PARTNER PORTALU
partner portalu

O czym marzy dentysta? O Instagramie!

miro
17-04-2014, 08:03
O czym marzy dentysta? O Instagramie! O czym marzy dentysta? O Instagramie! (foto: sxc.hu)
Nie po to ludzie od marketingu uczynili z mediów społecznościowych sprawne narzędzie dotarcia do potencjalnego klienta, żeby przepuścili tak tłusty kąsek, jakim stał się Instagram. Teraz fachowcy od budowania relacji z konsumentami tłumaczą lekarzom dentystom dlaczego i oni powinni chwycić w dłonie smarfony i...

Co lekarz dentysta powinien robić przed, po no i w trakcie pracy? ...zdjęcia. Oczywiście za pomocą swojego najnowszego modelu smartfona i oczywiście wykorzystując do obróbki tych zdjęć aplikację Instagram, bo Instagram jest cool.
Powstały już pierwsze opracowania, oczywiście rodem z USA, które w zwięzły sposób tłumaczą dlaczego lekarz dentysta bez Instagramu obejść się nie może.

Nie bądź w tyle

Instagram jest wszędzie: na gali rozdania Oscarów, w Białym Domu, korzysta z niego NASA, towarzyszy gwiazdom (i nie tylko) w kuchni (przed, w trakcie i po jedzeniu), w sypialni (przed, w trakcie i po spaniu), toalecie (przed i po, zdarza się że i w trakcie). Gwiazdy z natury rzeczy muszą być w centrum uwagi, bo taki jest status gwiazd. Inni nie muszą, ale powinni. Tak przynajmniej uważają specjaliści od marketingu w mediach społecznościowych. Jedno jest pewne lekarz dentysta ma dokumentować to co robi w gabinecie dentystycznym (przed, w trakcie i po zabiegu). Po udokumentowaniu nie pozostaje mu nic innego jak rozesłać materiał zdjęciowy przyjaciołom i znajomym.
Nie powinno dziwić, że powstały już strategie: Instagram w służbie gabinetu dentystycznego. Oto kilka rad Shauny Duty, amerykańskiej specjalistki w Complete Internet Marketing Solutions for Dentists.

Pokaż swoją inną twarz

Ponoć każdy chce wiedzieć jak wygląda gabinet dentystyczny zanim trafi do niego pierwszy pacjent. Ponoć każdy chce wiedzieć jak wygląda gabinet dentystyczny gdy zamknie drzwi ostatni pacjent. Co dalej się w nim dzieje? Zrób kilka nieformalnych zdjęć. Bez trudu będziesz mógł je udostępnić zainteresowanym także przy pomocy Facebooka, gdyż Instagram jest z nim zintegrowany od czasu gdy w kwietniu 2012 r. FB przejął firmę za ok. 1 mld USD.

Zaproś pacjentów do umieszczania zdjęć na twoim profilu

Twój materiał zdjęciowy to nie wszystko, wszak i pacjent może za pomocą swojego aparatu udokumentować wizytę w gabinecie i stosowne zdjęcia umieścić obok reporterskich dokonań właściciela praktyki. W ten sposób i ty możesz dowiedzieć się czegoś ciekawego o sobie samym. Miłym akcentem będzie wybór zdjęcia miesiąca, a miłą nagrodą np. zniżka na realizowane usługi.


Kilka rad w sprawie aktywności na Instagramie

Rób to
Staraj się odpowiadać na wpisy (komentarze do zdjęć) na te pozytywne i tym bardziej na te negatywne.

Umieszczaj informacje o nowych zakupach np. aparatu rentgenowskiego, ale nie ograniczaj się tylko do informacji, które bezpośrednio dotyczą procesu leczenia. Użytkownicy Instagram z ciekawością obejrzą zdjęcia dokumentujące twoją pracę, ale bardziej zainteresuje ich twoja aktywność pozazawodowa, o mniej oficjalnym charakterze. Może masz ciekawą pasję, która dobrze prezentuje się na zdjęciach, może uczestniczysz prywatnie w wydarzeniach lokalnej społeczności.
Staraj się umieszczać zdjęcia całego personelu, przybliżające to kim są prywatnie. Tą samą drogą zbierz o nich opinie od pacjentów. W ten sposób zacieśniają się relacje pacjent - pracownik.

SŁOWA KLUCZOWE
zarządzanie gabinetem   Instagram   reklama   social media  

POLECAMY W SERWISACH