• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Kawa z Szumską: Trudna sprawa, czyli rzecz o ubraniu

27-01-2013, 23:48
Zastanawiałam się długo, jak o tym Państwu napisać, żeby nikt nie poczuł się urażony, aby chciał obiektywnie przyjrzeć się sobie podczas dyżuru. I aby chciał co nieco zmienić. Po dłuższych wahaniach postanowiłam napisać wszystko wprost, jednym tchem.

 

Drobne plamki krwi na fartuchach lekarskich czy asystenckich. Mocno sprany t-shirt. Nieokreślony kolor podniszczonego fartucha, odpinające się guziki na brzuchu i klatce piersiowej. Podniszczone buty udające obuwie medyczne. Skarpetki w czarnym kolorze lub brak skarpetek, a za to widok zniszczonych pięt czy palców u stóp. Prześwitujące spodnie ukazujące całe dessous. Długi rękaw wychodzący spod krótkiego rękawa fartucha. Wyszyta na kieszonce stara nazwa gabinetu. Przyciasny fartuch. Za krótkie nogawki u spodni. Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka zużyty manicure u lekarek, asystentek i recepcjonistek. Włosy, które są zadbane raz do roku, a potem dany jest im czas, by z koloru blond wróciły do swojego pierwotnej szarości. Makijaż, który wymaga poprawiania co godzinę, ale nie ma na to czasu przy pracy z pacjentem. Droga pralnia, co widać po czystości ubrań wszystkich osób pracujących w gabinecie. Wygryziony długopis i ołówek ze śladem po dawnej gumce. Tradycyjny kalendarz, który jest mocno poplamiony.

Ufff... mamy to już za sobą...

Wejście do gabinetu w miejscu, które odstrasza widokiem czy zapachem. Brak porządku w recepcji. Zniszczone gazety i czasopisma w poczekalni.

Ilustracje anatomiczne na ścianach poczekalni. Nadmierna ilość dyplomów, każdy w innym "opakowaniu".

Niemożność dodzwonienia się do gabinetu w godzinach pracy lub nieznane godziny pracy. Zamknięte drzwi, które zapowiadają na bardzo zniszczonej etykiecie, że "jest otwarte" właśnie teraz.

Spóźniający się lekarze. Nieznajomość prawa związanego ze świadczeniem usług medycznych.

Przepełniona poczekalnia pełna zmęczonych, czekających pacjentów. Gwar i szybkość, nadmierny pośpiech. Niezadowoleni pracownicy. Niefunkcjonalne toalety "na klucz zamykane" na drugim końcu korytarza, w miejscu, gdzie wynajmujemy jeden z wielu gabinetów. Dużo? Można wypisywać takie błędy jeszcze długo, jest ich tak duża ilość.

Po drugie, zachowanie personelu wspierającego pracę lekarzy. Uśmiechy, tam gdzie uśmiechu być nie powinno. Brak cierpliwości i chęci do pracy z pacjentem i jego rodziną. Niechęć do szkoleń i rozwoju. Nieświadomość wypowiadanych słów, które potrafią przestraszyć, zestresować czy zniechęcić pacjentów do kolejnych wizyt. Niechęć do dzieci, czy starszych osób. Głośne rozmowy w korytarzu okraszone wybuchami śmiechu. Niezamykane drzwi do "prywatności" personelu, czyli pomieszczenia socjalnego. Sympatie i antypatie demonstrowane przy klientach. Rozmawianie z pacjentem leżącym, a nie siedzącym. Brak zawodowej pewności zespołu medycznego. Nadmierne oszczędności w komunikacji z pacjentami.

Lista nie jest skończona. Błędów w pozornie świetnej klinice może być dużo, choć każdy z takich błędów wydaje się mały. Jeśli przeczytamy te błędy jednym tchem, jednocześnie - dokładnie tak, jak w tym felietonie, otrzymamy obraz, który mówi: "prawdziwą jakość miejsca, jakim jest gabinet, budują: wygląd gabinetu i personelu oraz takie podejście do drugiego człowieka (pacjenta i siebie nawzajem), które nie notuje błędów, choćby tych najdrobniejszych". Koniecznie pozwólmy odnaleźć te "drobne błędy" i doskonalić swoje gabinety.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   Kawa z Szumską   Zarządzanie  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.