PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Kiedy dentysta sabotuje własną praktykę i nawet tego nie wie

en
03-11-2018, 14:31
Kiedy dentysta sabotuje własną praktykę i nawet tego nie wie Co najczęściej razi pacjentów u dentysty? (fot. pixabay)
Stała grupa pacjentów to zasadnicze ogniwo dobrze prosperującej praktyki stomatologicznej, jednak wielu dentystów nieświadomie zniechęca do siebie pacjentów. Ryzykownym elementem funkcjonowania gabinetu może być, na przykład elektroniczna dokumentacja medyczna.

Jeśli pacjent nie jest w pełni usatysfakcjonowany, z tego jak przebiegała wizyta, rośnie ryzyko że ponownie w gabinecie już się nie pojawi.  Według badania - PatientPop 2018 Online Reputation Management Survey - badającego rynek usług stomatologicznych, 27 proc. świadczeniodawców, w tym także dentystów, traci pacjentów na rzecz konkurencji. W celu osłabienia tego trendu, trzeba zrozumieć, co wpływa na niski stopień satysfakcji klienta. 

Frustrująca technologia
Autorzy pracy opublikowanej na łamach Journal of the American Medical Informatics Association przypominają, że choć elektroniczna forma dokumentacji medycznej została stworzona, aby pomóc dentystom świadczyć usługi na jak najwyższym poziomie, niemniej jednak nie wszystkie rodzaje platform do tego celu przeznaczonych, działają równie sprawnie. Niekiedy trudności z ich wykorzystaniem prowadzą do niskiej satysfakcji pacjenta. Elektroniczna dokumentacja medyczna jest skuteczna, jeśli jest właściwie wdrożona. Dentysta musi wybrać przyjazny dla użytkownika system i  poświęcić odpowiednio dużo czasu, by się go nauczyć i biegle posługiwać.

Brak komunikacji po wizycie
Czas spędzany w gabinecie dentysty, to tylko część doświadczeń pacjenta. Jeśli komunikacja szwankuje przed i po wizycie, pacjent nie ma poczucia, że jego zdrowie jest priorytetem. Rotacja pacjentów może być zredukowana poprzez przesyłanie potwierdzeń i przypomnień o zbliżającej się kolejnej wizycie. Przeprowadzenie ankiety tuż po wizycie otwiera drogę do komunikacji, stwarzając pacjentom możliwość wyrażenia swoich opinii. Taki sondaż stanie się nieocenionym źródłem wiedzy  potrzebnej do usprawnienia funkcjonowania praktyki. Jedynym bowiem sposobem dowiedzenia się, co tak naprawdę pacjent myśli, jest zadanie mu pytania wprost.

Pacjent nie ma wrażenia, że dentysta go słucha
Platforma wymiany opinii, możliwość wyrażania własnego zdania na temat plusów i minusów odbytej wizyty zwiększa lojalność pacjenta, jeśli wywołuje widoczny skutek. O ile personel nie reaguje na opinie online, ani nie wykorzystuje wyników ankiety oceniającej wizytę, aby usprawnić swoje działania, pacjenci czują się ignorowani. Czas pacjentów jest równie cenny jak czas dentysty, jeśli godzą się na wyrażenie ich myśli i opinii na temat praktyki, robią to po to, aby dentysta mógł lepiej świadczyć opiekę. Ignorowanie tych uwag i krytyki będzie oznaką braku szacunku i może zaowocować odchodzeniem pacjentów.

Brak współczucia
Nie tylko właściwa diagnoza i skuteczne leczenie prowadzi do satysfakcji pacjenta. Nie ma znaczenia, czy pacjent przechodzi zabieg profilaktyczny, czy terapię jakiegoś poważnego problemu, zawsze zasługuje na współczucie i szacunek dentysty. Szorstki albo protekcjonalny sposób bycia stomatologa sprawia, że pacjenci źle się czują w jego obecności.  Odpowiednie traktowanie pacjenta jest więc kluczem do dobrej relacji z nim.

Dentyści rzadko poświęcają czas na ocenę kondycji własnej praktyki. A o tym jaki jest jej stan najlepiej świadczy liczba pacjentów, którzy odchodzą do innych gabinetów. Jeśli ten procent jest wysoki, trzeba przyjrzeć się dokładnie funkcjonowaniu gabinetu - radzi Kyle Johnson, dyrektor marketingu w firmie PatientPop.

Więcej: dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.