• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. III)

02-07-2013, 00:02
Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. III)
Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. III)
Na bazie kompetencji, stomatolog w relacji z dentofobem, może budować ważną cechę zwiększającą jego komunikacyjną efektywność - autorytet.

To cecha, która w równym stopniu uzależniona jest od posiadanej wiedzy jak i określonych cech osobowościowych człowieka. Dzieje się często tak, że jeśli oceniamy kogoś jako osobę o wysokich kwalifikacjach zawodowych (mądrą), jesteśmy skłonni przypisywać mu także inne pozytywne cechy charakteru. Jesteśmy więc skłonni uznać go za osobę: odpowiedzialną, rzetelną, sumienną, a także często miła i sympatyczną. Wynika to głównie z faktu, że większość pacjentów ma tendencję do czynienia pewnych uogólnień.

Czytaj także: 

Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. I)

Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. II)

Zatem, gdy kogoś lubimy, sądzimy także, że jest on dość inteligentny. Kontakt z osobami o wysokich kompetencjach i jednocześnie rzetelnych cechach charakteru jest kontaktem przynoszącym pozytywne emocje.

Budowanie autorytetu stomatologa może polegać m.in. na prezentowaniu perfekcyjnej wiedzy, umiejętności podejmowania szybkich i trafnych decyzji (szczególnie w sytuacjach trudnych), umiejętności rozwiązywania konfliktów  czy w trafnym odczytywaniu potrzeb i oczekiwań pacjentów. Stomatolog buduje swój autorytet przez cały czas trwania wizyty i może go zniszczyć nawet na zakończenie wizyty  dlatego stomatolog powinien być stale skoncentrowany na tym, co robi.

Ważne jest, by pamiętać, że autorytetu w odniesieniu do własnej osoby nie tworzymy tylko na jedną wizytę i nie tylko w odniesieniu do jej pacjentów. Dentofob jest tym przykładem pacjenta, który wymieni się spostrzeżeniami także z innymi. To, jak będziemy oceniani przez pacjentów, będzie miało wpływ na postrzeganie naszej osoby przez tych, którym informacja zostanie przekazana. W zawodzie stomatologa nie może, więc być momentów, w których np. zniechęcony natężeniem problemów występujących w danym momencie, przestaje on w sposób świadomy nad nimi panować, ponieważ pacjent wszystko "wyłapie".

Stomatolog, chcąc być autorytetem dla dentofobów, musi pamiętać  o budowaniu więzi osobistych ze swoimi dentofobami - pacjentami. Techniki budowania więzi osobistych z pacjentami powinny zawierać m.in.: umiejętność aktywnego słuchania, pokonywanie barier fizycznych, psychicznych i semantycznych, pozwolenie pacjentom na wyrażanie myśli, a nawet uśmiech. 

W następnym, ostatnim odcinku, o tym, że:

- im częściej widzimy i kontaktujemy  się z dentofobem, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie on naszym przyjacielem.

SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   dentofobia   Katarzyna Świtalska   Przetargi  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.