PARTNER PORTALU
partner portalu

Noworoczna reaktywacja listy pacjentów!

kan
02-01-2017, 09:03
Noworoczna reaktywacja listy pacjentów! Przełom roku dobry na energiczne działania w gabinecie (fot. pixabay)
To naturalne, że część pacjentów się wykrusza. Kilka rad jak postępować, aby z powrotem zasiedli w fotelu u dentysty, daje doradca stomatologiczny Roger Levin.

Część pacjentów, którzy od dawna nie pojawili się w gabinecie, może być stracona na dobre, gdyż mogli na przykład się przeprowadzić. Inni mieszkają nadal tam gdzie mieszkali i ci mogą wrócić do leczenia zębów w dawnym gabinecie. Założyciel firmy doradczej dla praktyki stomatologicznej Roger Levin twierdzi, że potrzebuje tylko trzech miesięcy na „reaktywowanie” 80 proc. "zaginionych" pacjentów. 

Jaka jest tajemnica tego sukcesu? Otóż to nic innego, jak kombinacja uporu, wytrwałości i właściwej strategii. Pracownicy gabinetu powinni systematycznie i wytrwale dzwonić do wszystkich pacjentów, którzy nie pojawili się u swojego dentysty w ciągu ostatnich 24 miesięcy i przekonywać ich, że wizyta jest ze wszech miar konieczna dla ich własnego dobra.

Co warto robić
Należy opracować właściwą strategię. Głównym jej celem będzie rozmowa przez telefon z zaniedbującymi zdrowie pacjentami. Ważne więc, aby recepcjonistka wiedziała co ma mówić, by stworzyć odpowiednie wrażenie i osiągnąć zamierzony cel.

Warto więc przygotować na piśmie odpowiedzi na użytek takiej rozmowy, czyli:
- wyrażenie obaw dentysty o zdrowie jamy ustnej pacjenta,
- forma wyrażenia tej obawy jest kluczowa, ma być odpowiednia, pełna życzliwości i ciepła,
- odpowiedź na wątpliwości pacjenta i odmowę,
- umówienie wizyty.

Czego nie warto
Reaktywacja nie powinna schodzić na drugi plan działań gabinetu. Nie pozwól swojemu personelowi dzwonić w tzw. wolnej chwili. Postaw sprawę jasno - te rozmowy mają być priorytetowym działaniem. Niech to będzie określona z góry liczba rozmów telefonicznych odbyta każdego dnia. Na tę pracę powinna być wyznaczona  specjalna pora.

Zdyscyplinowane podejście do zadania, z pewnością da oczekiwane rezultaty.

Więcej: drbicuspid.com

Czytaj także: Jak być lubianym przez pacjentów
Gdy pacjent opuszcza wizyty
Poznaj opinię pacjentów na temat twojej praktyki dentystycznej
Co robić gdy pacjent nie przychodzi na umówioną wizytę

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH