PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Najwyższe standardy pracy z pacjentem

ms
11-05-2017, 11:50
Najwyższe standardy pracy z pacjentem Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group
Lekarz nie powinien skupiać się jedynie na uprzyjemnianiu pacjentowi wizyty, maksymalizowaniu jego poziomu satysfakcji (tak jak jeszcze kilka lat temu). Chodzi zdecydowanie o coś więcej - uważa Mariusz Oboda, założyciel OBODA Group.

O problemie tym pisaliśmy w materiale pod tytułem „Wysoki poziom obsługi pacjenta stomatologicznego to pojęcie, które ewoluuje”.

Obecnie koncentrujemy się na wypracowaniu standardów, które umożliwiają zmaksymalizowanie wpływu lekarza na decyzje medyczne pacjenta dotyczące wyboru najlepszego z medycznego punktu widzenia leczenia. Skutecznie doprowadzamy do tego, że cena nie jest kluczowym kryterium decyzyjnym, a pacjent z zaangażowaniem i ufnością realizuje kompleksowy plan leczenia (mimo potencjalnych obiekcji związanych z ceną).

Dzisiaj nasze badania pokazują, że pacjenci chcą mocniej niż we wcześniejszych latach związać się z lekarzem i być pod jego stałą opieką przez wiele lat. Dużą wagę przywiązują do kompetencji lekarza, która da im gwarancję kompleksowej, profesjonalnej opieki. Prowadzone przez nas wywiady z pacjentami pokazują wyraźnie, że pacjenci bardzo doceniają także kompleksowe podejście. Chcą, aby lekarz umiał zrozumiale przedstawić zasadność proponowanych przez siebie rozwiązań. Na nieświadomym poziomie oczekują, w znacznie większym stopniu niż kiedyś, aby lekarz rozumiał psychologię ich procesu decyzyjnego i dopasował się do nich, zapewniając odpowiedni czas i komfort podejmowania decyzji. Pacjenci przykładają dużą wagę do formy przekazu, języka, postawy lekarza. Chcą zaufać lekarzowi i czuć się bezpiecznie zanim podejmą decyzję o  podjęciu kompleksowego leczenia.

W pracy nad profesjonalizmem obecnych standardów, a w szczególności nad ich efektywnością, integrujemy kilka obszarów wiedzy:
- psychologię, z naciskiem na obszar związany z budowaniem relacji,
- psychologię procesu decyzyjnego,
- wiedzę wynikającą z 24 letniego doświadczenia, zarządzania własnymi przychodniami oraz  współpracy z 270 przychodniami w Polsce,  
- najwyższe umiejętności coachingowe poświadczone przez ICF (International Coach Federation).

Na podstawie badań własnych stwierdzamy, że w ostatnich latach wyraźnie wzrosło zapotrzebowanie na szczerą relacji z lekarzem, pojawiła się potrzeba postrzegania lekarza jako godnego zaufania mentalnego przewodnika. Pacjenci dzisiaj nieświadomie chcą, aby lekarz z jednej strony był z nimi w partnerskiej, szczerej relacji, chcą mieć przekonanie o jego wysokich kompetencjach i jednocześnie chcą z ufnością poddać się jego prowadzeniu (nawet jeżeli czasem wydaje się, że jest inaczej). Powstałe w ostatnich latach i wciąż udoskonalane standardy pracy z pacjentem MEMS (Multilevel Engagement & Motivation Strategy) uwzględniają te wszystkie potrzeby. Rozwijają umiejętności lekarza w zakresie szeroko rozumianej psychologii podejmowania decyzji oraz kompetencje umożliwiające  zindywidualizowanie przekazu i argumentacji.

SŁOWA KLUCZOWE
Mariusz Oboda   rozmowa_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.