PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Niezadowolony pacjent buszuje w sieci. Co robić?

kan
01-06-2016, 11:25
Niezadowolony pacjent buszuje w sieci. Co robić? Prawdziwa cnota krytyki się nie boi (fot. pixabay)
Można mówić o prawdziwym pechu, jeśli negatywna opinia na temat gabinetu dentystycznego, zostanie umieszczona w mediach społecznościowych. Ale to nie koniec świata i z pewnością, nie koniec praktyki. Jak sobie poradzić z tym problemem?

Negatywna opinia pacjenta na temat uzyskanego leczenia to tylko dowód na uniwersalną prawdę: że wszyscy jesteśmy ludźmi.  Nie można  zadowolić każdego. Negatywne opinie stanowią jeden z aspektów bycia właścicielem gabinetu stomatologicznego. Odpowiednio traktowane komentarze nie będą przeszkadzały w rozwoju placówki. Jak więc uporać się z tym problemem najlepiej, radzi Bekkah Vidal, amerykański specjalista od marketingu on-line.

Nie należy się obawiać odpowiedzi, którą każdy może przeczytać
Odpowiedź na negatywną opinię świadczy o tym, że wszystkie są czytane i ze wszystkimi dentysta się liczy. Nie obawia się krytyki i ceni sobie informację zwrotną od pacjentów. Niektóre strony internetowe pozwalają na wysłanie prywatnej wiadomości, więc najlepiej dać odpowiedź ogólną i bardziej szczegółową indywidualną, aby potencjalny nowy pacjent widział, że opinia nie pozostaje bez odpowiedzi i że dentysta próbuje naprawić problem.

Jeśli nie ma możliwości dania indywidualnej odpowiedzi, najlepiej tak napisać wiadomość, aby nie potwierdzać, że ta osoba jest aktualnym pacjentem. Chociażby w ten sposób: Stosując politykę ochrony danych osobowych i zachowując tajemnicę lekarską nie możemy zaprzeczyć, ani potwierdzić że jest Pan/Pani pacjentem naszego gabinetu. Staramy się zapewniać jak najlepszą obsługę pacjentom i szybko odpowiadać na wszystkie opinie. Prosimy więc o telefon, byśmy mogli odnieść się do Pana/Pani problemu. Dziękujemy za opinię i oczekujemy na kontakt.

Wysłanie prywatnej wiadomości
Odpowiadanie na łamach mediów społecznościowych prowadzi do ciągnącej się wymiany zdań między gabinetem a pacjentem, co nie zawsze jest korzystne. Dlatego lepiej uporać się z negatywną opinią rozmawiając z niezadowoloną osobą przez telefon. Jeśli jednak upiera się ona przy rozmowie on-line, radzimy wysyłanie prywatnych wiadomości, by nie robić wrażenia kłótliwego, autorytatywnego dentysty. Po rozwiązaniu problemu istnieje duża szansa, że pacjent opublikuje nową korzystną opinię o gabinecie.

W przypadku niezasłużonego oczerniania
Jeśli pojawia się problem, ponieważ w bazie danych gabinetu nie istnieje pacjent o podanym nazwisku, lub powstaje wrażenie, że jest on pacjentem innego dentysty, można zgłosić ten fakt do zarządzających stroną internetową. Istnieje szansa, że wiadomość szkalująca opinię, zwłaszcza jeśli jest umieszczona pod fałszywym nazwiskiem, zostanie usunięta. Niestety polska rzeczywistość pokazuje, że nie jest to proste działanie.

Im więcej opinii tym lepiej
Najlepszym sposobem na uporanie się ze złą opinią jest otrzymanie pozytywnej. Warto prosić pacjentów, którzy są zadowoleni, o umieszczenie na Facebooku wrażeń z leczenia. Im więcej dobrych opinii, tym ta krytyczna znajdzie się dalej na stronie i w końcu nie będzie widoczna.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   marketing internetowy   krytyka lekarza   pacjent  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.