii, wynikającej z tego, iż jesteśmy marką światową i funkcjonujemy w globalnych realiach, w których nie tylko wymogi, ale i końcowa marża jest zdecydowania wyższa niż w Polsce. To pozwala nam na bardziej ekonomiczne rozkładanie kosztów.

Adwokat diabła: Jakość medycznych usług powinna mieć podstawowe znaczenie, gdyż materia w tej branży jest niezwykle delikatna – ludzkie zdrowie. Tymczasem kilka lat temu przeprowadzono – co prawda w Rumunii, a nie w Polsce - ankietę z udziałem 1650 osób, korzystających z usług lekarza dentysty. Okazało się, że 85,91 proc. z pacjentów jest zadowolonych z jakości otrzymanych świadczeń medycznych. Wyniki ankiety pokazują, iż osoby udające się na leczenie stomatologiczne, wybierają te gabinety dentystyczne, które są polecane (20,56 proc.) lub których dentyści legitymują się odpowiednimi kwalifikacjami (22,22 proc.). O jakości usług, jako czynniku wyboru - wspomina zaledwie 19,72 proc. respondentów. W Polsce wyniki byłyby pewnie zbliżone, namawianie zatem właścicieli praktyk stomatologicznych do tego, aby korzystali z najlepszych narzędzi i materiałów, bo w ten sposób zwiększą zadowolenie pacjenta, jest zaklinaniem rzeczywistości. Po co coś polepszać, skoro w powszechnym odczuciu jest dobrze?

Raimund Kuspiel: Zdecydowanie taka teza jest fałszywa. Po pierwsze, nawet przywołane badanie mówi, że co piąty pacjent wybiera lekarza dentystę ze względu na jakość realizowanej przez niego usługi. Zwróćmy uwagę na to, iż także polecenie przez znajomego, czy analiza kompetencji są niczym innym niż formą poszukiwania możliwie wysokiej jakości świadczeń medycznych.

Pierwszorazowy pacjent, o ile nie będzie zadowolony z jakości usługi stomatologicznej, stanie się pacjentem jednorazowym. Nie mamy wpływu na wszystkie przyczyny występowania ewentualnych problemów w procesie leczenia, ale jeden z podstawowych czynników możemy wyeliminować - złą jakość zastosowanych komponentów i narzędzi. To ma podstawowe znaczenie w warunkach rosnącej konkurencji na rynku usług stomatologicznych i równie rosnących roszczeń pacjentów - w sytuacji gdy coś idzie nie tak. Grupa lekarzy dentystów, którzy nie chcą brać odpowiedzialności za kiepską jakość stosowanych komponentów, bo te rzutują przecież na efekty leczenia - rośnie z roku na rok i to dla nich jesteśmy idealnym partnerem biznesowym.

Adwokat diabła: Materiały i narzędzia stomatologiczne, chociażby najlepsze, tracą walory w rękach osoby, która nie osiągnie perfekcji w ich stosowaniu. Nawet wytrawny kierowca, może być zdegustowany parametrami nowego auta, dopóki nie pozna jego charakterystyki.

Raimund Kuspiel: Zgoda, dlatego przygotowaliśmy coś w rodzaju symulacyjnej jazdy. Wykorzystaliśmy do tego celu możliwości, które daje internet. Pieczołowicie przygotowaliśmy dwadzieścia filmów instruktażowych, każdy dotyczący innej grupy produktów Olident. Są to bardzo precyzyjnie przemyślane projekcje, po obejrzeniu których lekarz dentysta w zasadzie nie będzie miał żadnych problemów z uzyskaniem optymalnego efektu leczenia, oczywiście przy uwzględnieniu wyszczególnionych wskazówek, zaleceń i uwag. Filmy te, tak jak oferowane przez nas produkty, tworzą jakość, co do której jesteśmy pewni. Można w pełni zaufać przekazywanej w ten sposób przez nas wiedzy.

Linki do instruktażowych materiałów filmowych

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Olident  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.