PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Marcin Żukowski (Mint Media): dobry pacjent to „zaczekinowany” pacjent

Marcin Żukowski
04-07-2014, 08:06
Marcin Żukowski (Mint Media): dobry pacjent to „zaczekinowany” pacjent Marcin Żukowski (Mint Media): dobry pacjent to „zaczekinowany” pacjent (fot. archiwum prywatne)
Nieraz śledząc Facebooka lub inny serwis społecznościowy zastanawiałeś się pewnie, dlaczego Twój znajomy/znajoma publikuje informacje dość wątpliwej wartości? Co mnie obchodzi, że był w jakiejś knajpie albo sklepie? Czemu wrzuca zdjęcie swojego telewizora, samochodu, opakowania gry komputerowej albo USG dziecka? Oszalał? Sam zrzeka się prywatności? Gdzie intymność? Po co to robi? - zastanawia się Marcin Żukowski, (na zdjęciu), account manager w agencji interaktywnej Mint Media.

Jeśli takie uczucia towarzyszą Ci, gdy myślisz o mediach społecznościowych to... bardzo dobrze o Tobie świadczy. Nie daj się zwariować, nie zamieszczaj w sieci wszystkiego. Nie „czekinuj" się nigdzie, jeśli nie chcesz, ale wykorzystaj check-in w marketingu swojego gabinetu.

Czym jest check-in? W dużym skrócie to informowanie grona znajomych o tym, że jesteśmy w danym miejscu, wykonujemy daną czynność itp. Jeżeli pacjent „zaczekinuje" się w gabinecie stomatologicznym „X" (mówiąc prościej, poinformuje świat, że za chwilę usiądzie na fotelu dentystycznym), jego znajomi z portalów społecznościowych zostaną o tym powiadomieni. A gabinet „X" zyska przez to darmową promocję. Użytownicy otrzymają komunikat o przykładowej treści: Jan Kowalski jest w Gabinecie Stomatologicznym Ząbek w Warszawie. Nazwa gabinetu będzie linkiem do jego fanpage'u.

Jak użyć check-in do promocji praktyki stomatologicznej? Możesz wykorzystać do tego portale społecznościowe: Facebooka albo Foursquare. Ten pierwszy portal jest ogólnie znany, wystarczy stworzyć w nim fanpage gabinetu, ustawić jego adres i możliwość check-in, a następnie zachęcać pacjentów do korzystania z tej opcji i oferować im promocje oraz rabaty w zamian za check-in. 

Foursquare to wyższa szkoła jazdy. To mobilny portal geolokalizacyjny, który umożliwia właściwie tylko „zaczekinowanie" się w danym miejscu. Nasza aktywność jest widoczna dla znajomych w Foursquarze, a także na Facebooku. Budujemy zasięg, a jednocześnie prestiż swojej osoby, bo korzystamy z modnej aplikacji mobilnej. Wykorzystaj to w promocji swojego gabinetu.

Stwórz na Foursquarze swoje miejsce, czyli Twój gabinet i zachęcaj pacjentów do „czekinowania" się. Promuj tę opcję na plakatach w gabinecie, na fan page'u, na stronie internetowej gabinetu i poprzez inne kanały. Oferuj zniżki oraz promocje tym, którzy najczęściej będą się "czekinować", a specjalne bonusy możesz zapewnić tzw. mayorom, czyli osobom, które najwięcej razy zameldują się w Twoim gabinecie.

Dzięki takim działaniom uda Ci się przyciągnąć do gabinetu młodą grupę docelową, która korzysta z aplikacji mobilnych. Będziesz również działał z myślą o przyszłości, bo marketing mobilny to jeden z tych kanałów promocji, które rozwijają się najszybciej. Jeśli już dziś się tam pojawisz, zyskasz premię za pierwszeństwo.

Jak wykorzystać check-in w Foursquare - krok po kroku

1. Ściągnij Foursquare z AppStore lub Google Play. Zarejestruj się i stwórz swoje miejsce w aplikacji.
2. Ogłoś światu, że korzystasz z Foursquare i oferujesz klientom możliwość check-in, a raczej możliwość zdobycia rabatów, gratisów czy promocji w związku z check-in.
3. Korzystaj z marketingu mobilnego i zdobywaj nowych klientów.

Pamiętaj o jednym, możesz nie zdobyć dziś masy nowych pacjentów dzięki check-in, ale to nie znaczy, że są one nieskuteczne. To inwestycja w przyszłość. Musisz bowiem pamiętać, że Twoim celem nie jest bowiem tylko borowanie, nie jest nim nawet zrobienie pacjentom zdrowych zębów, a poprawa ich jakości życia poprzez unikalne doświadczenie, którego elementem może być także Foursquare.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.