PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Oddziałuj na emocje pacjenta. To one decydują o ocenie dentysty

ms
03-04-2017, 08:10
Oddziałuj na emocje pacjenta. To one decydują o ocenie dentysty Orłowska Clinic (realizacja Agencja Interaktywna 314.pl)
Człowiek formułuje wrażenia emocjonalne na długo przed tym, zanim w racjonalny sposób coś zrozumie z przekazu. W dodatku takie intuicyjne oceny w zasadzie są „nieodwołalne”. Podobnie funkcjonują użytkownicy internetu. Warto o tym pamiętać, decydując się na konkretną formułę przekazu, jaka ma firmować gabinet stomatologiczny w sieci.

W latach 70. i 80. psychologowie Norbert Schwartz i Gerald Clore przeprowadzili serię eksperymentów, mających odpowiedzieć na pytanie, na ile emocje zabarwiają sposób, w jaki przetwarzamy informacje. Uzyskali jasną odpowiedź: podejmujemy decyzje oparte na przekonaniu, że coś jest dobre, albo złe, bez zbytniego udziału świadomej analizy.

To przekłada się m.in. na postrzeganie gabinetów dentystycznych. Warto poznać kilka zasad, w oparciu o które użytkownicy sieci "widzą" lecznice.

Wskazówka pierwsza: Jeżeli potencjalny pacjent znajdzie witrynę, dzięki której będzie miał szansę poznania wirtualnego gabinetu dentystycznego - zaczyna postrzegać takie otoczenie jako bezpieczne. Pierwsze wrażenie sprawia, że internauta poczuje się komfortowo, a to wyznacza jego przyszłe decyzje.

Wskazówka druga: Jeżeli potencjalny pacjent znajdzie na stronie informację, że stomatolog, pracujący w danym gabinecie, jest oceniany w rankingach jako wybitny fachowiec - bez większego zastanowienia wystawia pozytywną ocenę całemu gabinetowi. Nie zniechęcą go nawet wyższe ceny leczenia.

Wskazówka trzecia: Jeżeli potencjalny pacjent widzi autentyczne zdjęcia z konkretnego gabinetu, a nie sztuczne wizerunki dentystów, kupowane za kilkanaście złotych w internetowych galeriach fotograficznych - zaczyna podświadomie budować pozytywną opinię o lecznicy, opartą na pierwszym, trudnym do zdefiniowania wrażeniu.

Wskazówka czwarta: Tworząc, czy modernizując stronę internetową gabinetu dentystycznego trzeba brać pod uwagę konieczność budowy strony mobilnej lub responsywnej. Większość użytkowników internetu, szukając gabinetu dentystycznego, korzysta już z urządzeń mobilnych. Strony, które źle ładują się na telefonach komórkowych, tabletach będą omijane przez potencjalnych pacjentów. W zasadzie to już elementarz i profesjonalni twórcy stron internetowych wiedzą o tym doskonale. Nie trzeba zatem im o takim zagadnieniu przypominać.

Wskazówka piąta. Logotyp i hasło reklamowe. Te, jako elementy najmocniej oddziałujące na emocje, nie mogą być sztampowe. Opatrzony motyw zęba z lusterkiem dentystycznym w tle może przynieść nie najlepsze efekty wizerunkowe.

Wskazówka szósta. Aspekt emocjonalny ludzkiego myślenia ma niewiele wspólnego z logiką, należy badać to, co wywołuje określone emocje. Przydatnymi narzędziami mogą okazać się „mapy cieplne”, służące do analizy zachowania użytkowników na stronie internetowej gabinetu czy kliniki stomatologicznej.

Wskazówka siódma: Właściciele placówek stomatologicznych często trafiają na agencje, które nie pracują codziennie z osobami z branży stomatologicznej. Firmy takie nie są w stanie zrozumieć działań i zachowań pacjentów poszukujących konkretnych usług w sieci. Warto zatem szukać agencji, która rozumie i dostrzega indywidualne potrzeby właściciela gabinetu dentystycznego.

Opracowanie artykułu Agencja Interaktywna 314.pl - Tworzymy uśmiech na twarzach dentystów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.