• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Marcin Żukowski (Mint Media): promocja na Facebooku nie musi być droga

ŁS
05-03-2014, 08:05
Marcin Żukowski (Mint Media): promocja na Facebooku nie musi być droga Marcin Żukowski (Mint Media): promocja na Facebooku nie musi być droga (Fot. archiwum prywatne)
W tej chwili w Polsce mamy na Facebooku ponad 12 milionów użytkowników. Nie ma żadnego innego miejsca w sieci (ani poza nią), gdzie można dotrzeć do tak dużej grup osób z informacją. Projektując kampanię promocyjną gabinetu dentystycznego, za niewielkie pieniądze, możemy określić grupę docelową, z dokładnością nawet co do dzielnicy miasta. Za niewielkie, czyli za ile?

Weźmy na przykład lekarza dentystę z Tomaszowa Lubelskiego. Chce on dotrzeć z informacją do mieszkańców miasta oraz zamieszkujących je w okolicy 70 km. W kręgu jego zainteresowania są osoby w wieku 13+. Dzięki prostym narzędziom szybko dowiadujemy się, że w „zasięgu" dentysty jest 96 tys. osób. Cena za 1000 wyświetleń reklamy naszego gabinetu wyniesie ok. 10 groszy, za kliknięcie - nieco więcej 40 groszy. Koszt okazuje się więc niewielki, a dentysta dociera do osób, na których mu faktycznie zależy - wylicza Marcin Żukowski, account manager w agencji interaktywnej Mint Media.

Żukowski zwraca jednocześnie uwagę, że fan page gabinetu nie może pełnić jedynie funkcji tablicy ogłoszeń. Elementy promocyjne powinny stanowić jedynie 10 proc. wszystkich treści publikowanych przez stomatologa.

Dlaczego? - Pamiętajmy, że fan page to nie tablica ogłoszeń. Oczywiście, twórzmy promocje dla fanów i informujmy ich o tym w postach, także prezentowanych graficznie. Pamiętajmy, że facebookowicze uwielbiają otrzymywać prezenty. Nawet niewielka zniżka, czy gratis może sprawić, że przejadą do naszego gabinetu przez pół miasta. Róbmy to jednak z głową. Elementów promocyjnych i produktowych nie powinno być więcej niż 10 proc - radzi.

O fanach powinniśmy pomyśleć, nie tylko jak o pacjentach/klientach, ale o kimś, kto jest naszym znajomym, i przede wszystkim tym, kto ma moc wpływania na innych. Taki użytkownik polubi nasz fan page, skorzysta z naszych usług, a następnie zarekomenduje je dziesięciu swoim znajomym. Zrobi to oczywiście pod warunkiem, że się wyróżnimy na tle stu innych gabinetów.

- Przede wszystkim pamiętajmy, że wizyta w gabinecie dentystycznym jest dla wielu pacjentów stresująca. Fan page powinien więc wzbudzać szeroki uśmiech wśród jego odwiedzających. Starajmy się ich rozśmieszać jak najczęściej - przekonuje Marcin Żukowski. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH