• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. II)

25-06-2013, 00:02
Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. II) (fot. Fotolia/PTWP)
Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. II) (fot. Fotolia/PTWP)
Liczne eksperymenty psychologiczne potwierdzają, że im bardziej nadawca, w tym wypadku stomatolog, jest kompetentny, tym bardziej pacjenci są pod jego wpływem i tym bardziej skłonni są uznać go za wiarygodnego.

Stomatolog powinien posiadać perfekcyjną wiedzę na temat leczenia stanu uzębienia danego pacjenta oraz umiejętności rozwiązywania standardowych i niestandardowych sytuacji występujących w trakcie trwania wizyty w gabinecie stomatologicznym. Stomatolog powinien być postrzegany przez pacjentów jako ekspert, wybitny fachowiec leczenia.

Czytaj także: Katarzyna Świtalska: Jak rozpoznać dentofoba i z nim pracować (cz. I)

Należy jednak pamiętać, że bardzo ważnym momentem prezentacji siebie i swoich kompetencji jest pierwsze spotkanie z pacjentem. Już wtedy dokonuje on oceny stomatologa z tego punktu widzenia. Ta cecha stomatologa spełnia dwie zasadnicze funkcje.

Pierwszą jest poczucie bezpieczeństwa, jakie, posiadając takiego stomatologa, odczuwa pacjent.

Pamiętać bowiem należy, że wizyta u stomatologa, szczególnie ta pierwsza, w jakiejś mierze zaburza to poczucie. Pacjent znajduje się nagle w nowej sytuacji, często nie zna stomatologa, ponieważ o gabinecie dowiedział się np. z ogłoszenia. To oczywiście rodzi niepewność i lęk. Stomatolog dzięki swej wiedzy i umiejętnemu jej przekazaniu, staje się więc z jednej strony opiekunem, a z drugiej lekarzem każdego z pacjentów.

Drugą funkcją kompetencji jest wiarygodność dentysty.

Ktoś, kto wiele wie, jest godny wiary, że to co mówi, robi i co sugeruje innym jest prawdziwe i godne uwagi.

Stomatolog chcąc być kompetentnym powinien pamiętać o stosowaniu różnych technik komunikacyjnych z pacjentami - dentofobami. Poniżej proponuję różne formy sprawdzonych pytań:

Pytania otwarte:

Co? Gdzie? Jak? Kiedy? Dlaczego?

Kiedy chciałaby Pani się umówić na wizytę?

Co skłoniło Pana?

Jakie elementy są najważniejsze?

Dlaczego zależy Pani na?

Pytania zamknięte:

Czy?

Czy zdecydował się Pan na jakieś konkretne rozwiązanie ?

(Czy) Chciałaby Pani się jeszcze zastanowić ?

Pytania sprawdzające:

Ma Pani na myśli?

Jeżeli dobrze zrozumiałam?

Czy mam rozumieć, że?

Pytania zawierające wybór:

Czy chciałby Pan wykonać to teraz, czy w przyszłym tygodniu?

Czy bardziej dogodnym terminem spotkania będzie dla Pana wtorek, czy środa ?

Czy chce Pani jeszcze o coś zapytać zanim Pani wyjdzie z gabinetu?

Może zechce Pan napić się herbaty, kiedy będzie Pan czekał na swoją kolejkę ?

 

W kolejnych odcinkach o tym, że:

- warto budować autorytet u dentofoba,

- im częściej widzimy i kontaktujemy  się z dentofobem, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie on naszym przyjacielem.

SŁOWA KLUCZOWE
bizDENT   dentofobia   Katarzyna Świtalska   Zarządzanie  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.