PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Modelowa wizyta konsultacyjna: jak ją przeprowadzić?

ms
29-07-2016, 09:28
Modelowa wizyta konsultacyjna: jak ją przeprowadzić? Wizyta konsultacyjna
Każda skuteczna wizyta konsultacyjna powinna składać się z trzech etapów. Pierwszym z nich jest tzw. dialog rozgrzewający.

Dialog rozgrzewający powinien charakteryzować się:
- dużą chęcią pomocy;
- zawsze elastycznym podejściem;
- gotowością do otwartej rozmowy.

Dialog rozgrzewający zaczyna się krótką dyskusją, dającą pacjentowi informację:
- że rozumiesz jego problemy stomatologiczne. - Panie Andrzeju, rozumiem, dlaczego nie jest pan zadowolony z kształtu swoich zębów.
- że rozumiesz czas, w jakim pacjent chciałby wykonać leczenie (szczególnie ważne w przypadku turystyki medycznej). - Panie Andrzeju rozumiem, że mieszka pan w Anglii i zależy panu na czasie i wiem, że mamy mało czasu.
- na temat korzyści, które uzyska w wyniku leczenia. - Na podstawie analizy pana zdjęć i modeli, jestem pewny, że uzyskamy taki kształt zębów, który będzie się panu bardzo podobał.
- na temat procesu leczenia (krótką). - Na początku omówimy pana oczekiwania i wykonam komputerową wizualizację przyszłego uśmiechu. Potem zrobię silikonowy wax-up i mock-up, dzięki czemu będzie mógł Pan przymierzyć zęby i ocenić czy takie efekty są zadowalające. Jeśli będzie pan usatysfakcjonowany, to wtedy mogę zabrać się do pracy. Wystarczą nam na to 2-3 wizyty.
- że cały plan leczenia dostosowany zostanie do obecnego sposobu życia pacjenta. - Oczywiście musimy tak dopasować terminy wizyt, żeby dopasować się do pana harmonogramu pracy i życia osobistego.
- że, może bez obiekcji zadawać pytania na temat rozwiązań stomatologicznych, harmonogramu, sposobów leczenia. - Panie Andrzeju czy może ma pan jakieś pytania, które chciałby pan mi zadać?

Taki dialog to prosty sposób na rozmowę na temat rekomendowanego sposobu leczenia i sprawdzania jak te rekomendacje pasują do stylu życia pacjenta.

Unikajmy w nim technicznych szczegółów. Zależy nam głównie żeby pacjent wypowiedział się na temat cen, harmonogramu i sposobów leczenia, a także żebyśmy mogli odpowiedzieć na obiekcje pacjenta i kwestie, które są dla niego niezrozumiałe.

Dialog rozgrzewający ma dwa cele:
- dać pacjentowi cel i nadzieję, że będzie zadowolony z rezultatów;
- otworzyć pacjenta na rozmowę o kosztach i możliwościach leczenia. 

Szkolenie „Idealna prezentacja stomatologiczna” – ostatnie dwa miejsca
prezentacjastomatologiczna
Sprawdź ofertę: www.dentalway.pl

Kamil Kuczewski
DentalWay, tel. 733 203 682, biuro@dentalway.pl

 

SŁOWA KLUCZOWE
pacjenci   DentalWay   Kamil Kuczewski  

POLECAMY W SERWISACH