• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Krówczyński: Czy jesteś Alicją w krainie czarów?

21-03-2013, 00:01
Krówczyński: Czy jesteś Alicją w krainie czarów? (fot. archiwum prywatne)
Krówczyński: Czy jesteś Alicją w krainie czarów? (fot. archiwum prywatne)
- Jestem już na tylu portalach internetowych i nikt nawet nie zadzwonił do mnie, poza moimi stałymi pacjentami - skarży się znajoma lekarka prowadząca gabinet stomatologiczny w powiatowym mieście na południu Polski. Szkoda było mojego czasu spędzonego wieczorami przy komputerze. Nie mam już siły na ten marketing. Tak naprawdę chcę leczyć pacjentów. Problem w tym, że mam ich jednak za mało.

Trudno się dziwić rozgoryczeniu pani doktor, która energię koncentruje na działaniach, przynoszących niewielkie efekty. Można w tym momencie współczując odpowiedzieć: Zostaw ten temat, daj sobie spokój z tym marketingiem i rób swoje. Jednak taka porada usypia czujność konieczną w prowadzeniu działalności. Zmienia się przecież otoczenie, w którym funkcjonuje gabinet, oczekiwania pacjentów, ich status materialny, przyzwyczajenia, upodobania i wiele innych rzeczy. Rzeczywistość jest wyjątkowo dynamiczna. Pomiędzy kompetentnym lekarzem dentystą a potencjalnym pacjentem istnieje wiele dróg, sposobów nawiązywania pierwszego kontaktu. Którą z nich wybrać?

Brak przemyślanej koncepcji w rozwijaniu potencjału praktyki mści się okrutnie.

Internet jest tylko jednym ze sposobów dotarcia z informacją do pacjenta i oczekiwanie, aby był inwestycją jak w banku jest dużym nieporozumieniem. Zasada - wpłacasz pieniądze i regularnie otrzymujesz odsetki, w tym przypadku nie działa. Wiele firm internetowych, w efekcie takich złudnych nadziei, poszło z dymem. Internet pozwala umieścić wizytówkę w sieci, ale to jeszcze niewiele oznacza. To dopiero pierwszy krok na rozstaju w kierunku jednej z dróg prowadzących do nowych pacjentów. Konieczne są dalsze decyzje w jaki sposób chcę w internecie inwestować w swój wizerunek. Jednak moim zdaniem pytanie to należy uściślić.

Czytaj także: Zasada palącej się świecy w praktyce stomatologicznej

Powinno ono brzmieć następująco: W jaki, wyjątkowy sposób chcę przedstawić swój wyjątkowy wizerunek? Jeśli będziemy szukać rozwiązania na tak postawiony problem, to dojdziemy do wyjątkowych wniosków. One właśnie będą tą niepowtarzalną, jedynie słuszną i właściwą drogą. W wirtualnym społeczeństwie, tak samo jak i w rzeczywistym, konformizm nie jest najlepszym rozwiązaniem. Działanie na zasadzie tak jak wszyscy, nie wyróżnia i łatwo przy takim założeniu wejść w rolę gorzej niż inni.

Bycie takim jak inni, przeciętnym, nieszczególnym, nie daje żadnego marginesu bezpieczeństwa na trudne czasy. To zbyt duże ryzyko dla ambitnego lekarza dentysty.

Warto więc podejść kompleksowo do swojej wiedzy medycznej oraz kompetencji psychospołecznych i zastanowić się:

Co z tego co prezentuję przyciąga moich pacjentów?

Co może ich przyciągnąć w dłuższej perspektywie?

W jaki inny sposób zademonstruję swoje możliwości?

Kto i co mi w tym pomoże?

Znajdź czas na to, aby regularnie odpowiadać sobie na te pytania, a także zadawać je innym współpracownikom lub osobom znaczącym w Twoim rozwoju zawodowym. Warto podpatrywać innych i iść swoją drogą. Tych dróg będzie wiele, ale ta jedna jest Twoją. Wybierz ją z rozmysłem, kierując się intuicją i rozeznaniem swoich możliwości.

Trochę czarów przy tym nie zaszkodzi.

Wojciech Krówczyński

wojciech@krowczynski.pl    

 

O autorze:
Wojciech Krówczyński -konsultant w zakresie zarządzania i marketingu medycznego. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie biznesowe w pracy dla koncernów Sterling Health, SmithKline Beecham, GlaxoSmithKline. Jest certyfikowanym coachem ICC, autorem licznych publikacji w czasopismach stomatologicznych z zakresu komunikacji z pacjentem, marketingu i nowoczesnego zarządzania. Związany z branżą medyczną od 1989 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH