PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Kilka powodów braku pacjentów w twoim gabinecie

en
26-04-2018, 08:52
Kilka powodów braku pacjentów w twoim gabinecie Bez nowoczesnej strony internetowej utrudnia pozyskiwanie pacjentów (fot. pixabay)
Według badań  97 proc. pacjentów szuka w internecie usług w najbliższej okolicy. Oczywiście   także usług stomatologicznych. I z tego faktu należy wyciągnąć wnioski, szukając sposobów na zwiększenie liczby pacjentów.

Dentysta powinien mieć odpowiednio dostosowaną do swoich potrzeb stronę internetową, ma  skutecznie przyciągać potencjalnych pacjentów. Jakie są więc najczęstsze wady internetowej wizytówki gabinetu?

Niewygodna przestarzała strona
Skuteczna strona www dostarcza informacji  o praktyce stomatologicznej oraz świadczonych usługach bez zarzucania pacjenta wielkimi fragmentami tekstu. Warto zadbać, by strona była dobrze uporządkowana, nowoczesna, z zachęcającą kolorystyką, dobrze widocznymi najważniejszymi informacjami oraz kilkoma profesjonalnymi zdjęciami.

Brak informacji o dentyście
Potencjalni pacjenci chcą poznać kwalifikacje lekarza zanim zarezerwują termin wizyty. Dlatego strona internetowa gabinetu powinna zawierać krótkie informacje na temat wykształcenia, szkoleń, certyfikatów i nagród lekarza. Dobrze jest jeśli pojawiają się na stronie także jedno, dwa profesjonalne zdjęcia dentysty. Warto też przemyśleć co może wyróżniać praktykę od innych i podkreślić to na stronie www. Takim atutem może być na przykład oryginalny projekt poczekalni, albo oryginalne wyposażenie - na przykład mała lodówka ze schłodzonymi napojami dla pacjentów!

Za mało informacji o leczeniu
To duży błąd jeśli na stronie widoczna jest tylko lista usług oferowanych przez gabinet. Poza informowaniem należy także edukować pacjentów i na przykład umieścić odpowiedzi na typowe pytania. To pozwala nie tylko zorientować się potencjalnemu pacjentowi, czy trafił we właściwe miejsce, a dentyście oszczędza czasu, gdyż nie musi już odpowiadać na te najczęściej zadawane pytania. Ponadto taki poszerzony zakres informacji sprawi, że wyszukiwarka częściej będzie pokazywała taki gabinet.

Brak ocen pacjentów
Nie ma co z tym faktem dyskutować, blisko 85 proc. klientów (według serwisu BrightLocal) ufa opiniom umieszczanym online, czyli w takim stopniu jak ocenie członków swojej rodziny i przyjaciół. Skąd te opinie wziąć? Większość, bo 68 proc. pacjentów napisze ocenę, jeśli zostanie o to poproszona.

Nie pozwala na zrobienie rezerwacji online
Około 42 proc. osób woli umówić się na wizytę przez stronę internetową lub mobilną aplikację niż podczas rozmowy telefonicznej. Zatem te gabinety stomatologiczne, które takiej możliwości nie mają tracą sporą część potencjalnych pacjentów. Rezerwacja online działa przez okrągłą dobę i we wszystkie dni tygodnia. Według danych sondażowych PatientPop aż 63 proc. internetowych rezerwacji robionych jest przez pacjentów pierwszorazowych, co więcej jedna trzecia umawia się na wizytę po godzinach pracy rejestratorki, odbierającej telefon.

Mając to wszystko na uwadze warto poprawić stronę internetową!

Więcej: dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.