• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Kto postawi na zagranicznych pacjentów, ten wygra

ms
03-07-2015, 12:52
Kto postawi na zagranicznych pacjentów, ten wygra Turystyka stomatologiczna w rozwoju (foto: pixabay)
Turystyka stomatologiczna w wymiarze globalnym ma się świetnie i czeka ją dynamiczny rozwój – ocenia amerykańska organizacja pozarządowa Patients Beyond Borders.

Ponad połowa turystyki medycznej związana jest z leczeniem zębów – ocenia Patients Beyond Borders (PBB). Obywatele jakich państw najczęściej podróżują w poszukiwaniu optymalnej pomocy stomatologicznej? Właściciele gabinetów dentystycznych w Polsce powinni zwrócić się przede wszystkim ku mieszkańcom Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy, głównie ze względu na stosunkowo wysokie koszty leczenia stomatologicznego w ojczyźnie, orientują się na ofertę pochodzącą z innych państw, głównie z Europy Środkowej. W skali globalnej natomiast najbardziej aktywnymi podróżnikami, oprócz obywateli Wielkiej Brytanii, są pacjenci z: USA, Kanady, Japonii, Australii i Nowej Zelandii.

Okazuje się, że aż 120 mln Amerykanów nie posiada odpowiedniego ubezpieczenia, aby bez problemów poddać się leczeniu stomatologicznemu w swoim kraju. Duża część tej grupy orientuje się na ofertę dentystów z innych państw. Amerykanie i Kanadyjczycy preferują gabinety dentystyczne prosperujące w Kostaryce i Meksyku. Mieszkańcy Europy Zachodniej na cel medycznych podróży wybierają najczęściej: Węgry, Czechy, Polskę i Turcję.

Australijczycy i mieszkańcy Nowej Zelandii  wybierają przede wszystkim Tajlandię.

Czy różnice w cenach usług rzeczywiście są tak wyraźne, że tłumaczą podróżnicze skłonności obywateli bogatych państwa uprzemysłowionych. Zdecydowanie tak, procedury medyczne w „rajach stomatologicznych” są średnio o 60 proc. tańsze. Na skorzystaniu z niektórych usług można zaoszczędzić nawet 85 proc. kosztów poniesionych w kraju. Implant w USA kosztuje średnio 3,9 tys. USA, ale już w Meksyku zaledwie 709 USD. Podobna usługa w Wielkiej Brytanii kosztuje 2,5 tys. GBP, w Serbii tylko 380 GBP. Australijczyk za taką samą usługę płaci w kraju 3,9 tys. AUD, na Filipinach 900 AUD – wylicza PBB.

Za turystyką stomatologiczną przemawiają nie tylko ceny. W takich państwach jak Węgry, Czechy czy Polska standard wyposażenia gabinetów dentystycznych, nastawionych na zagranicznego pacjenta, uwzględniając oczywiście ceny, jest zdecydowanie wyższy od tego na co może liczyć osoba lecząca się we własnym kraju. Praktyki dentystyczne, obsługujące turystów zagranicznych, przypominają nierzadko charakterem przytulne apartamenty, a nie zimne w wystroju kliniki stomatologiczne.

Ważne jest jednak przede wszystkim to, że właściciele gabinetów stomatologicznych w rajach stomatologicznych z reguły dają gwarancję na wykonaną robotę, coś co w wielu przypadkach w kraju zamieszkania „medycznego” podróżnika trudne jest do wyegzekwowania – zachwala PBB.

Na koniec PBB daje jedno ostrzeżenie. Zainteresowani leczeniem zębów za granicą powinni opierać swoje decyzje, albo o doświadczenie, jakie  w tym względzie mają znajomych, albo o rekomendacje organizacji profesjonalnie zajmujących się promowaniem turystyki stomatologicznej. W przeciwnym przypadku można natrafić na tanią ofertę, ale poziom kwalifikacji lekarzy dentystów może pozostawiać wiele do życzenia.

Czytaj także: Dentysto, nie jedź na wakacje. Czekają pacjenci obcokrajowcy.
Turystyka stomatologiczna: podstawowe zasady konstruowania oferty

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.