• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Kawa z Szumską: Jakość i niewidzialna ręka rynku

02-01-2013, 05:51
Jak odstraszyć klienta? Tak naprawdę, to najwięcej powiedzą nam wcale nie nasi współpracownicy, lecz oczy pacjenta. To on jest władcą decydującym o "być czy nie być" gabinetu. 

 

Brak doskonałej jakości. Nieumiejętność utrzymania doskonałej jakości może "przewrócić" gabinet. Pięknie opakowany bubel nie będzie się wiecznie sprzedawał. Podobnie w stomatologii: pacjent wywęszy problem jakości, a z gabinetu odpłyną pacjenci. Pojawi się problem wielu tzw. nieaktywnych kartotek.

Każdy drobiazg, każda rysa ma dla pacjentów-klientów znaczenie. Bez wyjątku. Szczegóły stanowią o efekcie w postaci gabinetów pełnych pacjentów. Zadowolonych i lojalnych pacjentów.

Niewidzialna ręka rynku. Mechanizm samoregulujacy się, o właściwościach niemalże boskich. Działa zawsze, bez wytchnienia i... bez litości. Reguluje i decyduje, kto zostanie na rynku. Klienci i konkurenci wybierają, wymagają, podążają w poszukiwaniu doskonałości - użytek na miarę.

Klauzula doskonałości. Wizerunek zbudowany na fundamentach, doskonałe opanowanie merytoryki wzbudzi najpierw zainteresowanie, potem szacunek i tak ukochaną przez lekarzy lojalność. Opakowanie i zawartość muszą iść w parze.

"Tu nie ma wysokiej jakości". I nie pomogą piękne lampy, designerskie meble i kolory ścian dobierane przez drogiego architekta - artystę z duszą. Opakowanie dobrane do zawartości - podstawowym warunkiem - spójny odbiór przez klienta. Gwarantuje jakość. W środku i na zewnątrzma być merytorycznie i marketingowo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH