PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Kiedy sprzęt naprawiać, a kiedy kupować

en
16-11-2017, 11:02
Kiedy sprzęt naprawiać, a kiedy kupować Decyzja o wymianie sprzętu, powinna być dobrze wyważona (fot. pixabay)
Sprzęt stomatologiczny jest jednym z najpoważniejszych wydatków dla właściciela praktyki. W pewnym momencie jednak trzeba rozważyć, czy stałe naprawy nie są już tylko wyrzucaniem pieniędzy i lepiej kupić nowe wyposażenie. Jak długo warto więc naprawiać?

Zanim podejmiesz decyzję reperować, czy zastępować nowym drogie i niezbędne w gabinecie urządzenie, warto starannie przeanalizować takie dane jak wiek, stopień wykorzystania, powodowane problemy (stale czy zwykle od czasu do czasu), długość gwarancji i  aktualne zasoby finansowe.  Dobrze jest decyzję przedyskutować jeszcze z pracownikami i zaufanym serwisantem, który dokonuje napraw na bieżąco. Zastępowanie sprzętu jest kosztowne, ale kosztowne też jest wyrzucanie pieniędzy na bez końca powtarzające się naprawy. Być może więc zakup nowego jest najlepszym rozwiązaniem.

Weźmy na przykład kompresor stomatologiczny. Jego regeneracja może być kusząca, ale zanim do niej dojdzie lepiej sprawdzić rok produkcji i przeanalizować jak często się psuł w ciągu ostatniego roku. Jeśli awarie przytrafiały się często a urządzenie ma ponad 10 lat, regeneracja może nie być warta ani czasu ani pieniędzy. Trudno bowiem przewidzieć jak długo jeszcze posłuży. 
Każdy sprzęt ma oczekiwany okres eksploatacji, który zależy od intensywności jego wykorzystania.
Oto jak się przedstawia czas użytkowania różnych elementów wyposażenia gabinetu stomatologicznego wg portalu DentistryiQ:

fotel stomatologiczny – 15 lat
krzesło stomatologiczne – 15 lat
kątnica – 3 lata
aparat rentgenowski - 5 lat
autoklaw – 10 lat
myjka ultradźwiękowa  – 10 lat
szafki – 15 lat
unit stomatologiczny – 10 lat
kompresor powietrza – 10 lat
układ sprężonego powietrza – 10 lat

Praktyki stomatologiczne mające duże obłożenie nieco szybciej zużywają sprzęt i aparaturę niż te pracujące "wolniej". Warto dokumentować rok produkcji, datę zakupu, to czy kupowany był sprzęt nowy czy używany, kiedy się psuł, jak długo był na gwarancji. Takie dane są niezbędne do podjęcia właściwej decyzji.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.