PARTNER PORTALU
partner portalu

Kawa z Szumską: Facebook i trzy grzechy główne

27-02-2013, 00:17
Nie znasz słowa Facebook? Jeszcze jakiś czas temu dopuszczalne. Dziś, to jest już uznane narzędzie marketingowe, z którego dentysta nie powinien bać się korzystać. Byle robił to rozsądnie.

- "Dlaczego chce Pani mieć konto na Facebooku?" - pytam poznańską dentystkę.

- "Robię to dla siebie i dla moich pacjentów. Pani Magdo, to źle?".

Wiem, że muszę powiedzieć prawdę. I mówię: "TAK". Facebook jest świetnym narzędziem, ale nie można go stosować uniwersalnie: do polubienia (mnie jako człowieka, w pracy i poza nią), do pozazdroszczenia (moich podróży, które fotografuję i dzieci, które dorastają), do komentowania (mojej sobotniej prywatnej nocy), do wrzucania promocji firmowych (z gabinetu, w którym pracuję). Po prostu nie łączymy tych wszystkich informacji razem.

Załóżmy więc sobie dwie strony na Facebooku. Albo trzy. Każdą z misją, spójnym celem. I co ważne: z planem publikacji. Trzeba umieć sobie odpowiedzieć na pytania: Dlaczego to robię? Czy mam na to czas? Czy nie skończą mi się pomysły za miesiąc? Czy mam fotografie i grafiki, które będę zamieszczać? Jak nawiążę kontakt z moimi odbiorcami? Co im zaoferuję?

Ważne, by fanpage na Facebooku istniał w konkretnym, wiadomym celu. Nie wolno porzucać aktywności. Aktualizować fanpage powinno się w każdym tygodniu roku, czasem po kilka razy. Owszem, jest sporo kont gabinetów, które nie są odświeżane, a mają swoich fanów.

Tylko po co ten fanpage? - pytam

Trzy grzechy dentystów na Facebooku
Jedna strona na Facebooku nie wystarczy. Można mieć fanpage dla biznesu i osobną stronę dla znajomych.
Brak pomysłu na stronę na Facebooku: zero planu marketingowego.
Porzucenie fanów/brak stałej aktywności.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Puls HR House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kształcenia Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.