PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Modelowa wizyta konsultacyjna: jak ją przeprowadzić?

ms
29-07-2016, 09:28
Modelowa wizyta konsultacyjna: jak ją przeprowadzić? Wizyta konsultacyjna
Każda skuteczna wizyta konsultacyjna powinna składać się z trzech etapów. Pierwszym z nich jest tzw. dialog rozgrzewający.

Dialog rozgrzewający powinien charakteryzować się:
- dużą chęcią pomocy;
- zawsze elastycznym podejściem;
- gotowością do otwartej rozmowy.

Dialog rozgrzewający zaczyna się krótką dyskusją, dającą pacjentowi informację:
- że rozumiesz jego problemy stomatologiczne. - Panie Andrzeju, rozumiem, dlaczego nie jest pan zadowolony z kształtu swoich zębów.
- że rozumiesz czas, w jakim pacjent chciałby wykonać leczenie (szczególnie ważne w przypadku turystyki medycznej). - Panie Andrzeju rozumiem, że mieszka pan w Anglii i zależy panu na czasie i wiem, że mamy mało czasu.
- na temat korzyści, które uzyska w wyniku leczenia. - Na podstawie analizy pana zdjęć i modeli, jestem pewny, że uzyskamy taki kształt zębów, który będzie się panu bardzo podobał.
- na temat procesu leczenia (krótką). - Na początku omówimy pana oczekiwania i wykonam komputerową wizualizację przyszłego uśmiechu. Potem zrobię silikonowy wax-up i mock-up, dzięki czemu będzie mógł Pan przymierzyć zęby i ocenić czy takie efekty są zadowalające. Jeśli będzie pan usatysfakcjonowany, to wtedy mogę zabrać się do pracy. Wystarczą nam na to 2-3 wizyty.
- że cały plan leczenia dostosowany zostanie do obecnego sposobu życia pacjenta. - Oczywiście musimy tak dopasować terminy wizyt, żeby dopasować się do pana harmonogramu pracy i życia osobistego.
- że, może bez obiekcji zadawać pytania na temat rozwiązań stomatologicznych, harmonogramu, sposobów leczenia. - Panie Andrzeju czy może ma pan jakieś pytania, które chciałby pan mi zadać?

Taki dialog to prosty sposób na rozmowę na temat rekomendowanego sposobu leczenia i sprawdzania jak te rekomendacje pasują do stylu życia pacjenta.

Unikajmy w nim technicznych szczegółów. Zależy nam głównie żeby pacjent wypowiedział się na temat cen, harmonogramu i sposobów leczenia, a także żebyśmy mogli odpowiedzieć na obiekcje pacjenta i kwestie, które są dla niego niezrozumiałe.

Dialog rozgrzewający ma dwa cele:
- dać pacjentowi cel i nadzieję, że będzie zadowolony z rezultatów;
- otworzyć pacjenta na rozmowę o kosztach i możliwościach leczenia. 

Szkolenie „Idealna prezentacja stomatologiczna” – ostatnie dwa miejsca
prezentacjastomatologiczna
Sprawdź ofertę: www.dentalway.pl

Kamil Kuczewski
DentalWay, tel. 733 203 682, biuro@dentalway.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
pacjenci   Kamil Kuczewski   DentalWay  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.