PARTNER PORTALU
partner portalu

Kontrowersje: 10 powodów, dla których dentysta NIE powinien używać Facebooka

30-09-2012, 07:00
10 powodów, dla których dentysta NIE powinien używać Facebooka
10 powodów, dla których dentysta NIE powinien używać Facebooka
Narzędzia społecznościowe stały się tak powszechne, że już prawie nikt nie nawołuje do tego żeby je mieć. Niestety, nikt też nie prezentuje danych świadczących, że korzystanie z nich przynosi jakiekolwiek korzyści. 

Kilka lat temu na amerykańskim rynku pojawiła się książka Social Media for Dentists. Autorem jest Jason Lipscomb (D.D.S.) dentysta. Pozycja ukazała się w okresie największego boomu na social media. Pomysł wydawał się naturalny skoro narzędzia społecznościowe chłoną każdy rynek, stomatologiczny - nie mógł pozostać obojętny.

Dr Lipscomb pokusił się o stworzenie dekalogu dlaczego dentysta powinien korzystać z Facebooka? Jego argumenty nawiązywały do otwartości ludzi stomatologii na wszelkie nowinki techniczne. - Skoro chcemy coraz to lepszych narzędzi i materiałów, dlaczego mielibyśmy nie chcieć wykorzystać technologii, która pomoże nam zbudować mocną pozycję marketingową? pytał Lipscomb.

 Czy kilka lat po publikacji dekalogu, pozostaje on aktualny, również dla polskiej rzeczywistości?

 

Teza

Dr Jason Lipscomb

infoDENT24.pl

1. Jest za darmo Docenia ten fakt, podkreślając, że w dzisiejszym świecie niewiele jest produktów za free. Oczywiście, jest za darmo. Jednakże osoba, która, na co dzień w żaden sposób nie korzysta z mediów społecznościowych nie będzie umiała wykorzystać fanpejdżu do stałej promocji. Z pomocą śpieszą więc mniej lub bardziej profesjonalne firmy. Średnia cena przygotowania strony firmowej na FB 150 złotych (źródło: Allegro.pl)
2. Każdy tak robi Podkreśla, że FB to już nie jest zabawka wyłącznie młodzieży. Podpiera się milionowymi statystykami odwiedzin seniorów. Swoich amerykańskich kolegów zachęca do zagarnięcia 50 proc. rynku populacji USA (podobno tyle ma konto FB) Nie lubimy takich argumentów. Każdy musi jeść i płacić podatki. Z kwietniowych danych udostępnionych przez SocialBakers wynika, że w Polsce konto na Facebooku ma 8,3 miliona osób. To w sumie 21,57 proc. mieszkańców i 36,96 proc. internautów z naszego kraju. Pod względem ilości użytkowników polski Facebook plasuje się obecnie na 24. miejscu na świecie.Poza tym sam Facebook donosi, że prawie 9 proc. (83 miliony wszystkich stron) kont to fałszywki (tzw. spamy).
3. Ludzie oczekują, że tam będziesz Podaje przykłady firm, które zamiast danych teleadresowych podają linki do kont FB. Przekonuje, że ludzie sądzę, iż każda firma powinna używać mediów społecznościowych. Na pewno nie oczekuje tego ok. 32 miliony Polaków, które konta na FB nie posiadają.Powiedzmy sobie szczerze - nie jesteśmy profesją największej sympatii publicznej
4. FB to nie billboard o twoim życiu prywatnym Autor, nie rozumie, dlaczego lekarze boją się o kradzież danych lub wykorzystanie ich postów w złym kontekście. Skrótowo omawia zabezpieczenia, jakie daje FB. Przypomina, że mapy Google i tak już wiedzą gdzie i jak mieszkamy. Czy pacjentów naprawdę interesuje jak i czy ich leczymy?
5. Konto na FB można pozycjonować Dr Lipscomb przypomina czasy kiedy popularne wyszukiwarki ignorowały social media i cieszy się, że przeszły do historii. Panie Doktorze, ale za pozycjonowanie trzeba słono zapłacić. A pierwszy argument mówi o bezpłatności FB.Bo zdaje się, że pozycjonowania nie ma jeszcze w programie nauczania studentów stomatologii?
6. Facebook pozwala na spontaniczność Kochanie, my już w ogóle nie jesteśmy spontaniczni! tak daleko posuniętą metaforą posługuje się autor dekalogu. Przypomina, że można stale można zmieniać posty, dodawać nowe, zamieszczać wideo, linki. Fascynujące. Polscy dentyści znają dziesiątki bardziej spontanicznych czynności.Mówiąc poważnie, należałoby postawić pytanie o zakres spontanicznej aktywności lekarza. Jeżeli ma być to konto firmowe, czyli promujące gabinet, posty powinny dotyczyć stomatologii. Wydaje się, że nasi znajomi nie zrozumieją naszej fascynacji materiałami kościotwórczymi, a już na pewno nie będą lajkować opisów przypadków.
7. Tradycyjna strona internetowa to przeżytek Facebook umożliwia modyfikację kodu HTML i średniozaawansowany programista może personalizować nasz fanpage na wzór tradycyjnej strony.  Wręcz zachęca do porzucenia klasycznych stron wizytówek. W jednej kwestii się zgadzamy tradycyjna, czyli w polskim pojęciu, niestety bardzo kiepska, strona gabinetu stomatologicznego to przeżytek. Jest coraz więcej perełek, ale jeszcze dużo dentystów wisi na www o layoucie sprzed 10 lat, z nieaktualnymi informacjami, fatalnie dobranymi zdjęciamiale to temat na zupełnie inną dyskusję. Brak tradycyjnej strony kosztem FB może sprawić że staniemy się dla wielu niewidzialni.
8. FB to najlepszy marketing szeptany (pisany) Autor wylicza, że przeciętny posiadacz konta ma 130 znajomych. Wierzy, że jeden umieszczony post może być udostępniony tysiące razy, miliony Ci, którzy, na co dzień prywatnie korzystają z FB wiedzą, że nie dzieje się to w ten sposób. Nie lajkuje się każdego zamieszczonego posta opublikowanego przez znajomego, a na pewno nie udostępnia się go dalej. Autor zapomina, że konto firmowe nie może samodzielnie dodawać znajomych. W tym przypadku to pacjent musi zrobić pierwszy krok.
9. Facebook buduje więzi emocjonalne Posiadanie konta sprawia, że nie jesteś już niebudzącym żadnych emocji wpisem w książce telefonicznej.  Przecież pacjent wróci do ciebie nie dlatego, że lubi borowanie, ale dlatego że ci ufa. Pacjent zapisze na kolejną wizytę jeżeli:a)       zrobisz na nim dobre pierwsze wrażnieb)       dobrze i bezboleśnie wykonasz swoją pracęc)       nie zapłaci dużoBędziemy trzymać się tej myśli szkoleniowej.
10. Facebook to prestiżowy klub Jesteś wykonawcą i zarazem publicznością. Przynależysz do grupy. Poza tym, ludzie lubią mówić zobacz, co zamieścił na tablicy mój dentysta. Siedzą dwie osiemnastolatki przed komputerem:- Uaaa, zobacz co na tablicy zamieścił mój dentysta!-  A kiedy ostatnio się z nim widziałaś?- Aaaa chyba dwa lata temuO taki prestiż nam chodzi?
SŁOWA KLUCZOWE
internet   bizDENT   social media   Facebook   reklama   Reklama i marketing  

POLECAMY W SERWISACH