• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Oddziałuj na emocje pacjenta. To one decydują o ocenie dentysty

ms
03-04-2017, 08:10
Oddziałuj na emocje pacjenta. To one decydują o ocenie dentysty Orłowska Clinic (realizacja Agencja Interaktywna 314.pl)
Człowiek formułuje wrażenia emocjonalne na długo przed tym, zanim w racjonalny sposób coś zrozumie z przekazu. W dodatku takie intuicyjne oceny w zasadzie są „nieodwołalne”. Podobnie funkcjonują użytkownicy internetu. Warto o tym pamiętać, decydując się na konkretną formułę przekazu, jaka ma firmować gabinet stomatologiczny w sieci.

W latach 70. i 80. psychologowie Norbert Schwartz i Gerald Clore przeprowadzili serię eksperymentów, mających odpowiedzieć na pytanie, na ile emocje zabarwiają sposób, w jaki przetwarzamy informacje. Uzyskali jasną odpowiedź: podejmujemy decyzje oparte na przekonaniu, że coś jest dobre, albo złe, bez zbytniego udziału świadomej analizy.

To przekłada się m.in. na postrzeganie gabinetów dentystycznych. Warto poznać kilka zasad, w oparciu o które użytkownicy sieci "widzą" lecznice.

Wskazówka pierwsza: Jeżeli potencjalny pacjent znajdzie witrynę, dzięki której będzie miał szansę poznania wirtualnego gabinetu dentystycznego - zaczyna postrzegać takie otoczenie jako bezpieczne. Pierwsze wrażenie sprawia, że internauta poczuje się komfortowo, a to wyznacza jego przyszłe decyzje.

Wskazówka druga: Jeżeli potencjalny pacjent znajdzie na stronie informację, że stomatolog, pracujący w danym gabinecie, jest oceniany w rankingach jako wybitny fachowiec - bez większego zastanowienia wystawia pozytywną ocenę całemu gabinetowi. Nie zniechęcą go nawet wyższe ceny leczenia.

Wskazówka trzecia: Jeżeli potencjalny pacjent widzi autentyczne zdjęcia z konkretnego gabinetu, a nie sztuczne wizerunki dentystów, kupowane za kilkanaście złotych w internetowych galeriach fotograficznych - zaczyna podświadomie budować pozytywną opinię o lecznicy, opartą na pierwszym, trudnym do zdefiniowania wrażeniu.

Wskazówka czwarta: Tworząc, czy modernizując stronę internetową gabinetu dentystycznego trzeba brać pod uwagę konieczność budowy strony mobilnej lub responsywnej. Większość użytkowników internetu, szukając gabinetu dentystycznego, korzysta już z urządzeń mobilnych. Strony, które źle ładują się na telefonach komórkowych, tabletach będą omijane przez potencjalnych pacjentów. W zasadzie to już elementarz i profesjonalni twórcy stron internetowych wiedzą o tym doskonale. Nie trzeba zatem im o takim zagadnieniu przypominać.

Wskazówka piąta. Logotyp i hasło reklamowe. Te, jako elementy najmocniej oddziałujące na emocje, nie mogą być sztampowe. Opatrzony motyw zęba z lusterkiem dentystycznym w tle może przynieść nie najlepsze efekty wizerunkowe.

Wskazówka szósta. Aspekt emocjonalny ludzkiego myślenia ma niewiele wspólnego z logiką, należy badać to, co wywołuje określone emocje. Przydatnymi narzędziami mogą okazać się „mapy cieplne”, służące do analizy zachowania użytkowników na stronie internetowej gabinetu czy kliniki stomatologicznej.

Wskazówka siódma: Właściciele placówek stomatologicznych często trafiają na agencje, które nie pracują codziennie z osobami z branży stomatologicznej. Firmy takie nie są w stanie zrozumieć działań i zachowań pacjentów poszukujących konkretnych usług w sieci. Warto zatem szukać agencji, która rozumie i dostrzega indywidualne potrzeby właściciela gabinetu dentystycznego.

Opracowanie artykułu Agencja Interaktywna 314.pl - Tworzymy uśmiech na twarzach dentystów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH