PARTNER PORTALU
partner portalu

Marcin Żukowski (Mint Media): dobry pacjent to „zaczekinowany” pacjent

Marcin Żukowski
04-07-2014, 08:06
Marcin Żukowski (Mint Media): dobry pacjent to „zaczekinowany” pacjent Marcin Żukowski (Mint Media): dobry pacjent to „zaczekinowany” pacjent (fot. archiwum prywatne)
Nieraz śledząc Facebooka lub inny serwis społecznościowy zastanawiałeś się pewnie, dlaczego Twój znajomy/znajoma publikuje informacje dość wątpliwej wartości? Co mnie obchodzi, że był w jakiejś knajpie albo sklepie? Czemu wrzuca zdjęcie swojego telewizora, samochodu, opakowania gry komputerowej albo USG dziecka? Oszalał? Sam zrzeka się prywatności? Gdzie intymność? Po co to robi? - zastanawia się Marcin Żukowski, (na zdjęciu), account manager w agencji interaktywnej Mint Media.

Jeśli takie uczucia towarzyszą Ci, gdy myślisz o mediach społecznościowych to... bardzo dobrze o Tobie świadczy. Nie daj się zwariować, nie zamieszczaj w sieci wszystkiego. Nie „czekinuj" się nigdzie, jeśli nie chcesz, ale wykorzystaj check-in w marketingu swojego gabinetu.

Czym jest check-in? W dużym skrócie to informowanie grona znajomych o tym, że jesteśmy w danym miejscu, wykonujemy daną czynność itp. Jeżeli pacjent „zaczekinuje" się w gabinecie stomatologicznym „X" (mówiąc prościej, poinformuje świat, że za chwilę usiądzie na fotelu dentystycznym), jego znajomi z portalów społecznościowych zostaną o tym powiadomieni. A gabinet „X" zyska przez to darmową promocję. Użytownicy otrzymają komunikat o przykładowej treści: Jan Kowalski jest w Gabinecie Stomatologicznym Ząbek w Warszawie. Nazwa gabinetu będzie linkiem do jego fanpage'u.

Jak użyć check-in do promocji praktyki stomatologicznej? Możesz wykorzystać do tego portale społecznościowe: Facebooka albo Foursquare. Ten pierwszy portal jest ogólnie znany, wystarczy stworzyć w nim fanpage gabinetu, ustawić jego adres i możliwość check-in, a następnie zachęcać pacjentów do korzystania z tej opcji i oferować im promocje oraz rabaty w zamian za check-in. 

Foursquare to wyższa szkoła jazdy. To mobilny portal geolokalizacyjny, który umożliwia właściwie tylko „zaczekinowanie" się w danym miejscu. Nasza aktywność jest widoczna dla znajomych w Foursquarze, a także na Facebooku. Budujemy zasięg, a jednocześnie prestiż swojej osoby, bo korzystamy z modnej aplikacji mobilnej. Wykorzystaj to w promocji swojego gabinetu.

Stwórz na Foursquarze swoje miejsce, czyli Twój gabinet i zachęcaj pacjentów do „czekinowania" się. Promuj tę opcję na plakatach w gabinecie, na fan page'u, na stronie internetowej gabinetu i poprzez inne kanały. Oferuj zniżki oraz promocje tym, którzy najczęściej będą się "czekinować", a specjalne bonusy możesz zapewnić tzw. mayorom, czyli osobom, które najwięcej razy zameldują się w Twoim gabinecie.

Dzięki takim działaniom uda Ci się przyciągnąć do gabinetu młodą grupę docelową, która korzysta z aplikacji mobilnych. Będziesz również działał z myślą o przyszłości, bo marketing mobilny to jeden z tych kanałów promocji, które rozwijają się najszybciej. Jeśli już dziś się tam pojawisz, zyskasz premię za pierwszeństwo.

Jak wykorzystać check-in w Foursquare - krok po kroku

1. Ściągnij Foursquare z AppStore lub Google Play. Zarejestruj się i stwórz swoje miejsce w aplikacji.
2. Ogłoś światu, że korzystasz z Foursquare i oferujesz klientom możliwość check-in, a raczej możliwość zdobycia rabatów, gratisów czy promocji w związku z check-in.
3. Korzystaj z marketingu mobilnego i zdobywaj nowych klientów.

Pamiętaj o jednym, możesz nie zdobyć dziś masy nowych pacjentów dzięki check-in, ale to nie znaczy, że są one nieskuteczne. To inwestycja w przyszłość. Musisz bowiem pamiętać, że Twoim celem nie jest bowiem tylko borowanie, nie jest nim nawet zrobienie pacjentom zdrowych zębów, a poprawa ich jakości życia poprzez unikalne doświadczenie, którego elementem może być także Foursquare.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH