• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Kawa z Szumską: Facebook i trzy grzechy główne

27-02-2013, 00:17
Nie znasz słowa Facebook? Jeszcze jakiś czas temu dopuszczalne. Dziś, to jest już uznane narzędzie marketingowe, z którego dentysta nie powinien bać się korzystać. Byle robił to rozsądnie.

- "Dlaczego chce Pani mieć konto na Facebooku?" - pytam poznańską dentystkę.

- "Robię to dla siebie i dla moich pacjentów. Pani Magdo, to źle?".

Wiem, że muszę powiedzieć prawdę. I mówię: "TAK". Facebook jest świetnym narzędziem, ale nie można go stosować uniwersalnie: do polubienia (mnie jako człowieka, w pracy i poza nią), do pozazdroszczenia (moich podróży, które fotografuję i dzieci, które dorastają), do komentowania (mojej sobotniej prywatnej nocy), do wrzucania promocji firmowych (z gabinetu, w którym pracuję). Po prostu nie łączymy tych wszystkich informacji razem.

Załóżmy więc sobie dwie strony na Facebooku. Albo trzy. Każdą z misją, spójnym celem. I co ważne: z planem publikacji. Trzeba umieć sobie odpowiedzieć na pytania: Dlaczego to robię? Czy mam na to czas? Czy nie skończą mi się pomysły za miesiąc? Czy mam fotografie i grafiki, które będę zamieszczać? Jak nawiążę kontakt z moimi odbiorcami? Co im zaoferuję?

Ważne, by fanpage na Facebooku istniał w konkretnym, wiadomym celu. Nie wolno porzucać aktywności. Aktualizować fanpage powinno się w każdym tygodniu roku, czasem po kilka razy. Owszem, jest sporo kont gabinetów, które nie są odświeżane, a mają swoich fanów.

Tylko po co ten fanpage? - pytam

Trzy grzechy dentystów na Facebooku
Jedna strona na Facebooku nie wystarczy. Można mieć fanpage dla biznesu i osobną stronę dla znajomych.
Brak pomysłu na stronę na Facebooku: zero planu marketingowego.
Porzucenie fanów/brak stałej aktywności.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Puls HR House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kształcenia Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.